Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم بابیان اینکه بنیاد شهید با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های موجود، برنامه‌هایی را در دستورکار قرار داده است، گفت: ازجمله برنامه‌های مهم بنیاد اختتامیه جشنواره سرخ نگاران است و باید توجه کنیم شهدا با قلم و خون خود ایثار و شهادت را در جامعه گسترش دادند و همه مدیون آن‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ایثار اجتماعی تأکید داشته‌اند بنابراین از تمامی معاونان و برادران عزیزم در بنیاد که برنامه‌هایی را با این محوریت برگزار کرده‌اند تقدیر و تشکر می‌کنم، امیدوارم که پس از ماه مبارک رمضان بتوانیم برنامه‌های بیشتری را در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار کنیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد با اشاره به ضرورت استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور تصریح کرد: راه حل بسیاری از مشکلات امروز فرهنگ ایثار و مقاومت است و خوشبختانه ملت ایران با تکیه بر این فرهنگ در سخت‌ترین شرایط پیروز شده است و برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استفاده از ظرفیت‌های ادبی و هنری و همچنین روش‌های نوین ضرورت دارد.

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی راد معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد در این مراسم بابیان اینکه جشنواره کتاب ایثار و شهادت تحت عنوان سرخ نگاران اقدامی عملیاتی برای شناسایی آثار عرصه ایثار و شهادت است گفت: علاوه بر این آثار تولیداتی با محوریت ایثار و شهادت در عرصه ترجمه نیز وجود دارد و با توجه به این تولیدات عظیم ما نیازمند جمع‌آوری آن‌ها هستیم از سوی دیگر ارزیابی کیفی این تولیدات نیز در این جشنواره موردتوجه قرارگرفته است.

وی افزود: در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت «سرخ نگاران» از برخی استعدادها و همت‌های بلندی که خون نگاره‌های شهدا را در صفحات زرین این مرزوبوم ثبت کرده‌اند تجلیل به عمل می اید.

حجت‌الاسلام کاویانی راد خاطرنشان کرد: طی فرآیند جمع‌آوری آثار این جشنواره ۴۵۰۰ اثر دریافت و مورد بررسی قرارگرفته که از میان آن‌ها ۴۰۷۰ اثر به مرحله داوری رسیده است و درنهایت با تصمیم داوران پیشکسوت ۵ نویسنده به‌عنوان نویسندگان ۲ ساله و ۳ ساله آثار ایثار و شهادت انتخاب شدند که در مراسم اختتامیه مورد تجلیل قرار می‌گیرند، همچنین ۳ اثر بین‌المللی و ۳۰ نویسنده نوقلم منتخب استان‌ها نیز تقدیر می‌شوند.

وی ادامه داد: در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره بین‌المللی کتاب ایثار و شهادت «سرخ نگاران» و هم‌زمان با ماه مبارک رمضان با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اثر ارزشمند و معنوی، دست‌خط و کتابت قرآن کریم توسط شهید بزرگوار سرلشگر شریف اشراف رونمایی می‌شود.

وی افزود: همچنین در این مراسم به‌پاس خدمات و ایثار مدافعان سلامت از سروده‌ای هنری با عنوان «فصل عاشقی» رونمایی شده و از عوامل آن تقدیر می‌شود.

شایان‌ذکر است با محوریت مستند نگاری کتاب‌های «حسرت یک آغوش» با نگارش سعیده زراعتکار، «دارواسین» با نگارش سعید علامیان، «فاتحان فاو» با نگارش محمدحسین ولی پور زرومی، «شیری شبیه آهو» با نگارش حسن و حسین شیردل و «جاده گیلی گادر» با نگارش مریم‌السادات زکریایی منتخب شدند، همچنین در حوزه پژوهش کتاب «و عراق طبس تا سنندج (تهاجم‌ها و… و.)» با نگارش هادی نخعی و در عرصه بین‌الملل کتاب‌های «جنگ نفت‌کش‌ها» با نگارش عبدالمجید حیدری و محمدعلی خرمی، «پژوهشی تطبیقی در فقه مقاومت» با نگارش حجت‌الاسلام علی کارشناس، «گردان نهم» با نگارش گلعلی بابایی منتخب شدند، کتاب‌های منتخب نویسندگان جانباز حوزه ایثار و شهادت نیز «سهم من از عاشقی» با نگارش رمضان‌علی کاووسی و «آرام نگیریم» با نگارش غلامحسین صفاری هستند.

همچنین در این مراسم با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نماینده ولی‌فقیه، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و همسر شهید شریف اشراف از نسخه کتابت قرآن مجید به قلم این شهید بزرگوار رونمایی شد که همسر این شهید بزرگوار این نسخه قرآن کریم را به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اهدا کرد تا به نیابت به رهبر معظم انقلاب هدیه کند.

در مراسم اختتامیه این جشنواره از کتاب‌های ۳۰ نویسنده نوقلم عرصه ایثار و شهادت در سراسر کشور نیز تجلیل به عمل آمد و از عوامل تولید سروده فصل عاشقی تقدیر شد.

کد خبر 4929726

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد شهید و امور ایثارگران جشنواره کتاب برتر فرهنگ ایثار و شهادت شورای شهر تهران ویروس کرونا شهرداری تهران زلزله وزارت آموزش و پرورش شهر تهران محسن هاشمی قوه قضاییه کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی زلزله تهران شورای شهر محسن حاجی میرزایی شیوع کرونا رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران مراسم اختتامیه نماینده ولی فقیه ایثار و شهادت فرهنگ ایثار حجت الاسلام سرخ نگاران بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ حسین حمیدی نویسنده گفت: کتاب ۱۰ جلدی یک سردار ویژه نوجوانان و جوانان نگارش شده که مزین به ۲۰۰ عکس از سردار سلیمانی است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


حمیدی افزود: این کتاب‌ها به صورت روان ویژه نوجوانان و جوانان نگارش شده و هر جلد به موضوعی از شخصیت شهید سلیمانی می‌پردازد.
کتاب ۱۰ جلدی یک سردار را انتشارات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان به تازگی روانه بازار کتاب نشرکرده است.

دیگر خبرها

  • مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «مرتضی غلامی» در گناوه برگزار شد
  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • آئین تجلیل از خانواده معظم ۲۰شهید روحانی و طلبه ورامین️ برگزار شد
  • اجتماع بزرگ صادقیون همراه با تشییع پیکر شهید تازه تفحص شده در مشهد برگزار شد
  • مراسم بزرگداشت سردارشهیدجواددوربین درانزلی برگزار می شود
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • فرهنگ ایثار و شهادت باید به جهانیان معرفی شود
  • طرح ملی مهارت‌افزایی دانشجویان شاهد و ایثارگر برگزار می‌شود
  • دشمن از فرهنگ شهادت، هراس دارد
  • خانۀ ایثار در لرستان افتتاح می‌شود