Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@17:09:07 GMT

کمک مومنانه| از توزیع سبد معیشتی تا تامین کالای اساسی سیل‌زدگان شهداد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۳۴۰

کمک مومنانه| از توزیع سبد معیشتی تا تامین کالای اساسی سیل‌زدگان شهداد

‍‍‍‍‍‍

ناحیه مقاومت سپاه حضرت رسول (ص) کرمان در راستای کمک مومنانه، 250 سبد معیشتی و همچنین کالاهای اساسی زندگی شامل کولر، فرش، یخچال و ... را برای توزیع به مناطق سیل‌زده شهداد کرمان اعزام کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان پیش از ظهر امروز در مراسم اهداء کمک مومنانه ناحیه مقاومت سپاه حضرت رسول (ص) کرمان اظهار داشت: امروز سومین مرحله کمک مومنانه به مردم سیل‌زده اندوهجرد، جهر و امیرآباد شهداد انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کمک‌های مومنانه شامل ۲۵۰ سبد غذایی به ارزش هر سبد ۳۶۵ هزار تومان برای مناطق سیل‌زده شهداد پیش‌بینی شده است که امروز این کالاها در بین مردم توزیع می‌شود.

معروفی بیان کرد: بر اساس شناسایی که انجام دادیم کالاهای اساسی مردمی که در سیل شهداد از بین رفته‌اند نیز با کمک ناحیه حضرت رسول (ص) و جهاد سازندگی سپاه استان تهیه شده که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: کالاهای اساسی شامل ۳۰ کولر آبی، ۳۶ تخته قالی، ۸  دستگاه یخچال، ۳۰ بسته سرویس قابلمه و ۵ دستگاه اجاق گاز است که در اختیار مردم منطقه سیل‌زده شهداد قرار می‌گیرد .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان داشت: دو سری جهیزیه برای دو زوج جوان که تازه ازدواج کرده بودند و بر اثر سیل وسایل آنها از بین رفته بود در بحث کمک مومنانه در اختیار آنها قرار دادیم.

معروفی افزود: پنجشنبه همین هفته سری دوم کمک مومنانه را در اختیار مردم شهرستان رودبار جنوب قرار خواهیم داد.

 

 

نامگذاری ساختمان اداری ناحیه حضرت رسول(ص) کرمان به نام شهید قاسم سلیمانی

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در آیین رونمایی از تمثال شهید قاسم سلیمانی و نامگذاری ساختمان اداری ناحیه حضرت رسول(ص) کرمان به نام شهید قاسم سلیمانی اظهار کرد: در بحث مکتب سلیمانی هم باید مراقبت و مواظبت و هم تبیین و تشریح کنیم.

وی تاکید کرد: مکتب شهید سلیمانی در یک جمله یعنی عملی کردن مکتب اهل بیت، مکتب عاشورا، مکتب امام راحل و مقام معظم رهبری، یعنی آن چیزی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای جهان اسلام و انقلاب اسلامی ترسیم کرده‌اند شهید سلیمانی آن را در جبهه اسلام به عنوان سرباز امامین انقلاب عملیاتی کرد.

معروفی ابراز داشت: باید مراقب باشیم شهید سلیمانی را هم در خاطره خلاصه نکنیم و هم به کسی اجازه ندهیم که بخواهد منحرف و تحریف کند این مکتبی که امروز مورد عنایت همه دوستداران انقلاب  اسلامی است.

وی بیان داشت: این مکتب نه‌تنها برای شیعه، انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران یا مسلمانان است، بلکه این مکتب بزرگترین خدمت را برای بشریت کرده و آن ایجاد امنیت پایدار است که توسط این مرد الهی در چهار جوب نظام سیاسی انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

انتهای پیام/۸۰۰۱۸/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کرمان سیل شهید کالاهای اساسی کمک مومنانه حضرت رسول سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم

در بارش‌های اخیر در استان کرمان شاهد وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد بودیم به طوری که ارتفاع سیلاب‌ها از کف روخانه به ۸ متر می‌رسید. - اخبار استانها -

محسن محمدی بخشدار شهداد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با اشاره به اینکه از ساعت 2 روز گذشته بارش باران در بخش شهداد آغاز شد، اظهار داشت: بر اثر این بارش‌ها جاری شدن سیل را در روستای پشوئیه داشتیم.

وی با بیان اینکه دو تیم ارزیاب از هلال احمر و بسیج به این منطقه اعزام شدند، گفت: سیل 8 متر از کف رودخانه ارتفاع داشت و تردد و عبور و مرور به هیچ عنوان امکان‌پذیر نبود.

بخشدار شهداد با اشاره به اینکه تا ساعت 3 بامداد امروز صبر کردیم تا سیلاب‌ها تا اندازه‌ای فروکش کردند، افزود: آب منطقه قطع شده بود و با توجه به احتمال بارش‌های مجدد و وقوع دوباره سیل یک تانکر 20 هزار لیتری به منطقه اعزام شد.

بخشدار شهداد با بیان اینکه برق منطقه هم قطع شده بود، ادامه داد: با تلاش کارکنان شرکت برق همان شب گذشته برق روستای پشوئیه وصل شد.

وی با اشاره به صدور هشدار وقوع سیل از طرف استانداری کرمان، گفت: ماشین‌آلات سنگین عمرانی ما از قبل در روستاهایی که پیش‌بینی سیل شده بود مستقر شده بودند و زمانی که سیل می‌خواست وارد روستا شود همین ماشین‌آلات از ورود سیل به پشوئیه جلوگیری کردند.

محمدی با بیان اینکه بخشی از سیل به مزارع کشاورزی روستا وارد شده و به محصولات کشاورزی خساراتی وارد شده است، افزود: خوشبختانه در این سیل خسارت جانی نداشتیم و عصر امروز هم به همت سپاه ثارالله استان کرمان 50 بسته معیشتی و هزار بطری آب معدنی بین 50 خانوار ساکن روستای پشوئیه توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه ساعت 20 دیشب خانمی با ما تماس گرفت که در مسیر کشیت به سمت پشوئیه گرفتار سیل شدند و در محاصره سیلاب قرار دارند، گفت: بلافاصله ماشین‌آلات ما برای کمک به منطقه اعزام شدند و دو خانواده با دو دستگاه ماشین را نجات داده و به آنها اسکان موقت دادیم، راه را هم به صورت موقت ترمیم کردیم.

بخشدار شهداد با بیان اینکه روستاهای سیرچ، ابراهیم آباد، امیرآباد، پشوئیه، جهر و شهرهای اندوهجرد و شهداد همیشه مشکل وقوع سیل را داشتیم و به همین دلیل آمادگی لازم برای پیشگیری از سیل را در این مناطق داشتیم، ادامه داد: تا کنون خسارت جانی نداشتیم و سیل به هیچ خانه‌ای وارد نشده است.

وی با اشاره به اینکه امروز هم در روستای جهر وقوع سیل را داشتیم و از شب قبل به مردم، دامداران و همه دهیاران اطلاع‌رسانی شد بود و مردم آمادگی قبلی داشتند، گفت: جاده روستاهای پشوئیه و جهر هم که مسدود شده بودند، خوشبختانه هر دو بازگشایی شدند.

انتهای پیام/511/

 

دیگر خبرها

  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • توزیع سومین محموله کمک رسانی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه بین سیل زدگان جنوب سیستان و بلوچستان
  • سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • ادای احترام دادستان انتظامی قضات کشور به مقام شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی کرمان
  • وقوع سیل در روستای پشوئیه شهداد + فیلم