Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: در حالی که مرزبانان ایران هیچ گونه نقشی در شکل گیری رخداد غم بار جانباختن گروهی از اتباع افغانستان در منطقه مرزی مشترک نداشته اند، فضای خبری سنگین و غیر مستند ایجاد شده از سوی برخی مسئولین و رسانه های افغانستان مایه تعجب و تاسف است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دریابان علی شمخانی در گفت وگوی تلفنی با حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهوری افغانستان اظهار داشت: توافق صورت گرفته میان اشرف غنی و عبدالله عبدالله را که گامی مهم در ایجاد ثبات و استقرار دولتی قدرتمند در جمهوری اسلامی افغانستان است تبریک می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمخانی خاطر نشان کرد: آغاز گفت وگوهای فراگیر بین الافغانی می‌تواند مرحله ضروری دیگری در حفظ دستاوردهای مردم بزرگ افغانستان شامل جمهوریت و قانون اساسی باشد.

وی افزود: محوریت دولت افعانستان در تمامی فرآیندهای مربوط به استقرار صلح در این کشور مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: ایالات متحده آمریکا با نادیده گرفتن منافع افغانستان، مسیر غیر قابل قبولی را در اقدامات سیاسی خود دنبال می‌کند.

شمخانی تصریح کرد: ایران چون گذشته آمادگی دارد کمک‌های بهداشتی و درمانی را به صورت رایگان در اختیار برادران و خواهران افغانستانی قرار بدهد.

وی اضافه کرد: در حالی که مرزبانان ایران هیچ گونه نقشی در شکل گیری رخداد غم بار جانباختن گروهی از اتباع افغانستان در منطقه مرزی مشترک نداشته اند، فضای خبری سنگین و غیر مستند ایجاد شده از سوی برخی مسئولین و رسانه های افغانستان مایه تعجب و تاسف است.

شمخانی تاکید کرد: مستندات غیر قابل تردیدی در رد ادعاهای مطرح شده بر علیه ایران وجود دارد که در صورت اراده طرف افغانستانی می تواند در کمیته مشترک حقیقت یاب و فارغ از فضاسازی های غیر سازنده مورد بررسی قرار بگیرد.

حمدالله محب مشاور امنیت ملی رییس جمهور افغانستان نیز در این گفت وگو اظهار داشت: از نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی ایران در توافق انجام شده میان اشرف غنی و عبدالله قدردانی می کنیم و اجازه نخواهیم داد روابط گرم و صمیمی دو کشور دوست و برادر تحت تاثیر فضا سازی های غیر ضروری قرار بگیرد.

محب خاطر نشان کرد: ترددهای غیر مجاز در مرزهای مشترک، چالشی قدیمی است و امیدواریم که این حادثه تلخ به فرصتی برای دستیابی به راه حل دائمی در این خصوص مبدل شود.

وی افزود: تخلیه برخی پاسگاه های مرزبانی از سوی نیروهای افغانستان مشکلاتی را در مرزهای مشترک بوجود اورده که آمادگی داریم با همکاری وزارت امور خارجه برای دستیابی به راه حل اساسی در کنترل مرز وارد همکاری مشترک با طرف ایرانی شویم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: شمخانی امنیت ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۰۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی در مورد بارش رگباری و شدید باران در ۱۴ استان کشور از آماده‎باش امدادگران در این استان‌ها خبرداد.

به گزارش ایسنا، بابک محمودی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست لذا به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و مسافران توصیه می‌شود که ضمن احتیاط در سفر‌های بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند.

محمودی افزود: اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپو‌های گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش‌ها نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در هرگونه رخداد احتمالی در اختیارشان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • آماده‌باش امدادگران در ۱۴ استان کشور
  • موعود شمخانی کیست؟
  • فیلم کامل ادعاهای جنجالی محسن افشانی علیه توماج صالحی
  • نمایشگاه شهدا سمنان برای بازدید رهبر معظم انقلاب آماده می‌شود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • توزیع دفترچه های سپرده گذارای اتباع در یزد
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • توزیع دفترچه های اقامت طرح سپرده گذاری به اتباع