Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@09:04:51 GMT

۵۲ درصد از جمعیت کیفری ندامتگاه‌های قم به مرخصی رفته‌اند

تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۲۱۹۲

۵۲ درصد از جمعیت کیفری ندامتگاه‌های قم به مرخصی رفته‌اند

ایسنا/قم رییس‌کل دادگستری قم گفت: در دوران مبارزه با ویروس کرونا ۵۲ درصد از جمعیت کیفری استان درقالب های مختلف آزاد یا به مرخصی رفته‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از  روابط عمومی دادستانی عمومی و انقلاب قم، حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری در جلسه شورای معاونین دادگستری استان قم افزود: دادستان قم و معاون وی با شیوع کرونا تلاش های بسیار موثری در خصوص مرخصی زندانیان انجام دادند که نتیجه این تلاش‌ها فراهم شدن فرصت برای مرخصی یا آزادی زندانیان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با اقدام‌های صورت گرفته، ۵۲ درصد از جمعیت کیفری استان در قالب های مختلف به آزاد یا به مرخصی رفته اند و این احکام تا رفع کامل آلودگی تمدید شده‌است.

وی به جزییات بیشتر و این که از این میزان چقدر آزاد و چقدر مرخصی رفته اند نکرده‌است.

 مظفری با تاکید بر صدور احکام مجازات های جایگزین حبس برای محکومان مالی گفت: زندان فقط برای مجرمین حرفه‌ای و همچنین کسانی است که آزاد بودن آنها به جامعه آسیب می‌رساند.

وی افزود: با آزادی این حجم از زندانیان،‌مراقبت های ویژه‌ای در سطح استان انجام شده است تا این آزادی و مرخصی از زندان منجر به افزایش جرم در استان نشود.

وی گفت: تاکنونی گزارشی از نیروی انتظامی استان مبنی بر مداخله زندانیان آزاد شده در جرایم استان، واصل نشده‌است که این نشان می‌دهد که حضور بعضی از زندانیان در زندان لازم نیست.

 مظفری اظهار کرد: عملکرد دستگاه قضایی استان در خصوص پرونده های معوق بسیار خوب بوده‌است به گونه‌ای که اگر موضوع کرونا پیش نمی آمد تا نیمه اول سال ۹۹ هیچ پرونده معوقی در استان دیگر وجود نداشت.

وی با باین اینکه با عادی شدن شرایط موضوع پرونده‌های معوق با قوت بیشتری پیگیری خواهد شد، ادامه داد: درروزهای آتی با رعایت فاصله گذاری و دستورالعمل های بهداشتی ملاقات‌های مردمی از سر گرفته خواهد شد.

رییس کل دادگستری قم همچنین با اشاره به وقوع ۲ مورد سرقت نا فرجام از طلا فروشی‌های استان در روزهای اخیر،‌ گفت: در جلسه شورای تامین از فرمانده محترم نیروی انتظامی خواسته شد تا در کمترین زمان نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمین اقدام نمایند.

وی با تاکید بر اینکه نباید مجرمین تا این حد جرات پیدا کنند که امنیت استان را به مخاطره بیندازند، افزود: ضمن پیگیری این ۲ سرقت اخیر،‌ موضوع پیشگیری از سرقت طلا فروشی‌ها و بانک‌ها در استان پیگیری جدی قرار گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دادگستري زندانی مرخصی رفته اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان

امیر طهماسبی گفت: با فرهنگ‌سازی لازم و جلب مشارکت پرسنل کادر و وظیفه جمعی یگان حفاظت زندان‌های تابعه استان در ماه مبارک رمضان پیرامون کمک به جشن‌های گلریزان در مرکز استان و شهرستان و همچنین مشارکت در پویش سهم من ۴۰، برابر اعلام یگان‌های تابعه، بیش از ۱۷۰ میلیون تومان کمک توسط این نیرو‌ها جهت آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، جمع‌آوری و به حساب ستاد دیه استان واریز شده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون چندین نوبت برنامه‌های جمع‌آوری و آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد در قالب پویش‌های سهم من ۴۰، نذر رهایی بسیج و همچنین جشن گلریزان در استان فارس برگزار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • کمک میلیاردی خیران برای آزادی زندانیان غیر عمد
  • ۲۷۴ زندانی ندامتگاه قزلحصار با پابند الکترونیکی خارج از زندان هستند
  • آزادی زندانی بدهی مالی توسط پزشک یاسوجی
  • زندانیان ونزوئلا در تلاش برای فرار از زندان از ایستگاه پلیس سر در آوردند (فیلم)
  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • ۷۴ درصد از زندانیان ندامتگاه خورین ورامین مشغول به کار شدند
  • کمک ۱۷۰ میلیون تومانی نیرو‌های یگان حفاظت زندان‌های فارس به جشن گلریزان