Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-27@05:46:21 GMT

حجم آب دریاچه ارومیه به ۵.۲۹ میلیارد مترمکعب رسید

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۱۰۴۰

حجم آب دریاچه ارومیه به ۵.۲۹ میلیارد مترمکعب رسید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان بررسی آخرین وضعیت دریاچه ارومیه از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ اردیبهشت ۹۹ نشان می‌دهد که تراز سطح آب به رقم ۱۲۷۱.۹۱ سانتی‌متر رسیده است.

در این بین تراز سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته با رشد ۶۱ سانتی‌متری روبه‌رو بوده و نسبت به درازمدت کاهش ۲ متر و ۷۱ سانتی‌متری را به ثبت رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وسعت دریاچه ارومیه تا ۲۸ اردیبهشت امسال رقم ۳۲۴۶.۹۴ کیلومتر مربعی را نشان می‌دهد که نسبت به وسعت سال گذشته رشد ۴۱۸.۵۷ کیلومتر مربعی داشته است.

بررسی حجم آب دریاچه در تاریخ مورد بررسی ۵.۲۹ میلیارد متر مکعب بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۱.۸۶ میلیارد متر مکعبی داشته است.

تجریشی مدیر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد: براساس پیش‌بینی‌ها، تابستان پیش رو گرم‌ترین سال در ۱۰۰ سال گذشته خواهد بود که باعث پایین آمدن سطح دریاچه خواهد شد.

وی افزود: با اقداماتی مانند تامین ۸۰۰ میلیون مترمکعب آب برای دریاچه، تا سال آینده افزایش تراز و ماندگاری در فصل تابستان را عملی خواهیم کرد.

گفتنی است دریاچه ارومیه بزرگ‌ترین دریاچه آب شور خاورمیانه و ششمین دریاچه بزرگ آب شور جهان است که از دهه ۸۰ روند خشک شدن آن آغاز شده است.

بررسی تصاویر ماهواره‌ای نیز نشان می‌دهد که در سال ۲۰۱۵ دریاچه ارومیه ۸۸ درصد مساحت خود را از دست داده است.

کد خبر 513407 برچسب‌ها دریاچه ارومیه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دریاچه ارومیه دریاچه ارومیه سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۱۰۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌غربی از آغاز مرحله دوم رها سازی حقابه زیست محیطی دریاچه ارومیه از محل سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه خبر داد و گفت: این مرحله از رهاسازی در فاز اول از محل سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می‌شود.

مجید رستگاری اضافه کرد: در فاز اول ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در فاز دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپر آباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه‌های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

رستگاری گفت: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

سد سیلوه در شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟
  • کاهش ۳۳ میلیون متر مکعبی حجم آب حوضه کارون بزرگ در لرستان