Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:35:04 GMT

نماینده سابق مجلس مصر: ویروس صهیونیسم خطرناکتر از وبا است

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۹۲۲۵

نماینده سابق مجلس مصر: ویروس صهیونیسم خطرناکتر از وبا است

عضو ارشد حزب التجمع و نماینده پیشین پارلمان مصر در ای مقاله که در پایگاه مصری الأهالی منتشر شد، افزود، با فرارسیدن روز ۱۵ می ۷۲ امین سال توطئه بزرگ علیه ملت فلسطین که باعث شد آنها در دهه های گذشته در آوارگی و تبعید و رنج و درد به سر ببرند،کامل شد. این سختی ها و رنج ها از همان ابتدا با اعلام رژیم صهیونیستی از سوی قوای سفاح بین المللی که از رحم استعمار غربی بیرون می آمد، آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این مقاله آمده است، اما با اراده پایدار و محکم و اطمینان اهل حق به پیروزی نهایی آن با وجود گذشت زمان و دردها و نزاع ها و مقاومت در کل اشکال آن، ملت فلسطین همه طرح های آنها را ناکام گذاشته و به رغم نکبت ها اما پیروزی های بزرگی را رقم زده اند که ملت فلسطین را به گزینه ای سخت در معادله منطقه ای و بین المللی و نمادی برای آزادگان جهان تبدیل کرده است. فلسطینی ها همه طرح ها آنها را که اساس آن غضب و اخراج فلسطینی ها از وطنشان و تلاش های انگلیس را نقش بر آب کردند.

انگلیسی که قیمومیت را بر ملت فلسطین از سوی قوای بین المللی تحمیل کرد و همزمان با تایید بالفور همه راهها برای سرکوب و از بین بردن ملت فلسطین و ارکان تشکیلات آن بکار برد به جای اینکه استقلال آن را به رسمیت بشناسد و حق تعیین سرنوشتشان را به آنها اعطا کند اما بستر مناسب را برای اجرای پروژه صهیونیست ها با اعلام رژیم غاصب در سرزمین فلسطین فراهم کرد.


از زمان روی کار آمدن دولت جدید آمریکا به ریاست دونالد ترامپ و تیم صهیونیستی وی ، مسئله فلسطین شاهد تحولات متعددی است که یادآور تاریخ گذشته است، در سال نخست دولت آمریکا (۲۰۱۷) ، تلاش ایالات متحده آمریکا در سرکوب روند صلح که از دهه نود و یک قرن گذشته در جریان بود، آغاز شد.

هنگامی که آمریکا از موضع میانجی به دشمن مستقیم مردم فلسطین و رویاهای آنها برای رهایی از معضل نژاد پرستی صهیونیستی، تبدیل شد. سفارت خود را به قدس اشغالی منتقل، آن را به عنوان پایتخت متحد دولت اشغالگر اعلام کرد و نمایندگی فلسطین را در پایتخت آمریکا بست و روابط دیپلماتیک با فلسطینی ها را به تعلیق در آورد. همچنین سهم آمریکا در بودجه آژانس کار و امداد آورارگان فلسطینی (آنروا) و کمک ها به تشکیلات خودگردان فلسطین را قطع کرد و یارانه های مالی موسسات بهداشت و درمان فلسطین در قدس را متوقف کرد و ادعا کرد که آنها به امنیت آمریکا خدمت نمی کنند ؟؟ !! او همچنین تعریف جدیدی درباره کسانی که صفت آوارگی بر آنها اطلاق می شود ارایه کرد با این هدف که ۶ میلیون آواره فلسطینی از سال ۱۹۴۸ را از رویای خود برای بازگشت به سرزمین های خود محروم کند و تنها آمار آنها را ۵۰۰ هزار نفر دانست.
سال دوم (۲۰۱۸) نیز برهمین منوال بود درحالی که همزمان با  صدمین سال  شروع درگیری میان اعراب و اسرائیل بود، -بطوری که در سال ۱۹۱۷ اعلامیه شوم بالفور به تصویب کنست رژیم صهیونیستی رسید و براساس آن تشکیل رژیم موهوم اسرائیل تایید شد. در این قانون بیت المقدس به طور کامل پایتخت اسرائیل اعلام و زبان رسمی زبان عبری قرار گرفت و این رژیم برای فلسطینی ها به یک آپارتاید نژادی تبدیل شد که به صورت یک جانبه به همه توافق ها خاتمه می داد.


سال جاری، ۷۲ امین سال نکبت برای فلسطینیان با همه رنج ها و دردهای آن ثبت می شود درحالی که ملت عربی همچنان درگیر جنگ ها و بحران های فرسایشی بوده و همچنان منابع و انرژی آن در حال فروپاشی است و تهدید بزرگ برای جنبش ها و خیزش های تازه نفس عربی هنوز ادامه دارد، مطابق آنچه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دست در دست بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و برخی سفرای عرب در کاخ سفید اعلام کرد. درحالی که اسرائیل طرح های جدیدی را برا محاصره بیشتر سرزمین های فلسطینی و غصب اموال تشکیلات خودگردان از طریق قطع مالیات کالاهای گمرکی در پیش گرفته تا تشکیلات را مجبور کند کمک ها به خانواده های اسرا و خانواده های انها را قطع کند و اخیرا نیز بخش نامه های جدیدی درباره بستن حساب های بانکی ویژه اسرا و خانواده های آنها که از طریق آن کمک های مالی دریافت می کنند، صادر کرده است.
این اقدامات با ممانعت از فعالیت تلویزیون فلسطین در قدس اشغالی در راستای ساکت کردن صدای فلسطینی ها و سرپوش گذاشتن بر واقعیت ها که ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه می انداخت، ادامه داشته است.
باید سوال کرد که چرا مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا برای تبریک گفتن به ائتلاف جنایت کار صهیونیستی که هدف از آن افزایش غضب حقوق ملت فلسطین با برنامه هایی مانند الحاق مناطقی از کرانه باختری به این رژیم است، به تل آیو شتافت و متاسفانه در برابر این اقدامات و طرح ها برای تجاوز به حق فلسطینیان با همکاری میان رژیم صهیونیستی و قدرت های جهانی واکنشی از سوی حکام عرب جز محکومیت های لفظی خجالت بار وجود ندارد. درحالی که آنها روابط بسیار گرمی با آمریکا دارند و آن را راهبردی دانسته و حتی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بر یکدیگر سبقت می گیرند برغم اینکه هیچ منفعتی نیز برای آنها نداشته و هدف از آن تنها راضی نگهداشتن رژیم صهیونیستی و آمریکا است.
در نتیجه لابی صهیونیستی و ارکان رژیم اسرائیل اکنون در شوق و شعف بی سابقه ای به سر می برند که مقامات این رژیم دیگر آن را مخفی نمی کنند و مسایل پشت پرده را عیان می گویند در حالی که پیش از این از بیم محکومیت ها و انکار کشورهای عربی آن را آشکار نمی کردند.
اما در برابر سکوت سران عرب فرزندان ملت فلسطین در دفاع از نوار غزه شعار (ما خواستار زندگی هستیم) در مقابل محاصره ۱۴ ساله رژیم صهیونیستی سر می دهند در شرایطی که گروههای فلسطینی برای مقابله با دشمن اشغالگر استراتژی واحد ندارند و فشارهای معیشتی بر مردم فلسطین در میان جنگ قدرت ها بسیار زیاد است.

برچسب‌ها اسرائیل مصر فلسطین روز قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در جهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل مصر فلسطین روز قدس اسرائیل مصر فلسطین روز قدس رژیم صهیونیستی فلسطینی ها ملت فلسطین طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد

تجمع گسترده تانک ها و ادوات نظامی رژیم صهیونیستی در نزدیکی رفح، حاکی از حمله قریب الوقوع این رژیم سفاک و خونخوار به مردم مظلوم غزه است. 

بیش از ۷ ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به پهنة کوچک غزه می گذرد و حدود چهل هزار نفر از کودکان و زنان و مردم بی پناه غزه در مظلومانه ترین صحنه ها به شهادت رسیدند و حدود هشتاد هزار نفر هم زخمی و مجروح و نقص عضو شده اند و بخش اعظم غزه هم با بمبارانهای وسیع به اندازه حجم چندین بمب اتمی طوری تخریب شده است که بر اذعان کارشناسان سازمان ملل بیش از ۱۴ سال آوار برداری آنها بطول می انجامد. 

در این مدت تنها نقطه ای که تقریباً مصون مانده و بیش از ۵/۱ میلیون آواره فلسطینی را در خود جای داده شهر مرزی رفح است و در محاصرة غذایی و دارویی هم هستند و بسیاری از قحطی آب و مواد غذایی خبر می دهند که اگر این وضعیت همچنان ادامه یابد با فاجعه بزرگ انسانی در این شهر روبرو هستیم و لیکن رژیم صهیونیستی ظاهراً تعجیل در نسل کشی مردم باقیمانده غزه دارد و با تجهیزات سنگین نظامی در حال آماده سازی برای حمله ور شدن به رفح با این تراکم جمعیت عظیم است که حتی کوچه ها و خیابانهایش هم محل چادر آوارگان است و هرگونه حمله ای هزاران نفر را به کشتن می دهد. 

متأسفانه در چنین شرایطی کشورهای عربی و همسایگان اسرائیل نه تنها کمکی به ملت مظلوم غزه نمی کنند حتی بی شرمانه در رهگیری موشک ها و پهبادهای ایرانی به سوی اسرائیل با آمریکا و انگلیس و فرانسه سعی در ساقط کردن آنها داشتند گرچه عملیات غرور آفرین دلاور مردان نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دلهای ملت های مسلمان و مخصوصاً مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه را شاد کرد و درس بزرگی را به صهیونیستها و حامیانش داد. 

عدم اجرای مصوبه شورای امنیت سازمان ملل برای آتش بس در غزه بیش از پیش بی اعتباری این نهاد بین المللی را ثابت کرد و نشان داد که آمریکا و اسرائیل تابع شورای امنیت هم نیستند و تنها اهرمی که برای متوقف کردن جنگ غزه باقی می ماند، همین اعتراضات و مخالفت های میلیونی و گسترده مردمی در سرتاسر دنیا و مخصوصاً کشورهای غربی است. 

خوشبختانه خیزش عجیبی تمامی دانشگاههای آمریکا و بعضی کشورهای اروپایی را در بر گرفته و هزاران دانشجوی دختر و پسر به همراه استادانشان به تحصن ها و تجمع هایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و غزه پرداخته و علیرغم خشونت شدید پلیس و ضرب و شتم دانشجویان و دستگیری آنها همچنان برخواسته خود که توقف نسل کشی مردم غزه و فلسطین است تأکید دارند و لیکن مسئولان آمریکایی و بعضی دول اروپایی که سرسپردة صهیونیستهای وحشی هستند، دانشجویان را به یهودی ستیزی متهم می کنند‍! معلوم نیست چند هزار نفر دیگر از مردم غزه کشته شوند تا شاید مسئولان آمریکایی به نسل کشی مردم فلسطین اعتراف کنند!‍ 

عجیب است که مسئولان آمریکایی حاضرند در دفاع از صهیونیستها دانشجویان نخبه شان را هم بکشند چرا که در بام این دانشگاهها تیربار و تک تیرانداز مستقر کرده اند یعنی در حقیقت این صهیونیستها هستند که مسئولان آمریکایی را در چنگ خود دارند و مسئولان آمریکا حاضرند حتی ملت خود را هم فدای اسرائیل کنند‍! 

در چنین شرایطی وظیفه کشورها و ملت های اسلامی بسیار سنگین است و دولت و ملت ایران هم همیشه در دفاع از ملت مظلوم فلسطین آمادگی خود را عملاً ابزار کرده است و عملیات «وعدة صادق» نیز جلوه ای از همین حمایت بود. 

در این وضعیت، حرکت مسئولان داخل کشور باید هماهنگ با سیاست خارجی کشور بوده و توجه اصلی به سوی جنایات رژیم صهیونیستی، معطوف باشد و از سوژه آفرینی در داخل پرهیز شود چرا که دشمنان با ابزارهای تبلیغاتی شان مترصدند تا با کمترین رخدادها و سوء‌ عملکردها اذهان جهانیان را به سوی جمهوری اسلامی ایران بچرخانند. 

مرتضی نجفی قدسی

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است / حمایت مالی آمریکا متوقف شود
  • سناتور آمریکایی: اقدامات اسرائیل در غزه قطعا نسل‌کشی است
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • شهادت اسیر فلسطینی ۱۰ روز بعد از بازداشت توسط نظامیان صهیونیست
  • نبرد مسلحانه رزمندگان فلسطینی با اشغالگران در کرانه باختری
  • شهادت ۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • تظاهرات حامیان فلسطین در لندن + تصاویر
  • توجه اصلی به جنایات صهیونیستها معطوف باشد
  • تکرار ادعای کاخ سفید : مدرکی مبنی بر نسل کشی اسرائیل در غزه وجود ندارد
  • طوفان بشری مردم صعده یمن در حمایت از غزه