Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:43:17 GMT

جامعه جهانی موضع سخت‌گیرانه‌تری علیه اسرائیل اتخاذ کند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۷۵۵۸

جامعه جهانی موضع سخت‌گیرانه‌تری علیه اسرائیل اتخاذ کند

در این نشست که به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد اشغال فلسطین (روز نکبت) به همت کارزار همبستگی با ملت فلسطین و سازمان «صدای یهودیان برای صلح»، در فضای مجازی برگزار شد، سخنرانان طرح الحاق فلسطین به سرزمین‌های اشغالی را محکوم کردند.  

راجر واترز خواننده و نوازنده گروه مشهور پینک فلوید در سخنانی متذکر شد که به رغم تلاش‌های رژیم تل‌اویو برای حذف هویت فلسطین، حمایت از آرمان‌های این کشور رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: من قلبا باور دارم که آرمان‌های فلسطین هر روز بیش از گذشته مشهود، غیرقابل انکار و عیان‌تر می‌شود.

این هنرمند انگلیسی در انتهای اظهارات خود قطعه‌ای را که به مناسبت ۷ دهه اشغال‌گری رژیم صهیونیستی آماده کرده بود نواخت. در بخشی از این قطعه او زمزمه کرد: ما دوباره دست به دست هم در فلسطین قدم خواهیم زد، سرزمین‌مان را پس خواهیم گرفت.

زویلیولیل ماندلا نوه نلسون ماندلا نیز در سخنانی عنوان کرد که با شیوع ویروس کرونا، جهان بخشی از سختی‌هایی را که فلسطینیان در ۷ دهه گذشته تجربه کرده‌اند لمس کردند. وی افزود: امروز مردم جهانی در حالی در خانه‌های خود محصور هستند که فلسطینیان در ۷۲ سال گذشته این حس را در سرزمین‌های اشغالی در نوار غزه و کرانه باختری تجربه کرده‌اند.

ماندلا ادامه داد: اینک فلسطینیان زنجیره اسارت را آنچنان که ما در آفریقای جنوبی در مقابل رژیم سرکوب گر آپارتاید شکستیم، در می‌نوردند. پس ما تا طلوع آزادی آنها همراه‌شان ایستادگی می‌کنیم.

در همین حال عمر برغوتی از جنبش بایکوت، (جنبش عدم سرمایه‌گذاری و تحریم رژیم صهیونیستی)  در سخنانی از سازمان‌ها و شرکت‌های بین‌المللی خواست تا از تجارت با رژیم صهیونیستی خودداری کنند. وی که آخرین سخنران این برنامه بود، کلید پیروزی در این مبارزه را قرار دادن منافع انسانی بالاتر از سود مالی توصیف کرد.

«روز نکبت» سالگرد اشغال اراضی فلسطین و آواره شدن صدها هزار فلسطینی، توسط باندهای صهیونیستی است که در پانزدهم ماه ‘می ‘ سال ۱۹۴۸ میلادی روی داد.  

این روز یادآور کوچ اجباری میلیون‌ها فلسطینی از سرزمین‌های آباء و اجدادی‌شان است که با یورش‌های نظامیان صهیونیستی تحت حمایت‌های گسترده انگلیس و آمریکا به وقوع پیوست و سرمنشاء بسیاری از جنایات هولناک و ضدبشری صهیونیستها در کشورهای منطقه شد.

اشغالگران صهیونیست پس از حمله به ۷۷۴ روستا و شهر در سرزمین‌های فلسطینی و کشتار ۱۵ هزار غیرنظامی مسلمان و مسیحی حدود ۸۰ درصد از خاک فلسطین را اشغال کردند و بازماندگان این فاجعه انسانی را به کرانه باختری رود اردن، باریکه غزه و کشورهای همسایه مانند سوریه، اردن و لبنان کوچاندند.

آوارگی فلسطینیان پیامد شکل‌گیری نخستین هسته‌های صهیونیسم در سال ۱۸۹۷، (۱۲۷۶ شمسی) در شهر «بال» سوییس و واگذاری قیمومیت فلسطین به بریتانیا و سپس صدور اعلامیه «بالفور» از سوی وزیر امور خارجه وقت انگلیس در سال ۱۹۱۷ بود و سرانجام سازمان ملل متحد در سال ۱۹۴۷ با قطعنامه ۱۸۱، فلسطین را به دو بخش صهیونیست‌نشین و عرب‌نشین تقسیم کرد و یک سال پس از آن صهیونیستها که مهر تایید بر اشغالگری خود را نشانه‌ای از پشتیبانی کامل غرب می‌دانستند، برای تحقق رویای دیرینه «صهیونیسم از نیل تا فرات» فصل تازه‌ای از کشتار و خشونت و اشغال را آغاز کردند؛ به گونه‌ای که فقط نزدیک به ۱۶۰ هزار فلسطینی عرب‌تبار در بخش‌های اشغال شده فلسطین باقی ماندند.

مردم فلسطین و حامیان آنان در سراسر جهان همه ساله با فرا رسیدن ۱۵ ماه «می» ویژه برنامه‌هایی را در قالب جلسات با حضور اندیشمندان و تظاهرات اعتراضی در سطح شهر برگزار می‌کردند. اما امسال به دلیل شیوع «ویروس کرونا» (کووید-۱۹) معترضان با حضور در فضای مجازی سالگرد اشغال فلسطین را از طریق برگزاری نشست‌های آنلاین و اهتزاز پرچم‌های فلسطینی احیا کردند.

برچسب‌ها کرانه باختری اسرائیل انگلستان پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرانه باختری اسرائیل انگلستان کرانه باختری اسرائیل انگلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است

رسانه آمریکایی روز دوشنبه در گزارشی به نقل از مقامات مطلع نوشت که رژیم صهیونیستی به کاهش تعداد آزادی اسرا در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس رضایت داده است.

به گزارش ایسنا، مقامات رژیم صهیونیستی که می‌خواستند ناشناس باقی بمانند به نیویورک‌تایمز گفته‌اند تل‌آویو هم‌اکنون با آزادی ۳۳ اسیر صهیونیست در مرحله اول توافق آتش‌بس با حماس موافقت کرده است. تل‌آویو پیشتر برای آزادی ۴۰ اسیر پافشاری می‌کرد.

این مقامات گفته‌اند بخشی از این تغییر رویکرد و عقب‌نشینی به دلیل کشته‌شدن ۴۰ اسیر در حملات به غزه بوده است.

نیویورک‌تایمز نوشت این تغییر در موضع رژیم صهیونیستی انتظارات در خصوص توافق میان حماس و تل‌آویو بالا برده است.

روز یکشنبه هم «بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی ضمن تهدید خروج از کابینه به ریاست «بنیامین نتانیاهو» تاکید کرد آزادی اسرای صهیونیستی مهم‌تر از حمله به رفح است.

در مدت اخیر نیز تظاهرات‌هایی در سرزمین‌های اشغالی برای فشار به نتانیاهو به‌منظور موافقت با آتش بس با مقاومت فلسطین و بازگرداندن اسرا شکل گرفته است.

یک مقام ارشد حماس روز دوشنبه اعلام کرد این جنبش در حال بررسی پیشنهاد جدیدی از سوی رژیم صهیونیستی است اما جزئیاتی در خصوص این پیشنهاد منتشر نکرد.

جنبش حماس از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی تاکنون حدود ۲۴۰ صهیونیست را به اسارت گرفته است.

یک هیات از سوی رژیم صهیونیستی قرار است روز سه‌شنبه سفری به مصر داشته باشند تا مذاکرات بر سر توافق آتش‌بس در غزه را از سر بگیرند اما تاکنون حماس با شرکت در این مذاکرات موافقت نکرده است.

جنبش حماس تا بدین لحظه به درخواست‌ها برای اظهارنظر درخصوص پیشنهاد جدید رژیم صهیونیستی و احتمال سفر هیاتی از این جنبش به مصر پاسخ نداده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تهدید علنی حزب‌الله توسط اسرائیل: لبنان را اشغال می‌کنیم!
  • اسرائیل حزب‌الله را تهدید کرد/ جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • موضع تازه اروپا نسبت به حمله اسرائیل علیه رفح
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • پایه‌های رژیم صهیونیستی در حال سست شدن است/روشنفکران دنیا تحمل جنایات اسرائیل را ندارند
  • فراخوان ارسال مقالات به همایش بین المللی «۷۵ سال اشغالگری در فلسطین»
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل از موضع قبلی خود درباره توافق با حماس کوتاه آمده است
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • جزئیات حمله موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی