Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-27@23:13:45 GMT

کلاهبرداری میلیاردی با وعده ارز ارزان!

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۲۵۱۲

کلاهبرداری میلیاردی با وعده ارز ارزان!

دو تبهکار که با وعده فروش ارز ارزان‌قیمت ۲۵۰ میلیارد ریال از مشتریان بانک‌ها کلاهبرداری کرده بودند، بازداشت شدند.

به گزارش شرق، پانزدهم بهمن سال گذشته فردی با مراجعه به اداره چهاردهم پلیس آگاهی گفت: چندی پیش با مراجعه به یکی از شعب بانک در تهران با فردی آشنا شدم که مدعی بود یکی از دوستانش در امر بازرگانی تبحر دارد و من را به وی معرفی و اعلام کرد فرد بازرگان می‌تواند برای من ارز با قیمت ارزان تهیه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

من هم پس از آشنایی با این بازرگان ۳۰ ساله به نام حمید، مبلغ ۷۰ میلیارد ریال در اختیار او قرار دادم تا برایم ارز بخرد.

شاکی توضیح داد: حمید مدعی بود در کار صادرات و واردات است. پس از کمی گفتگو درخصوص خرید ارز، توافق کردیم چند روز بعد همدیگر را در یکی از هتل‌های بزرگ تهران ملاقات کنیم و ارز‌های تهیه‌شده را دریافت کنم.

شاکی ادامه داد: در زمان تعیین‌شده به هتل مراجعه کردم، ولی حمید مدعی شد به دلیل اینکه از سوی نهاد‌های امنیتی تحت نظر است امکان خرید ارز برایش فراهم نشده و در ادامه نه ارزی به من تحویل داد و نه مبلغی را که به او پرداخت کرده بودم پس داد. با کمی تحقیق متوجه شدم چند نفر دیگر از مشتریان بانک نیز به همین شیوه فریب خورده‌اند.

با تشکیل پرونده اولیه، دستگیری هر دو متهم در دستور کار کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی قرار گرفت و کارآگاهان موفق شدند با شناسایی مخفیگاه متهمان هر دو نفر را دستگیر کنند. متهمان در ابتدا منکر ارتکاب جرم شدند و گفتند با شاکیان اختلاف حساب دارند،

ولی در ادامه، حمید اعتراف کرد: دوستم مشتریان متمول بانک را شناسایی و بعد از برقراری ارتباط با این افراد من را به‌عنوان بازرگان به آن‌ها معرفی می‌کرد و سپس با وعده خرید ارز از مشتریان بانک کلاهبرداری می‌کردیم. من در موعد تحویل ارز مدعی می‌شدم به‌خاطر موارد امنیتی امکان خرید نداشتم و آن‌ها را می‌ترساندم تا پیگیر بازپس‌گیری پول‌های خود نشوند.

بنا بر این گزارش، تاکنون چهار نفر از مال‌باختگان شناسایی شده‌اند و کارشناسان ارزش ریالی اموال کلاهبرداری‌شده را ۲۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: کلاهبرداری ارز ارزان حوادث

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطهری: این یک استارت دوباره است

سرمربی جدید تیم فوتبال تراکتور پیش از رویارویی تیمش با ذوب‌آهن در جام حذفی گفت: این یک استارت دوباره است و راه میان‌بری که می‌توانیم جام کسب کنیم‌. تراکتور همیشه در جام حذفی مدعی بوده است

به گزارش ایسنا، تراکتور غروب جمعه، هفتم اردیبهشت، در ورزشگاه یادگار امام (ره) میزبان ذوب‌آهن خواهد بود. این مسابقه از دور یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال باشگاه‌های ایران برگزار می‌شود.

حمید مطهری، سرمربی تازه‌وارد تراکتور، در نشست خبری پیش از بازی تراکتور و ذوب‌هن گفت: قبل از هر چیز جا دارد بگویم خوشحالم که به عنوان مسئول فنی در خدمت تیم بزرگ تراکتور با هواداران محترم و پرشورش هستم و دوست دارم مثل همیشه یار ۱۲ تیم‌شان باشند.

او که به تازگی کادر فنی تیم ملی را برای هدایت تراکتور ترک کرده است، افزود: این یک استارت دوباره است و راه میان‌بری که می‌توانیم جام کسب کنیم‌. تراکتور همیشه در جام حذفی مدعی بوده است و دوست دارم هواداران مثل همیشه تیم‌شان را حمایت کنند. تشکر می‌کنم و خسته نباشید می‌گویم به خمس و همکاران محترمشان و برای ایشان و همکارانشان آرزوی موفقیت دارم.

مطهری ادامه داد: از دیروز به تیم اصافه شدم و اولین جلسه تمرینی فراتر از انتظارم بود و بازیکنان خیلی امیدوارم کردند. بازیکنان توانمندی‌اند و باید این را در چمن سبز نشان دهند و با جنگندگی و نتیجه خوب باید هوادار را راضی کنند.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • جذب منابع پایدار با رویکرد حفظ و جذب مشتریان محقق می‌شود
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت خودرو در روز‌های آینده؛ زمان خرید خودرو هست یا خیر؟
  • جزئیات دانلود و بارگذاری فیش حقوقی بازنشستگان
  • کلاهبرداری یک بیلیون و ۹۰۰ میلیارد ریالی با وعده خرید خودرو
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو/ ۶ نفر دستگیر شدند
  • کلاهبرداری ۱۹۰ میلیارد تومانی با وعده خرید خودرو
  • مطهری: این یک استارت دوباره است