Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-04@23:17:53 GMT

نفوذ نیروهای القاعده به پایگاه نظامی آمریکا در فلوریدا

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۰۵۱۳

به گزارش جام نیوز، بنابر اعلام پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور، بررسی اطلاعات دو گوشی تلفن همراه ستوان دوم محمد سعید شمران بیانگر ارتباط او با گروه القاعده در شبه جزیره عربستان است.

 

این حمله مسلحانه که در ششم دسامبر،‌ پانزدهم آذر سال گذشته در پنساکولا در ایالت فلوریدا رخ داد، به مرگ سه نظامی و جراحت هشت نفر دیگر منجر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا و کریستوفر ری، رییس پلیس فدرال آمریکا می گویند اطلاعات به دست آمده از دو گوشی تلفن همراه شمرانی نشان داده که او به طور مرتب با گروه القاعده در شبه جزیره عربستان در ارتباط بوده است.

 

او حتی تصاویر ویدیویی محل آموزش خود را برای آنها فرستاده بود.

 

ویلیام بار، وزیر دادگستری آمریکا هم با انتقاد از شرکت اپل به خاطر خودداری از شکستن قفل گوشی های شمرانی، تاکید کرد دسترسی به اطلاعات گوشی های شمرانی چهار ماه وقت برده است.

 

بار با انتقاد از تصمیم شرکت اپل برای کمک نکردن به تحقیقات در این باره،‌ گفت این شرکت حتی به درخواست شخصی ترامپ هم بی توجهی کرده است.

 

بار گفت:‌ "تصمیم اپل تبعات خطرناکی برای امنیت ملی دارد و به نظر من غیرقابل قبول است."

 

بار خواهان تصویب قوانین جدیدی در کنگره شد تا اپل مجبور به همکاری با دادگاه ها شود.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا عربستان القاعده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها

تصاویر منتشره از سری آیفون ۱۶ چیدمان دوربین و طراحی قاب پشتی گوشی‌ها را به‌نمایش می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، یک وب‌سایت فرانسوی تصاویر قالب‌های منتسب‌به سری آیفون ۱۶ را فاش کرده است که چیدمان عمودی دوربین‌ها در آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس را تأیید می‌کند. در تصاویر می‌توانیم حلقه‌ی بزرگ شارژ MagSafe را نیز ببینیم.

مگ‌سیف اولین‌بار با سری آیفون ۱۲ به گوشی‌های اپل راه یافت و شارژ آیفون را راحت‌تر از قبل کرد. سیستم مگ‌سیف به حلقه‌ای از آهن‌ربا و سیم‌پیچ نیاز دارد. ظاهراً اپل در نسل جدید گوشی آیفون ضخامت این حلقه را کمتر کرده است.حلقه‌ی شارژ MagSafe در آیفون ۱۶ پرو باریک‌تر شده است.

سری جدید آیفون بی‌شک با تمام شارژرهای مگ‌سیف و Qi۲ سازگار خواهد بود. ساختار عمودی دوربین‌های آیفون ۱۶ و آیفون ۱۶ پلاس احتمالاً به این گوشی‌ها امکان ضبط ویدئوهای سه‌بعدی را می‌دهد.

فعلاً تاریخ رونمایی و قیمت گوشی‌های جدید اپل اعلام نشده، اگر این شرکت به سنت خود پایبند باشد احتمالاً اواخر تابستان شاهد رونمایی از آیفون‌های جدید خواهیم بود.

کد خبر 750535

دیگر خبرها

  • اطلاعات جدید از آیفون ۱۶ و چیدمان جدید دوربین‌ها
  • تحرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • احرکات آمریکا در نیجر از بیم حضور روسیه در ساحل
  • نگرانی آمریکا از حضور روسیه در نیجر
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیرو‌های روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • واکنش وزیر دفاع آمریکا به ورود نیروهای روسی به پایگاه نظامی نیامی
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • نظامیان آمریکا و روسیه در نیجر در پایگاهی واحد مستقر هستند
  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را به عنوان ابزاری برای نفوذ چین می‌بینند
  • دو دهه «جنگ با ترور» بوش ارتش آمریکا را تضعیف کرده است