Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، نصراله آبادیان گفت: در راستای مصوبه شورای اسلامی شهر تهران مورخ 6/12/98 در خصوص "طرح حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران " و مطابق بند حفظ، تثبیت و احیای معماری معاصر، اداره زیبا سازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست اقدام به تشکیل بانک اطلاعاتی و مستند سازی میراث معماری مدرن از دوره قاجار تا پایان دوره پهلوی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان ادامه داد: در تهیه مستندات از میراث واجد ارزش معماری تاریخچه تمامی المان ها از جمله تابلوها ، درب ها ، پنجره ها و عناصر و اجزای تشکیل دهنده آن ها شامل جنس، نوع، طرح ، رنگ و ویژگی ها بررسی می شوند تا در قالب یک مستند بسیار مفید از میراث معماری مدرن منطقه 11 گردآوری شوند که پس از چاپ کتابچه در اختیار عموم قرار خواهد گرفت و فایل آن نیز در سایت شهرداری منطقه 11بارگزاری خواهد شد.

شهردار منطقه 11 گفت: برداشت اطلاعات از ابنیه میراثی واجد ارزش به صورت تهیه مشخصات کامل ، نقشه ، تصاویر وضع موجود و ... در سطح نواحی چهارگانه توسط تیم کارشناسی متخصص آغاز شده و با توجه به وجود بیش از 2 هزار عناصر معماری در این منطقه تهیه مستندات تا 2 ماه آینده تکمیل خواهد شد.

به گفته آبادیان این اقدام به عنوان مستند ارزشمندی از میراث معماری مدرن برای نسل های آینده باقی خواهد ماند و از تخریب المان های معماری در اثر مرور زمان جلوگیری و عامل هویتی برای ضبط تاریخ سیر تحول عناصر معماری مدرن خواهد بود.

بر اساس این گزارش خانه گلستانه ، خانه امیر بهادر ، خانه مینایی ، خانه تیمور تاش و بسیاری از ابنیه ارزشمندی که از دوره قاجار تا به امروز باقی مانده اند شامل این طرح خواهند شد.

انتهای پیام/

20 / 20 شهردار منطقه 11 تهران المان میراثی مستند سازی بانک اطلاعاتی نصراله آبادیان بانک اطلاعاتی 2هزار المان میراثی بافت تاریخی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: شهردار منطقه 11 تهران بافت تاریخی بانک اطلاعاتی میراث معماری معماری مدرن منطقه 11

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان از بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان خبر داد.

محمودرضا دارایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان توسط عوامل مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان آغازشده است.

وی افزود: شهرداری سمنان تسهیلات و مشوق‌های ویژه‌ای برای بازآفرینی با تاکید بر بازسازی، بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده شهری و خانه‌های قدیمی و تاریخی ارائه می‌دهد.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در شهر سمنان ۵۷۳ هکتار بافت فرسوده و ناکارآمد میانی وجود دارد.

سرپرست مدیریت بافت تاریخی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران در بازآفرینی شهری، باعث رشد و ارتقای سطح کیفی سیما و منظر شهری خصوصاً در محدوده بافت تاریخی می‌شود.

کد خبر 750843

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • بازپیرایی و مرمت محله تاریخی حسینیه اعظم سمنان
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • ساخت ۱۰ المان آجری در مراغه
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود