Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی گفت: این استان طی یک سال اخیر در زمره سه استان برتر کشور در اخذ عفو و سازش اولیای دم در احکام قضایی منتهی به قصاص نفس بوده است.

به گزارش قدس آنلاین، محمود رفسنجانی اظهار کرد: ۳۱ پرونده قتل منتهی به حکم قصاص نفس ظرف این مدت در شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی به مصالحه انجامیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: بر این اساس خراسان رضوی در امر مهم اخذ عفو و سازش اولیای دم در احکام قضایی منتهی به قصاص نفس جایگاه سوم کشور را دارد. معاون قضایی رییس‌کل دادگستری خراسان رضوی محور تلاشها و فعالیت اعضای شوراهای حل اختلاف را "صلح و سازش" اعلام و بیان کرد: استفاده از ظرفیتتهای این نهاد مردمی موجب جرم‌زدایی و کاهش اطاله دادرسی پرونده‌های قضایی در محاکم دادگستری شده است. وی گفت: فعالیت مستمر شوراهای حل اختلاف با هدف ختم دعاوی مردم به صلح و سازش دوطرفه میان طرفین سبب شده تا بخش قابل توجهی از بار و فشار کاری دادگاهها در دستگاه قضایی کاهش یابد.  رفسنجانی افزود: تشویق عموم مردم به تلاش برای حصول صلح و سازش در اختلافات حقوقی و قضایی بین آنها، به منظور به حداقل رساندن تبعات اجتماعی اختلافات می‌بایست در جامعه نهادینه شود.   "شورای حل اختلاف" سال ۱۳۸۰ در قوانین ایران پیش‌بینی شد و یک‌ سال پس بعد آیین‌نامه اجرایی این نهاد تایید و شوراهای حل اختلاف با همکاری مردم، قضات و شهروندان نیکوکار در سراسر کشور شروع به فعالیت کردند. منبع: ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خراسان رضوی شورای حل اختلاف قصاص شوراهای حل اختلاف خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد

به گزارش خبرگزاری مهر، دادگستری خراسان رضوی اعلام کرد پرونده قضائی برای ضاربان یک آمر به معروف و ناهی از منکر در کاشمر تشکیل و موضوع به صورت ویژه پیگیری می‌شود.

طبق گزارش دادگستری خراسان رضوی، در پی تذکر یک جوان کاشمری و آمر به معروف و ناهی از منکر به ۲ راکب موتور سیکلت که برای سه دختر نوجوان ایجاد مزاحمت کرده بودند وی از سوی ضاربان با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و از ناحیه گردن مجروح شد.

بنا بر این گزارش، پرونده قضائی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان کاشمر تشکیل و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت تحویل زندان شهرستان شدند.

کد خبر 6094274

دیگر خبرها

  • تناسب جمعیت روستایی و شهری خراسان شمالی حفظ شود
  • تشکیل پرونده قضایی برای ضاربان آمر به معروف در کاشمر
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • پرونده قضایی برای ضاربان یک آمر به معروف در کاشمر تشکیل شد
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • بیش از ۲۱ هزار پرونده در جنوب کرمان با صلح و سازش مختومه شد
  • سازش در ۶۰ هزار پرونده شعب حل اختلاف جنوب کرمان
  • مردم کردستان برای حل اختلاف به صلح‌یاران مراجعه می‌کنند
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ