Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:40:59 GMT

مشارکت فعال ۴ هزار و ۵۴۵ کانون در طرح ملی راهکار

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۹۵۲۱

مشارکت فعال ۴ هزار و ۵۴۵ کانون در طرح ملی راهکار

به گزارش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی با اشاره به فعالیت‌هایی که در سطح کشور در راستای مقابله با شیوع (کرونا) از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف و با همراهی مردم انجام شده است، اظهار کرد: این اقدامات در لبیک به سخنان مقام معظم رهبری با سرعت و مداقه مضاعفی به منصه ظهور رسید تا جایی که معظم‌له در بیانات‌شان در توصیف و تقدیر از این حرکت ملی عنوان کردند: ملّت ایران در این آزمون درخشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: از جمله نکات قابل تامل در سخنان رهبری تاکید و تقدیر ایشان از حضور قشر جوان و جهادی در این کارزار بود، معظم‌له با بیان اینکه طلّاب جهادی، دانشجویان جهادی، هزاران بسیجی پُرتلاش در بخشهای مختلف کشور و آحاد مردم، خدمات باارزشی را که واقعاً از توصیف بالاتر است ارائه کردند که انسان را حقیقتاً خرسند می‌کند از سویی و ممنون و متشکّر می‌کند از سوی دیگری، اظهار کردند: انصافاً مشارکت های مردمی هم، مشارکت های بسیار زیبا و صحنه‌های جالب و شگفت‌انگیزی را به وجود آورد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی اظهار داشت: ارائه و اجرای طرح ملی راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان)، با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر رزمایش مواسات و همدلی، ابتکاری بود که در سطح کشور به همت ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به منصه ظهور رسید. ذیل این طرح اقدامات متعددی از سوی کانون‌ها انجام شد که از جمله آنها می‌توان به حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا، همدلی و حمایت از خانواده‌های بیماران کرونایی، ضدعفونی معابر، تهیه بسته‌های معیشتی برای نیازمندان، توزیع ماسک و دستکش میان افراد، راه‌اندازی کارگاه تولید ماسک اشاره داشت.

وی با بیان اینکه ۴هزار و ۵۴۵ کانون در طرح ملی راهکار مشارکت داشتند، افزود: در این میان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان‌های اصفهان، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب بیشترین میزان مشارکت و فعالیت را داشتند و استان‌های فارس، تهران و گیلان نیز به نسبت فراوانی فعالیت‌ها در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: در بسیاری استان‌ها از جمله همدان، خراسان شمالی به همت اعضای کانون‌ها، اشتغال‌آفرینی برای افراد مختلف به ویژه نیازمندان ایجاد و کارگاه تولید ماسک، فروشگاه محصولات مسجدمحور راه‌اندازی شد. در واقع طی این مدت در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شاهد تبلور حرکت جهادی بودیم؛ از این میان کانون «رحمت‌للعالمین» مسجد ثارالله استان ایلام با راه‌اندازی کارگاه تولید روزانه ۳ هزار ماسک و راه اندازی فروشگاه دائم محصولات مسجد محور در کانون شهرک ولیعصر (عج) شیروان را می‌توان جزو اقدامات برجسته به شمار آورد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر بخش کثیری از فعالیت‌های کانون‌ها متمرکز بر حمایت از خانواده‌هایی بود که با شیوع ویروس منحوس کرونا، از نظر اقتصادی متضرر و از نظر شغلی با مشکل مواجه شدند، در این راستا با شناسایی این خانواده‌ها در استان‌های مختلف کمک‌های خیرانه که به همت اعضای کانون‌ها جمع‌آوری شده بود به دست این افراد رسید که در این عرصه استان قم پیش قراول بود.

حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر ارزانی با اشاره به برخی دیگر از فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در شرایط شیوع کرونا، افزود: از جمله فعالیت‌های قابل توجهی که در این ایام از سوی کانون‌های مسجد در سطح کشور اجرا شد، برگزارش پویش مردمی «مسجد، کانون سلامت» بود؛ ذیل این پویش ۹ برنامه به صورت سراسری در کشور برگزار شد که شامل «مسابقه گام دوم انقلاب اسلامی» مبتنی بر بیانیه مقام معظم رهبری و ویژه اعضای کانون‌ها و کاربران سامانه بچه‌های مسجد می‌شد؛ در این مسابقه ۲۲۳۴ نفر شرکت کردند.

وی ادامه داد:  طرح «تلاوت نور در منزل» عنوان برنامه دیگری بود که ذیل پویش مردمی مسجد کانون سلامت برگزار شد که طی آن تلاوت یک صفحه قرآن به صورت خانوادگی انجام می‌شد، در این طرح با توجه به شیوع ویروس کرونا، خانواده‌ها در منزل اقدام به قرائت قرآن کردند.

حجت‌الاسلام ارزانی تصریح کرد: مسابقه فرهنگی «بانوی صبور» عنوان برنامه دیگری بود که ذیل طرح مسجد کانون سلامت برگزار شد، این مسابقه با هدف آشنایی با شخصیت حضرت زینب کبری (س) ویژه بانوان سراسر کشور و به صورت مجازی برگزار شد که در مجموع ۲۶۰۸ نفر در آن شرکت کردند.

وی افزود: همچنین طرح «یاریگران زندگی» با رویکرد پیشگیری از آسیب های اجتماعی در دو سطح (الف) شامل افراد بالای ۱۴ سال و سطح (ب) ویژه مربیان کانون‌ها با همکاری ستاد مرکزی مبارزه با مواد مخدر برگزار شد، در این طرح ۲۲۳۴ نفر شرکت کردند.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: ذیل پویش مردمی مسجد کانون سلامت برنامه های متعدد دیگری نیز برگزار شد که از جمله آنها می توان به طرح مردمی «سلام بر امام» اشاره داشت که شامل قرائت زیارت «امین‌الله» در روزهای چهارشنبه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا به صورت مجازی، برگزاری مسابقه سراسری «با کتاب در خانه» شامل برداشت‌ها و خلاصه نویسی از کتاب‌های موجود در منزل و کتابخانه مجازی وبارگذاری آن در سامانه بچه‌های مسجد اشاره داشت.

وی اظهار داشت: ذیل برگزاری پویش مردمی مسجد کانون سلامت و به همت کانون‌های مساجد کانال خانه‌های نورانی راه اندازی شد که این کانال با هدف استمرار و توسعه ارتباط خانواده و مسجد شکل گرفت. از سوی دیگر در روزهای ابتدایی سال جدید نیز طرح توسل عمومی به باب الحوائج ذیل این پویش برپا شد. همچنین راه اندازی طرح «باشگاه خبرنگاران مسجدی» با رویکرد هر مسجد یک خبرنگار از طریق سامانه خبرگزاری شبستان دنبال شد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با اشاره به برنامه‌های دیگر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور که در ایام شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد، افزود: برگزاری پویش سراسری قرائت «حدیث کسا» به صورت مجازی به منظور رفع بلا و شفاری بیماران کرونا از جمله دیگر برنامه‌ها بود که در آن ۳۲۸۱۴ نفر شرکت کردند.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در پایان گفت: هدف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در شرایطی که ویروس منحوس کرونا در جامعه شیوع یافته است، این بود که بتواند با همراهی مردم و تلاش جوانان مسجدی به فعالیت فرهنگی خود در راستای تربیت نسل دین‌دار، متعهد و انقلابی ادامه داده و با برگزاری طرح‌ها و پویش‌های متعدد مجازی در بستر فضای مجازی به فعالیت بپردازد.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور حجت الاسلام و المسلمین مسجد کانون سلامت صورت مجازی برگزار شد شرکت کردند پویش مردمی خانواده ها راه اندازی فعالیت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در جشنواره  شعر عربی طوفان القوافی شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب‌های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می‌خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشور‌های یمن، مصر و تونس دیگر کشور‌هایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت (۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ادبیات

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • مسجد مهمترین پایگاه انقلاب و مردم/ مسلمانان از انتقام سخت فرزندان امام به وجد آمده‌اند
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان