Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@12:55:18 GMT

تورم نهاده های ساختمانی تهران ۸.۴ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۰۹۸۹۲

تورم نهاده های ساختمانی تهران ۸.۴ درصد افزایش یافت

به گزارش خبرگزاری مهر، گزارش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران فصل زمستان ١٣٩٨ بر مبنای سال پایه ١٣٩٠ از سوی مرکز آمار ایران منتشر شد.

شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران در فصل زمستان ١٣٩٨ به عدد ٤٥٧.٤ رسید که این رقم نسبت به شاخص فصل قبل (٤٢١.٨)، ٨.٤ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درصد تغییرات شاخص قیمت نسبت به فصل مشابه سال قبل معادل ٢٨.٣ درصد بوده است که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٢٧.٤) ٠.٩ واحد درصد افزایش داشته است.

درصد تغییرات میانگین شاخص چهار فصل منتهی به فصل زمستان سال ١٣٩٨ نسبت به میانگین شاخص چهار فصل منتهی به زمستان سال ١٣٩٧ معادل ٣٥.١ درصد بوده که نسبت به همین اطلاع در فصل قبل (٤٢.٢) ٧.١ واحد درصد کاهش داشته است.

در فصل زمستان سال١٣٩٨ شاخص قیمت گروه «آهن آلات میلگرد پروفیل درب و پنجره و نرده» با ٣٤, ٧ درصد افزایش نسبت به فصل قبل بیشترین تأثیر را در شاخص کل داشته است. گروه «چوب» با ٧.٦ درصد و گروه «تأسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی» با ١٣.٦ درصد افزایش به ترتیب رتبه‌های بعدی تأثیرگذاری در افزایش شاخص قیمت نهاده‌های ساختمان‌های مسکونی شهر تهران داشته‌اند. همچنین از بین تمامی گروه‌ها، گروه «سیمان، بتن، شن و ماسه» با ٠.٠ درصد و گروه «شیشه» با ٠.٠ درصد تغییر نسبت به فصل قبل هیچ سهمی در افزایش شاخص نداشته اند.

شاخص اقلام اصلی

شاخص گروه سیمان، بتن، شن و ماسه در زمستان ١٣٩٨ به ٤٠٣.٩ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٠.٠ درصد بدون تغییر و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٣.٦ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه گچ و گچ کاری در زمستان ١٣٩٨ به ٤٣٨.٤ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١.١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٠.١ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه انواع بلوک، سفال وآجر در زمستان ١٣٩٨ به ٣٧٥.٣ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٢.٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤١.٥ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروهموزاییک، کاشی و سرامیک در زمستان ١٣٩٨ به ٣٩٨.٤ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٣.٥ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٠.٩ درصد افزایش داشته است.

شاخص گروه سنگ در زمستان ١٣٩٨ به ٣٧٦.٨ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٠.٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٨.٠ درصد افزایش نشان می‌دهد

شاخص گروهآهن آلات میلگرد، پروفیل، درب و پنجره و نرده در زمستان ١٣٩٨ به ٥٥١.٩ واحد رسیده است که در مقایسه با فصل قبل ٣٤.٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٩.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه چوب در زمستان ١٣٩٨ به ٦٠٤.٢ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٧.٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٩.٣ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه ایزوگام و قیرگونی و آسفالت در زمستان ١٣٩٨ به ٥٥٩.٧ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٦.٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٤.٤ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه شیرآلات بهداشتی در زمستان ١٣٩٨ به ٥٦٦.٥ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١.٤ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٤.٩ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه تأسیسات مکانیکی و انواع عایق حرارتی در زمستان ١٣٩٨ به ٦٤٢.١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ١٣.٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣١.٧ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه " یراق آلات درب و پنجره " در زمستان ١٣٩٨ به ٥٨٠, ٦ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٠, ٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٦, ٠ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه " نقاشی ساختمان " در زمستان ١٣٩٨ به ٦٣٠, ٣ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٠, ٧ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٣, ٠ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه " تأسیسات برقی " در زمستان ١٣٩٨ به ٧٠٨, ١ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٩, ٥ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٧, ٣ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه " شیشه " در زمستان ١٣٩٨ به ٤٠٤, ٤ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٠, ٠ درصد بدون تغییر و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١, ٣ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شاخص گروه " خدمات " در زمستان ١٣٩٨ به ٣٤٥, ٩ واحد رسیده که در مقایسه با فصل قبل ٠, ٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢٣, ١ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد خبر 4929857 سمیه رسولی

منبع: مهر

کلیدواژه: تورم نرخ تورم مرکز آمار ایران ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت دلار قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران تولید نفت سهام عدالت قیمت سکه بهار آزادی حسین مدرس خیابانی ایالات متحده آمریکا بازار سرمایه بازار سهام ٦ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣ نسبت به فصل مشابه سال قبل ١ درصد افزایش نشان می دهد درصد افزایش داشته نهاده های ساختمان زمستان ١٣٩٨ زمستان ١٣٩٨ به ٥ زمستان ١٣٩٨ به ٣ فصل زمستان شاخص گروه شاخص قیمت ٣ درصد ٧ درصد ٤ درصد ٩ واحد ١ درصد ٠ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۰۹۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ورودی آب به سدهای کشور نسبت به مدت زمان مشابه هشت درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، بر اساس آخرین آمار اعلام‌شده از سوی دفتر مطالعات پایه منابع آب، از ابتدای سال آبی تا هفتم اردیبهشت، ارتفاع کل ریزش‌های جوی کشور معادل ۲۰۰.۱ میلی‌متر است، این مقدار بارندگی نسبت به میانگین دوره‌های مشابه درازمدت (۲۱۵.۲ میلیمتر) ۷ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته (۱۸۳.۱) ۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

همچنین کمترین میزان بارش مربوط به استان بوشهر بوده که در این بازه زمانی ۱۵۲.۸ میلی‌متر بارندگی داشته است، این میزان نسبت به متوسط بلندمدت کاهش ۳۸ درصدی داشته است، استان اصفهان در این بازه زمانی ۱۴۳.۲ میلی‌متر بارش داشته است که نسبت به سال گذشته تغییری نداشته است.

میزان بارش‌ها در استان تهران ۱۷۲.۸ میلی‌متر بوده است که نسبت به میانگین بلندمدت ۲۶ درصد کاهش یافته است.

کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور

میزان کل خروجی سدهای کشور در بازه زمانی ابتدای سال آبی تا هشتم اردیبهشت، ۱۶ میلیارد و ۶۹ میلیون متر مکعب ثبت شده و نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته است. در مدت زمان مشابه سال گذشته، میزان کل خروجی سدهای کشور ۱۶ میلیارد و ۵۲ میلیون متر مکعب بوده است.

میزان کل ورودی آب به سدهای کشور هشت درصد کاهش یافته و در این بازه زمانی ۲۶ میلیارد و ۵۷ میلیون مترمکعب است، همچنین حجم کنونی آب موجود در مخازن ۳۱.۵۶ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به حجم ۳۱.۶۰ میلیارد متر مکعبی سال گذشته، تغییر چندانی نداشته است. با توجه به اینکه ظرفیت کل مخازن سدها ۶۰ میلیارد متر مکعب است، اکنون پُرشدگی سدها به ۶۴ درصد رسیده است.

کد خبر 748992

دیگر خبرها

  • تغییرات بودجه شهرداری تهران در این دو سال | اعتبارات نسبت به دو سال گذشته ۵۰ درصد افزایش یافته است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • کیفیت قابل‌قبول هوای تهران در یازدهمین روز اردیبهشت ۱۴۰۳
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • اسفند ماه «مرغ حذفی» بیشترین افزایش قیمت را داشت
  • قیمت نفت یک‌درصد کاهش یافت
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • تورم تولید گوشت از مرز ۱۰۰ درصد عبور کرد
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳