Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-26@21:14:47 GMT

نقش عربستان در اخراج بازرس کل وزارت خارجه

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۰۶۵۰

به گزارش جام نیوز، نمایندگان دموکرات کنگره ایالات متحده می‌گویند استیو لینیک، بازرس کل وزارت خارجه این کشور که هفته گذشته با فرمان دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخراج شد در حال بررسی فروش گسترده تسلیحات از سوی دولت کنونی به عربستان سعودی بوده است.

 

شماری از نمایندگان دموکرات روز دوشنبه اعلام کردند استیو لینیک، مشغول بررسی این مسأله بوده که چطور وزارت خارجه آمریکا، با وجود مخالفت کنگره این کشور، سبب شد توافق فروش ۷ میلیارد دلار تسلیحات به عربستان سعودی به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

الیوت اِنگل، رئیس کمیسیون امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد از اینکه لینیک پیش از پایان مأموریتش از کار برکنار شده، نگران است. وی یادآوری کرد که لینیک مشغول بررسی پرونده‌ای بود که در آن، مایک پمپئو از یک تبصره خاص و کمتر به‌ کار رفته استفاده کرد تا برای فروش سلاح به عربستان کنگره را دور بزند.

 

انگل افزود: «دفتر او (لینیک) به درخواست من در حال بررسی اعلامیه ساختگی ترامپ درباره وضعیت اضطراری بود که او (ترامپ) به‌وسیله آن توانست به عربستان سعودی سلاح بفرستد.»

 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان نیز اعلام کرد اخراج یک بازرس کل به‌ دلیل بررسی پرونده فروش سلاح به‌ عربستان «نگران‌کننده» است و خواستار آن شد که دولت پیش از پایان مهلت ۳۰ روزه بازبینی «توضیحی دقیق و اساسی» برای این اخراج ارائه کند.

 

این در حالی است که مایک پمپئو پیشتر اعلام کرده بود که از ترامپ خواسته لینیک را اخراج کند زیرا او رسالت وزارت خارجه را «تضعیف» می‌کرده است. وی افزود: «امکان ندارد این تصمیم رئیس جمهوری یا بهتر بگویم این درخواست من، برای انتقام‌گیری از بررسی‌هایی باشد که جریان داشته یا دارد.»

 

دونالد ترامپ، در همین رابطه، با پشتیبانی از وزیر خارجه‌اش گفت: «من به‌عنوان رئیس جمهور حق مسلّم دارم کار افراد را تمام کنم. پرسیدم ایشان (لینیک) را چه کسی منصوب کرده، گفتند رئيس جمهور اوباما، من هم گفتم کارش را تمام خواهم کرد.»

 

پیشتر این گمانه‌زنی مطرح شده بود که لینیک از آن رو اخراج شده که درباره بهره‌برداری مایک پمپئو از زیر دستانش در انجام کارهای شخصی، تحقیق می‌کرده است.

 

اخرج لینیک در کنار اخراج شماری از بازرسان هم‌پایه او در دیگر نهادهای دولتی آمریکا، به نگرانی سیاستمداران این کشور از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه دامن زده است.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: دونالد ترامپ اخراج آمریکا عربستان وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • برپایی ۱۰۶۴ شعبه اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • درخواست فوری استقلالی ها؛ اخراج یک نفر از باشگاه + عکس
  • عکس‌| خواسته مشترک هواداران استقلال از هلدینگ خلیج فارس/اخراج علی خطیر