Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:51:38 GMT

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۴۸۱

پیش بینی افزایش ۱۰ درصدی تولید برگ سبز چای در سال جاری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز با اشاره به آغاز برداشت چای و خرید تضمینی آن از ۲۰ روز گذشته، پیش بینی کرد: امسال ۱۳۰ تا ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای برداشت شود و میزان تولید این محصول نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یابد.

وی گفت: افزایش ۱۰ درصدی تولید امسال نسبت به سال گذشته به دلیل اجرای عملیات به زراعی باغات و حمایت‌های دولت از صنعت چای طی چند سال اخیر بوده که منجر به حضور مؤثر باغداران در باغات چای شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان چای کشور با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۴۳ هزار و ۹۶۸ تن برگ سبز چای خریداری شده که ۹۵ درصد آن درجه یک است، گفت: ارزش خرید برگ سبز چای تاکنون ۱۹۹.۴ میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: میزان تولید چای خشک نیز تاکنون ۹ هزار و ۸۹۳ تن بوده است.

جهانساز با اشاره به سال جهش تولید گفت: در سال جاری تسهیلات ارزان قیمت از طریق صندوق تخصصی چای بدون محدودیت پرداخت خواهد شد.

رئیس سازمان چای کشور ادامه داد: این تسهیلات برای فعالیت‌های به‌زراعی، مکانیزاسیون، به‌سازی کارخانجات و سرمایه در گردش آنها پیش‌بینی شده است.

جهانساز بابیان اینکه سال گذشته ۵۵ میلیارد تومان تسهیلات با نرخ ۴ درصد و بازپرداخت چهارساله پرداخت شده است، تصریح کر: پرداخت تسهیلات در سال گذشته ۳۰۰ درصد نسبت به سال‌های ماقبل آن رشد داشته است.

کد خبر 4929683

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان چای کشور وزارت جهاد کشاورزی ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی حسین مدرس خیابانی ایالات متحده آمریکا سهام عدالت بازار سرمایه بازار سهام برگ سبز چای سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: میزان بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری از اول مهرماه سال ۱۴۰۲ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۳۹.۷ میلیمتر بوده و میزان بارندگی مدت مشابه سال آبی گذشته ۹۸.۸ و متوسط دوره آماری ۸۹.۷ میلیمتر است که این میزان بارندگی برای یکسال آبی در ۲۵ سال گذشته بی سابقه بوده است. 

وی افزود: بارندگی‌های استان یزد در سال آبی جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۴۱.۴ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری ۵۵.۸ درصد افزایش داشته است.
رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد در ادامه گفت: میزان بارندگی طی سال آبی جاری در تمام شهرستان‌های استان به جز شهرستان خاتم نسبت به میانگین دوره آماری افزایش داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بیمه محصولات زراعی در لرستان ۲۲ درصد افزایش پیدا کرد
  • پیش‌بینی رشد بالغ بر ۱۰ درصد خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات بانکی در ۱۴۰۲/ رقم رشد نقدینگی ۲۴.۳ درصد در پایان سال ۱۴۰۲
  • رشد ۲۸.۲ درصدی تسهیلات‌دهی بانک‌ها در سال ۱۴۰۲/ کنترل نقدینگی اهرم مهار تورم است
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور؛ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • اوضاع وخیم ذخایر آبی در ۱۱ استان کشور/ آب پنج سد تهران کاهش ۵ درصدی دارد
  • کف و سقف حقوق ۱۴۰۳ بازنشستگان؛ از ۱۰میلیون و ۹۰هزار تومان تا ...| افزایش۱۰۰ و ۵۰ درصدی این ۲ بند از حقوق | توضیح مهم درباره یک نگرانی
  • افزایش حجم آب دریاچه ارومیه به ۲.۵ میلیارد مترمکعب
  • بارندگی‌های بی سابقه در استان یزد
  • کاهش ۱۰۰ میلیمتری بارش برف و باران در تهران/ لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب