Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@13:10:15 GMT

بنیاد برکت ۲۲۰ طرح اشتغالزایی در باشت اجرا کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۰۱۷۷

بنیاد برکت ۲۲۰ طرح اشتغالزایی در باشت اجرا کرد

سید مسعود حسینی روز سه شنبه در نشست هماهنگی طرح های اشتغالزایی بنیاد برکت در باشت اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۶۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی کم بهره به متقاضیان پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: این مقدار تسهیلات در ۱۳ روستای دارای دهیاری پرداخت شده است.

حسینی اظهار داشت:تسهیلات اشتغالزایی تنها به افراد دارای شرایط پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار باشت با اشاره به اینکه پارسال ۲۵۰ طرح اشتغالزای بنیاد برکت برای اجرا در باشت پیش بینی شده بود که فرصت اشتغال۳۰ طرح به دلیل تشکیل پرونده متقاضیانی که واجد شرایط نبودند از دست رفت افزود:فقط افراد دارای شرایط متقاضی دریافت تسهیلات اشتغالزای بنیاد برکت شوند. 

حسینی تاکید کرد:افرادبیکاری یا با درآمد کمتر از یک میلیون تومان که دارای مکان لازم برای انجام طرح های پیشنهادی باشند و  ۱۸تا ۵۵ سال سن دارند واجد شرایط پرداخت تسهیلات اشتغالزایی بنیاد برکت هستند.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت:متقاضان تسهیلات اشتغال در باشت برای اجرای طرح در زمینه های پرورش دام های سبک و سنگین،کسب و کارهای کوچک و طرح های تولیدی تسهیلات دریافت کردند.

سید علی سجادی افزود: پرونده های طرح های اشتغالزای پارسال به ترتیب ۴۰درصد دام سبک،۱۵ درصد دام سنگین،۱۲درصد مشاغل خردخانگی،۱۲ درصد پوشاک و ۲۰درصد سایر حوزه ها اختصاص داشت.

وی بیان کرد:امسال۳۰۰ تا ۵۰۰طرح اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت برای اجرا در شهرستان باشت پیش بینی شده است.

سجادی عنوان کرد:شاخص های اولویت های امسال برای پرداخت تسهیلات مدرک تحصیلی، متاهلان سرپرست خانوار و افرادسالم دارای توان فعالیت اقتصادی است.

مجری طرح‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت در کهگیلویه و بویراحمد از افزایش سقف تسهیلات اشتغالزای این بنیاد درسال جاری حبر داد و افزود: میزان تسهیلات اشتغالزای بنیاد برکت که پارسال۴۰ میلیون تومان بود امسال به ۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

وی  ابراز داشت:یکی از مشکلات پرداخت تسهیلات بانکی بنیاد برکت نیاز به وجود۲ ضامن اداری و بازاری بود که امسال با انعقاد تفاهم نامه با بانک پارسیان، با یک ضامن بازاری هم تسهیلات بانکی پرداخت می شود.

وی با اشاره به اینکه افراد متقاضی مشاغل خدماتی نسبت به پرداخت هزینه به اتاق اصناف گلایه داشتند از مسئولان خواست نسبت به حذف یا دست کم کاهش مبالغ دریافتی از سوی اصناف اقدام کنند.

بخشدار بوستان نیز با اشاره به اینکه هیچ شعبه ای از بانک پارسیان درباشت فعالیت ندارد گفت: عزیمت به شهرستان گچساران برای متقاضیان تسهیلات درسرساز و وقتگیراست.

مجید محمدی فراز مسئولان خواست یک شعبه از بانک پارسیان در باشت راه اندازی کنند.

مظفر علیزاده رئیس اداره  تعاون، کار و رفاه اجتماعی باشت نیز با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی مختلف اقدام به پرداخت تسهلات اشتغال می کنند  از مسئولان خواست تا لیست دریافت کنندگان این تسهیلات را به این اداره متولی ارسال کنند.

امام جمعه باشت نیز در این نشست از تلاش های بنیاد برکت در حوزه های عمرانی و اقتصادی و به ویژه بحران کرونا قدردانی کرد.

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی افزود:با توجه به نامگذاری امسال به نام جهش تولید افزود: پیش بینی اجرای طرحهای اشتغالزا بهتحقق این شعار کمک می کند.

وی خواستار  نظارت بیشتر برای تحقق ایجاد اشتغال پس از پرداخت تسهیلات بانکی شد.

برچسب‌ها کهگیلویه وبویراحمد باشت بنیاد برکت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد باشت بنیاد برکت کهگیلویه وبویراحمد باشت بنیاد برکت تسهیلات اشتغالزای تسهیلات اشتغال پرداخت تسهیلات طرح های اشتغال بنیاد برکت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صابری صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امسال ۱۲ هزار و ۲۰۰ نفر از متقاضیان ساخت مسکن در روستاهای گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بهره مند می‌شوند.

سرپرست معاونت بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان گلستان با بیان اینکه روستاییان گلستانی در ۲۲۸ هزار واحد مسکونی گذران زندگی می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی استان نوسازی و مقاوم است و مابقی این واحدها کم دوام و در مقابل حوادث، غیر مقاوم هستند.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با کمک دولت‌ها و با هدف ارتقا سطح رفاه و زندگی روستاییان از سال ۸۴ تا کنون، به متقاضیان ساخت و نوسازی خانه‌های روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد ۵ درصد پرداخت کرده است، افزود: در دولت مردمی سیزدهم برای اولین بار هم مبلغ تسهیلات و هم تعداد سهمیه استان‌ها رشد چشمگیری داشته که به تَبع آن شاهد جهش در روند نوسازی و ساخت خانه‌های روستاییان به ویژه محرومان و اقشار کم درآمد هستیم.

صابری اظهار کرد: سهم استان گلستان از اعتبارات امسال با رشد حدود ۱۰۰ درصدی به چهار هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت ۱۲ هزار واحد رسیده که تا کنون ۱۰ هزار و ۹۰۰ متقاضی جهت دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه به بانک‌ها معرفی شده‌اند که ۵ هزار و ۴۶۰ متقاضی موفق به عقد قرارداد با بانک‌های عامل شده‌اند و ساخت و ساز خانه‌های خود را آغاز کرده‌اند.

وی یادآور شد: ساخت و سازهای روستایی توسط مهندسان نظام فنی روستایی و نظارت عالیه همکاران شعب و اداره کل به صورت مرحله‌ای نظارت می‌شود.

کد خبر 6097828

دیگر خبرها

  • روش دریافت وام های کسب و کار اعلام شد
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • مهلت پرداخت تسهیلات مسکن ایثارگران تا پایان خرداد
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه