Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@19:57:24 GMT

۶۰ روستای قزوین در معرض خطر رانش زمین

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۹۸۴۱

۶۰ روستای قزوین در معرض خطر رانش زمین

قدرت‌الله مهدیخانی روز سه شنبه در نشست بررسی جابجایی روستای خوبکوه از توابع الموت که چندی پیش دچار حادثه رانش زمین شده بود،افزود: بازدیدهای کارشناسی تخصصی از منطقه ، حاکی از یک وضعیت خطرناک بوده و باید سریعا تصمیمات اساسی اتخاذ شود.
وی با اشاره به حادثه خیز بودن استان قزوین،اظهار داشت: از ۴۱ حادثه شناسایی شده در جهان، ۳۳ نوع حادثه در کشور ما به وقوع پیوسته و قزوین از این بین 26 نوع حادثه را تجربه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدی خانی ادامه داد: متاسفانه استان با حوادثی چون سیل، زلزله، رانش زمین، خشکسالی، فرونشست زمین و سرمازدگی مواجه است با این وجود در سال‌های اخیر اقدامات موثری برای پیشگیری از برخی این حوادث و کاهش خسارات آنها انجام شده است.
این مسوول اضافه کرد: سالانه  ۱۷ سانتیمتر فرونشست زمین در استان رخ می‌دهد که ۴۵ درصد آن به میزان۲۴۱ کیلومتر مربوط به دشت قزوین بوده که بیشتر آن در جنوب استان است و در این مناطق ۱۳۴ روستا در معرض تهدید هستند.
وی خاطرنشان کرد : همچنین ۷۷ کیلومتر خطوط راه آهن و ۳۴۰ کیلومتر از خطوط انتقال برق از محدوده مناطق دارای فرونشست عبور می‌کند که با اقدامات پیشگیرانه بدنبال کاهش تهدیدات این بخش هستیم.
مهدیخانی، رانش زمین را به عنوان تهدید جدی برخی نقاط استان قزوین طی 2 سال‌ اخیر نام برد و ادامه داد: در سال‌های  اخیر در پی بارندگی های قابل توجه در استان، مناطق کوهستانی به ویژه الموت‌ شرقی و غربی وطارم مستعد پدیده رانش شده که شاهد چندین مورد حادثه نیز بوده ایم.
وی افزود: در پی بارش های  امسال روستای خوبکوه با ۱۷خانوار  از توابع الموت شرقی دچار رانش زمین شد که موجب تخریب ۲ واحد مسکونی، بسته شدن جاده ارتباطی، افتادن تیرهای برق و خسارات عمده به زمین‌های کشاورزی این روستا شده است.
این مسوول تاکید کرد: جابجایی اهالی این روستا در اولویت قرار دارد که با بررسی کارشناسان 2 روستای کافرکش و سفید دره به دلیل نزدیکی و فضایی پایین تر از فاصله ۲ کیلومتری روستا  برای اسکان  این خانواده‌ها در نظر گرفته شده است که البته نیازمند کار کارشناسی بیشتر برای جابجایی اهالی روستاست که در دستور کار قرار دارد.
وی یادآور شد: در الموت همواره با رانش زمین مواجه هستیم که باید تدابیر لازم برای امنیت ساکنان فراهم کنیم  و تثبیت و ایمن سازی مناطق در دستور کار قرار گیرد.

در ادامه این جلسه برخی از مسوولان و کارشناسان نظرات خود را در خصوص جابجایی روستای خوبکوه و مزیت و معایب نقاط جایگزین مطرح کردند.
بخش‌های رودبار الموت شرقی و غربی با ۱۸۲ روستای دارای سکنه در شمال استان قزوین قرار دارند.

برچسب‌ها سازمان مدیریت بحران کشور استان قزوین استانداری قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان مدیریت بحران کشور استان قزوین استانداری قزوین سازمان مدیریت بحران کشور استان قزوین استانداری قزوین استان قزوین رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

بارش های سیل آسای اخیر به زمین های حاصلخیز کشاورزی در روستای عباس آباد از توابع شهرستان مینودشت استان گلستان خسارت زد. به گفته شهروند خبرنگار ما یکی از دلایل این خسارات نامساعد بودن بستر رودخانه نرماب است که هر ساله به خاطر لایروبی نشدن برای کشاورزان در حوزه کشت گندم، چغندر، نخود فرنگی و دیگر محصولات مشکل ساز شده است.

 شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: جمال سرحدی - گلستان

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • تصادف زنجیره‌ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • تلف شدن ۵۷ راس گوسفند در برخورد با قطار در آبیک
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار در قزوین
  • تصادف زنجیره ای ۵ دستگاه خودرو در آزادراه قزوین به زنجان 
  • سفر به روستای گردشگری توآباد از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • جان باختن یک نفر بر اثر سقوط به دره در اتوبان قزوین - تنکابن
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • ۵ مصدوم در سه حادثه ترافیکی در قزوین
  •  ۱ مصدوم به علت سقوط از ارتفاع در روستای شبانکاره منطقه روانسر