Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در دیدار با امام جمعه مشگین شهر گفت: در این راستا برای تکمیل فاز نخست محوطه باستانی شهر یئری بیش از ۵ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده و برای تکمیل پروژه که در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد ۲ میلیارد تومان مورد نیاز است که با انعقاد قرارداد با پیمانکار پروژه طی چند روز آینده عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: شهر یئری به عنوان اولین پایگاه ملی با پیگیری‌های اساسی و همه‌جانبه به ثبت رسیده که این امر در تخصیص اعتبارات سالیانه برای ساماندهی آن مهم خواهد بود که این پروژه هم از نظر میراث فرهنگی و گردشگری مهم و ارزشمند است و هم مسئولان و وزارت متبوع نگاه ویژه‌ای به آن دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در مورد موزه مشگین‌شهر بیان کرد: با وجود کمبود‌ها و محدودیت‌های اعتباری با تلاش‌های مسئولان و به ویژه استاندار اردبیل و جذب اعتبارات ملی این پروژه در حال اجراست و با توجه به اهمیت تاریخی منطقه جزو ضروریات در منطقه است که دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

فلاحی در مورد ثبت جهانی کوه سبلان و اهمیت آن بر گردشگری و توسعه شهرستان مشگین‌شهر خاظرنشان کرد: ثبت جهانی سبلان اولویت اول این اداره کل بوده و این موضوع مستلزم همکاری همه‌جانبه حمایت ارگان‌های دولتی است.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های تاریخی و طبیعی شهرستان مشگین‌شهر گفت: در طرح جامع گردشگری استان نیز که در حال بازنگری است، نگاه ویژه‌ای به مشگین‌شهر شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی آثار باستانی اختصاص اعتبار مشگین شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره‌برداری از بخش نخست رینگ چهارم ترافیکی اصفهان تا پایان سال
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • پروژه قزوین- الموت در تابستان امسال به بهره برداری می‌رسد
  • زنجیره افتتاح پروژه‌ها در شهر اصفهان آغاز می‌شود/ تشکیل شوراها موجب جهش در مدیریت شهری شد
  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد