Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@07:08:00 GMT

واکنش روحانی به افزایش قیمت دلار

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۸۸۲۱

واکنش روحانی به افزایش قیمت دلار

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، یکصد و سی و هفتمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت روز سه شنبه به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی تشکیل و در این جلسه چند موضوع مهم و تاثیرگذار در بخش جهش تولید و رونق صادرات و افزایش درآمدهای ارزی بررسی و درباره آن تصمیم گیری شد.

در این جلسه همچنین وزارت خانه های نیرو، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین بانک مرکزی موظف شدند موضوع استخراج ارز دیجیتال را پیگیری و برنامه ریزی های لازم را در این زمینه انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با توجه به مشکلات پدید آمده در اقتصاد جهانی و تامین ارز ، شیوه بازپرداخت وام های ارزی سرمایه گذاران در صنعت برق به صندوق توسعه ملی بررسی و مقرر شد در مرحله نخست برای بازپرداخت وام این بخش، امهال دوساله در نظرگرفته شود و برای حل نهایی مشکلات، موضوع در کمیسیون های تخصصی بررسی و نتیجه آن به دولت ارائه شود.

دربخش دیگری از این جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، گزارشی از شیوه های درآمد ارزی از طریق صادرات به تفکیک بخش ها،‌ استان ها و کشورهای هدف ارائه و پس از بررسی مقرر شد به منظور ایجاد هماهنگی های لازم و سرعت بخشیدن به فعالیت های صادراتی ،‌بانک مرکزی و وزارتخانه های صمت و نفت و سازمان برنامه و بودجه به طور مداوم سیاست های صادراتی و ارزی و تجاری را رصد، موانع را برطرف و تسهیلات لازم را برای صادرکنندگان پیش بینی کنند.

همچنین تنوع بخشی به شیوه های واردات و صادرات و تقویت ساختارها و جهت گیری های صادراتی مورد تاکید قرار گرفت.

دکتر روحانی رئیس جمهور در این زمینه تاکید کرد در اختصاص ارز باید اولویت های لازم از جمله کالاهای اساسی، ‌دارو، ‌تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز بخش تولید باید مد نظر قرار گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: روز قدس روز ملی جمعیت محمد عزیزی فریدون احمدی دعای روز بیست و پنجم رمضان مهدی جمالی روحانی قیمت دلار واکنش روز قدس روز ملی جمعیت محمد عزیزی فریدون احمدی دعای روز بیست و پنجم رمضان مهدی جمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۸۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا افزایش یافت

آفتاب‌‌نیوز :

بهای هر اونس طلا ۰.۳ درصد افزایش یافت و پس از افزایش بیش از یک درصدی جلسه قبل به ۲۳۲۳ دلار و ۶۶ سنت رسید. هر اونس طلای آمریکا با یک درصد افزایش به ۲۳۳۳ دلار و ۳۰ سنت رسید.

سرمایه‌گذاران منتظر گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات‌متحده هستند که در روز جمعه منتشر می‌شود. گزارش اشتغال روز چهارشنبه نشان داد که حقوق و دستمزد خصوصی ایالات‌متحده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافته است. گزارشی از وزارت کار ایالات متحده نشان داد که فرصت‌های شغلی ایالات‌متحده در ماه مارس به کمترین میزان در سه سال گذشته رسیده است، در حالی که تعداد افرادی که شغل خود را ترک می‌کنند کاهش یافته است.

طبق گزارش شورای جهانی طلا، تقاضای جهانی طلا انعطاف‌پذیری را نشان داد و سالانه سه درصد رشد کرد و به ۱۲۳۸ تن در سه ماهه اول رسید که قوی‌ترین شروع یک سال از سال ۲۰۱۶ را نشان می‌دهد. بر اساس گزارش شورای جهانی طلا علیرغم افزایش هشت درصدی تقاضای طلا در هند در سه ماهه مارس، افزایش قیمت‌های اخیر چالشی را ایجاد می‌کند که به طور بالقوه منجر به پایین‌ترین مصرف سالانه در چهار سال گذشته می‌شود.

طبق گزارش رویترز، نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۶.۷۹ دلار در هر اونس رسید، پلاتین با حدود یک درصد افزایش به ۹۵۸.۹۵ دلار و پالادیوم ۰.۸ درصد افزایش یافت و به ۹۵۶.۳۱ دلار رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت طلا کاهش یافت
  • کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • سخنگوی دولت: مشکلی در تامین منابع ارزی نداریم
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • حجم تجارت خارجی ایران در سال قبل ١۴٠ میلیارد دلار بود
  • افزایش حجم تجارت خارجی ایران نسبت به سال گذشته
  • بررسی و تصویب ۵ طرح بهبود و توسعه میادین نفت و گاز کشور
  • اختلاف‌ نظر مجلس و دولت؛ دلار چند؟
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی