Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترامپ با دفاع از عملکرد وزیر خارجهٔ خود در پاسخ خبرنگاران گفت: «او آدم بسیار بسیار قابلی است و شما آمده‌اید و به من دربارهٔ کسی که سگ او را بیرون برده و کسی که ظرف‌های خانه‌اش را شسته حرف می‌زنید؟» وی افزود: «من ترجیح می‌دم بگذارم او به رهبران دنیا زنگ بزند تا اینکه بگذارم ظرف بشورد، خب شاید زن و بچه‌هایش نباشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» او در حالی به «بچه‌های» پمپئو اشاره کرد که وی تنها یک پسر دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه، موضوع را به اهمیت وظایف وزیر خارجه در قبال چالش‌های بین‌المللی گره زد و گفت: «شاید دستش بند باشد، شاید دارد با کیم‌جونگ اون مذاکره می‌کند، بله، دربارهٔ تسلیحات اتمی، یا شاید به محافظش یا کسی گفته: ببین من دارم با رئیس جمهور شی (جی پینگ) حرف می‌زنم تا هزینهٔ ضرری را که به ما و دنیا زده بدهد، قربان دستتت این سگ من را ببر بگردان.»

رئیس جمهوری ایالات متحده روز جمعه بازرس کلّ وزارت خارجهٔ این کشور را به درخواست مایک پامپئو وزیر خارجه اخراج کرد. این درحالی است که منتقدان می‌گویند یکی از دلایل این اخراج احتمالا آن بوده که بازرس کلّ این وزارتخانه مشغول بررسی استفادهٔ شخصی پمپئو از کارکنان دولت بوده است.


  مایک پمپئو، در ضیافت شام با هیئت بلند‌پایهٔ کرهٔ جنوبی در پیونگ‌یانگ AP   رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران دربارهٔ دلیل بازرسی شدن عملکرد وزیر خارجه‌اش از سوی کنگره گفت: «منظورتان این است که او الان به‌خاطر اینکه گذاشته کسی از کارکنان دولت سگش را بگرداند زیر ذرّه‌بین است؟ فکر نمی‌کنم چندان مهم باشد.» و افزود: «این کشور خیلی مانده به آنجا که باید برسد، وقتی همچین چیز‌هایی را می‌خوانم، می‌بینم که اولویت بندی‌ها به گند کشیده شده.»

وی در پاسخ به اینکه آیا عملکرد وزیر خارجه‌اش به دلیل دور زدن کنگره برای فروش سلاح به عربستان تحت بازرسی قرار گرفته یا نه، گفت: «گمان نمی‌کنم. من فکر می‌کنم وقتی کسی برای اسلحه به ما پول هنگفتی می‌دهد باید معامله را جوش بدهیم.»

مایک پمپئو پیش از این اعلام کرده بود که از رئیس جمهوری خواسته است تا استیو لینیک، بازرس کلّ وزارت خارجه را برکنار کند چراکه وی رسالت این وزارت خانه را «تضیف» می‌کرده است.

اخراج چهار تن از بازرسان کلّ نهاد‌های دولتی از سوی رئیس جمهوری آمریکا به نگرانی سیاستمداران این کشور از هر دو جناح دموکرات و جمهوریخواه دامن زده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: دونالد ترامپ مایک پمپئو ظرف شستن کارکنان دولت آمریکا پارسی خبر رئیس جمهوری وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۷۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم

به گزارش جماران؛ در گفتگوی تلفنی امروز پنج شنبه مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان، در خصوص آخرین وضعیت روابط دوجانبه و احولات منطقه ای بحث و تبادل نظر شد.

طرفین در این گفتگو با اشاره به وجود فرصت ها و ظرفیت های همکاری میان دو کشور، آمادگی متقابل برای توسعه بیش از پیش مناسبات را مورد تاکید قرار دادند.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات فلسطین تاکید کرد: عمق فاجعه نسل کشی و جنایات صهیونیست ها در غزه می طلبد که تمامی کشورها برای برقراری آتش بس پایدار، رفع کامل محاصره انسانی، تبادل اسرا و جلوگیری از وقوع جنایات بیشتر رژیم اسراییل در غزه تلاش کنند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به درخواست طرف استونیایی در خصوص کشتی توقیف شده در آب‌های سرزمینی جمهوری اسلامی ایران و آزادی خدمه استونی اظهار داشت: کشتی توقیف شده که در آب‌های سرزمینی ایران رادار خود را خاموش کرده و امنیت دریانوردی را به خطر انداخته در توقیف قضایی قرار دارد، اما ایران همه خدمه آن را با نگاه انسانی آزاد کرده است و در صورت همراهی کاپیتان کشتی، امکان بازگشت آنها به کشورشان و از جمله استونی فراهم است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: رعایت قوانین و مقررات دریایی از سوی تمامی کشتی ها در راستای حفظ امنیت دریانوردی امری ضروری و غیرقابل اجتناب است. 

مارگوس تاساکانا وزیر امور خارجه استونی نیز ضمن با اهمیت دانستن روابط کشورش با جمهوری اسلامی ایران ابراز امیدواری کرد که در سایه رفع موانع، مناسبات فی‌مابین بیش از پیش گسترش یابد. 

وزیر امور خارجه استونی همچنین با اشاره به بحران های منطقه ای، خواستار همکاری همه کشورها برای توقف جنگ‌ در غزه شد.

وی از نگاه انسانی جمهوری اسلامی ایران برای آزادی خدمه کشتی توقیف شده قدردانی کرد.

دیگر خبرها

  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب اعتراف کرد
  • اعتراف وزیر خارجه اوکراین به برتری‌های نظامی روسیه در مقابل کل غرب
  • نخست‌وزیر سابق اسرائیل به خانه وزیر خارجه امارات رفت + عکس
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • تاکید امیر عبداللهیان بر لزوم تفاهم احزاب و گروه‌های لبنانی برای انتخاب رئیس‌جمهور
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • قدم تازه خالص‌سازها؛ قالیباف و صندلی‌اش هدف فعلی است | پشت چه کسی را گرفته‌اند؟