Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@14:57:56 GMT

یک و نیم میلیون نفر در صندوق واسطه گری یکم پذیره نویسی کردند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۲۵۷۵

یک و نیم میلیون نفر در صندوق واسطه گری یکم پذیره نویسی کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، عباس معمارنژاد در استودیوی گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما گفت: مهمترین هدف صندوق‌های سرمایه گذاری تعریف شده از سوی دولت در سال ۹۹ مردمی کردن اقتصاد و ایجاد منفعت آحاد جامعه از رشد بازار سرمایه کشور است.

او ادامه داد: برخلاف این گفته که دولت برای جبران کسری بودجه اقدام به راه اندازی چنین صندوق‌هایی کرده جبران کسری بودجه دولت انگیزه ۵ یا ششم راه اندازی صندوق‌های سرمایه گذاری و واگذاری دارایی‌های دولت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون بانک و بیمه وزارت امور اقتصاد و دارایی تصریح کرد: اولین ویژگی صندوق‌های سرمایه گذاری تعریف شده دولت را می‌توان مرکب بودن از چند سهم و به تبع آن ریسک پایین عنوان کرد.

او تخفیف ۲۰ درصدی صندوق معاملاتی یکم را دیگر نکته قابل ملاحظه در سرمایه گذاری عنوان کرد و افزود: طبق برآوردهای اولیه این صندوق حدود ۷۰ درصد سودآوری اولیه را شامل می‌شود زیرا طبق معاملات روز سهام‌های موجود در صندوق یکم ارزش واقعی این صندوق حدود ۲۹ هزار میلیارد تومان می‌باشد این در حالیست نکته دیگر اینکه این صندوق از بازار گردانی خوبی برخوردار است بر این اساس تاکنون حدود یک و نیم میلیون نفر اقدام به پذیره نویسی در این صندوق کرده اند.

شقاق شهری عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی در سوی دیگر استودیو گفت: در شرایط کنونی اقتصاد کشور، جهت تأمین مالی برای به ویژه پروژه‌های عمرانی روشی است که دولت اتخاذ کرده اما نباید غافل شد از اینکه مواجه سازی مردم با حجم زیادی از داده‌ها و اطلاعات بورس در مدت ۲ هفته گذشته بیشتر مردم را دچار سردرگمی خواهد کرد.

معمارنژاد در طرف دیگر این گفتگو به موضوع جذاب سازی عرضه صندوق‌های سرمایه گذاری گفت و افزود: کوتاه شده مدت خواب ۲ ماه صندوق یکم به ۱ ماه و اینکه خریداران می‌توانند پس از یک ماه دارایی خود را بفروشند یکی از موارد جذاب برای خرید این صندوق محسوب می‌شود.

او ادامه داد: نظر به جذابیت سرمایه گذاری در صندوق واسطه گری یکم، صندوق بازنشستگی کشوری طی اطلاعیه‌ای برای هر بازنشسته ای که قصد مشارکت در این سرمایه گذاری داشته باشد یک میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته است.

معاون وزیر اقتصاد تصریح کرد: پیرو اقدام مثبت صندوق بازنشستگی کشور، صندوق بازنشستگی بانک‌ها هم برای بازنشستگان خود تسهیلات ۱ میلیون تومانی در نظر گرفته است.

او ادامه داد: برای پذیره نویسی صندوق واسطه گری یکم نیازی به کد بورس نیست و مردم می‌توانند فقط با کد ملی و مراجعه به شعب برخی بانک‌ها و یا تریدرهای کارگزاری‌های سراسر کشور پذیره نویسی را انجام دهند. هر ایرانی که حتی یک روز از تولدش گذشته باشد و دارای کد ملی باشد می‌تواند پذیره نویسی را انجام دهد.

سرپرستان خانوار هم می‌توانند برای فرزند یا همسر خود اقدام به پذیره نویسی و خرید نمایند اما برای انجام معاملات آینده این صندوق در تابلوی بورس اوراق بهادار دارا بودن کد بورسی الزامی است.

معمارنژاد با بیان اینکه هر ۱۰ هزار تومان از محتویات این صندوق به قیمت روز بازار حدوداً ۱۷ هزار تومان می‌ارزد، گفت: سهم‌های درون صندوق واسطه گری یکم در حال حاضر در بازار با قیمت بیشتری عرضه می‌شود و با توجه به پایین بودن ریسک صندوق‌ها در سراسر دنیا خرید صندوق واسطه گری یکم کاملاً توجیه اقتصادی دارد.

کد خبر 4930048

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق واسطه گری یکم بورس ویروس کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت وزارت جهاد کشاورزی قیمت نفت قیمت دلار بورس تولید نفت بانک مرکزی ایران حسین مدرس خیابانی سهام عدالت قیمت سکه بهار آزادی ایالات متحده آمریکا بازار سرمایه آزادسازی سهام عدالت صندوق های سرمایه گذاری صندوق واسطه گری یکم پذیره نویسی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

با هدف توسعه وگسترش فعالیت‌های تحقیقاتی، تقویت نوآوری‌های شناختی و رونق کسب و کار‌های فناورانه حوزه اکوسیستم شناختی، «مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، توسط صندوق پژوهش و فناوری گیلان در شمال کشور ایجاد و راه اندازی می‌شود.

دانیال سمیعی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان  توضیح داد: این صندوق با تمرکز بر روی پروژه‌های نوآورانه و تحول‌آفرین تلاش می‌کند با بهره‌مندی از حمایت‌های دولت و جذب پتانسیل‌های بخش خصوصی نقش محوری خود را در ارائه خدمات به فناوران و توسعه فناوری‌های آینده تحکیم بخشد.

وی با بیان اینکه این صندوق دانش‌بنیان از چهار سال پیش همکاری خود با ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی را آغاز و به عنوان صندوق تخصصی این حوزه در کشور معرفی شد، افزود: صندوق پژوهش و فناوری گیلان در نظر دارد تا در سال جاری با اجرای برنامه‌هایی برای گسترش فعالیت‌های این حوزه از طریق جذب و تخصیص منابع و افزایش همکاری‌های ملی و بین‌المللی به افزایش توانمندی فناوران کشور در این زمینه و همچنین تقویت جایگاه ایران در این زمینه اقدام نماید.

سمیعی با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری گیلان یک نهاد مالی غیردولتی نیمه دوم سال ۱۳۹۸ با همکاری  چهارمرکز علمی ودانشگاهی و همچنین ۶ سرمایه‌گذار بخش خصوصی فعالیت خودرا آغاز کره است، تصریح کرد: فعالیت اصلی این صندوق بر ارائه خدمات مالی از قبیل «ارائه انواع تسهیلات»، «سرمایه‌گذاری خطرپذیر»، «صدور انواع ضمانت‌نامه»، «ارائه گرنت»، «ارائه خدمات توانمندسازی»، "پذیرش مطالبات قراردادی" و "لیزینگ محصولات فناورانه" به شرکت‌ها و کسب‌وکار‌ها در زمینه فناوری و نوآوری متمرکز است.

 وی اشاره کرد: صندوق گیلان با طراحی و برگزاری اولین برنامه ملی سرمایه‌گذاری درکسب و کار‌های حوزه فناوری‌های شناختی با عنوان «BRAINVEST» در کشور در تلاش است تا نه تنها در راستای تقویت پایه‌های فناوری در سطح ملی، بلکه به توسعه فناوری بومی در سطح روند‌های جهانی گام بر‌دارد.  

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گیلان، با اشاره به اینکه درسال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری خطرپذیر درحوزه فناوری‌های شناختی برای کمک به توسعه محصولات و ارایه راهکار‌هایی برای ارتقای توانایی‌های شناختی در برخی از کشور‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است، یادآور شد: صندوق گیلان در اجرای برنامه‌های مختلف در حوزه‌های شناختی  تاکنون ۹۰  میلیارد ریال در این حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر کرده و بیش از ۸۰ میلیارد ریال خدمات مالی در قالب تسهیلات و بیش از ۱۸ میلیارد ریال به فناوران و کسب‌وکار‌های حوزه فناوری‌های شناختی حمایت‌های مالی در قالب گرنت پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: مجموعه این خدمات منجر به نقش تاثیرگذار آن در ترویج فناوری‌های پیشرفته در زیست‌بوم فناوری‌های شناختی کشور شده است.

سمیعی در پایان افزود: سرمایه‌گذاری‌های دولتی و خصوصی در علوم شناختی نقش مهمی در تقویت قدرت اقتصادی و فناوری کشور‌ها دارد و می‌تواند به عنوان یک موتور رشد برای نوآوری و توسعه پایدار عمل کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • کلیات جدول ۹ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد
  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • دولت اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و ‎پیشکسوتان را ابلاغ کرد
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان تصویب شد
  • اساسنامه «صندوق حمایت از قهرمانان» ابلاغ شد
  • ورود صندوق ملی مسکن به خرید سیمان/ واسطه‌ها حذف می‌شوند
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف