Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-06@16:37:01 GMT

پنج علامتی که نشان دهنده سلامت انسان است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۲۷۸۹

پنج علامتی که نشان دهنده سلامت انسان است

رویداد۲۴  یکسری آزمایش‌ها و تست‌هایی وجود دارند که به کمک آن‌ها می‌توانید متوجه برخی بیماری‌ها شوید، البته این آزمایش‌ها نمی‌توانند جایگزین نظر پزشک شوند و اگر علائمی دارید که نگران کننده هستند، باید سریعا به پزشک مراجعه کنید.

وضع قلبتان چطور است؟

ابتدا ساکت و آرام بنشینید، سپس با انگشت اشاره و انگشت میانی ضربه‌های نبض گردنتان را به مدت ۶۰ ثانیه چک کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
ضربان نبض یا کمتر در هر دقیقه، نشان می‌دهد که قلب شما در عالی‌ترین شکل و عملکرد خود است. ۶۰ الی ۸۰ ضربان قلب در هر دقیقه، نشان می‌دهد که قلبتان از نظر عملکردی در وضعیت متوسط قرار دارد. بیش از ۸۰ ضربان نبض در هر دقیقه، نشان می‌دهد که قلبتان به سختی کار می‌کند و ممکن است که لازم باشد با یک پزشک متخصص مشورت کنید.بیشتر بخوانید: ورزشی که قلب را ۴ سال جوان‌تر می‌کندبا انگشتان اشاره شکل لوزی بسازید و ناخن‌های خود را در مقابل یکدیگر قرار دهید. این بدان معنی است که قلب و عروق شما کاملا سالم هستند. اگر بین ناخن‌های شما هیچ فضایی وجود نداشته باشد، ممکن است نشانه لخته شدن خون باشد. اگرناخن‌های انگشتان دست ضخیم‌تر شوند به این معناست که خون اکسیژن کافی ندارد. کمبود اکسیژن به دلایل مختلفی مانند بیماری‌های قلبی عروقی، مشکلات ریه و دستگاه گوارش ایجاد می‌شود.

تست دیابت

برای انجام دادن تست دیابت نیاز به کمک افراد دارید. از دوست یا خانواده خود بخواهید یک مدادی که در انتهای آن دارای پاک کن بوده، بردارد. این مداد پاک کن دار را باید در قسمت‌های مختلف پایتان حرکت دهد بدون آن که شما متوجه شوید. اگر حس نکنید که کدام قسمت از مداد با پای شما برخورد کرده، به این معنی است که انتهای عصبی روی پا‌ها به درستی کار نمی‌کنند. کم شدن حس در قسمت‌های مختلف بدن افراد می‌تواند یک شاخصه دیابت باشد.

کم خونی

هنگام ایستادن در مقابل آینه، پلک خود را به سمت پایین بکشید. اگر رنگ صورتی داشته باشد یعنی اوضاع خوب است، اما عکس آن نشان دهنده کم خونی است. اگر کم خونی دارید، ممکن است رنگ آن صورتی کمرنگ یا حتی زرد باشد. کم خونی ناشی از کمبود هموگلوبین است و نشان می‌دهد که عضلات و بافت‌های بدن اکسیژن کافی دریافت نمی‌کنند و نمی‌توانند ۱۰۰ ٪ کار کنند. اگر متوجه شدید که رنگ پریدگی دارید، سریع خسته می‌شوید یا به شدت نفس می‌کشید، باید به پزشک مراجعه کنید.

زوال عقل

برای این آزمون به یک تایمر نیاز دارید. پای خود را بلند کنید تا مفصل ران به طور موازی با کف باشد و تایمر را شروع کنید. اگر می‌توانید به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر در این حالت بایستید، بدان معنی است که احتمال کمتری وجود دارد که دچار سکته مغزی یا ابتلا به زوال عقل شوید. اما اگر در حفظ تعادل در یک پا مشکل دارید، ممکن است مشکلات عروقی مغزی داشته باشید.

شنوایی

برای انجام این تست، شما باید در یک اتاق آرام باشید. دست خود را نزدیک گوش خود قرار دهید و انگشتان خود را به هم بمالید. صدایی را می‌شنوید سپس دست خود را تا حد امکان از گوش خود دور کنید و انگشتان خود را دوباره به هم بمالید. اگر دوباره صدایی را بشنوید نشان دهنده این است که شنوای شما عالی است. فراموش نکنید که همین کار را با گوش دیگر هم انجام دهید. لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک برچسب ها: رویداد24 ، اخبار سلامت ، بدن سالم سرگرمی

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 اخبار سلامت بدن سالم نشان می دهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران

محمد غلام نژاد، مدیر کل بیمه سلامت استان تهران به مناسبت روز بیماری‌های خاص و صعب العلاج گفت: ۱۰۷ بیماری مشمول حمایت‌های این صندوق بوده و لیست بیماری‌های خاص و صعب العلاج ابلاغی از سوی وزارت بهداشت شامل: تالاسمی، هموفیلی، ام اس، بیماری دیالیزی (دیالیز خون و صفاقی)، موکوپولی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، انواع تیپ‌های ام اس‌ای، سپتیک، فیبروزیس، اوتیسم، سرطان، پرفشاری شریان ریوی، سکته مغزی، پیوند اعضاء (شامل: سلول‌های بنیادی خون ساز، کلیه، کبد، قلب، پانکراس، روده، ریه)، مزمن روانی، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، جراحی‌های DBS برای بیماران پارکینسون، دیستونی، ترمور، تیک، بیماران با آسیب شنوایی شدید و دیستروفی‌های عضلانی است.

وی افزود: به منظور بهره مندی بیماران خاص، صعب العلاج و نادر از مزایای این صندوق، برخورداری ایشان از پوشش بیمه پایه یک سازمان بیمه گر پایه الزامی است (به عنوان مثال: سازمان بیمه سلامت ایران / سازمان تامین اجتماعی) بیماران مشمول می‌بایست نسبت به ثبت درخواست حمایت و ثبت درخواست بیماران خاص و صعب العلاج با مراجعه به سامانه شهروندی به آدرس‌های ذیل اقدام نمایند.

غلام نژاد اظهار کرد: بیماران جهت بهره مندی از سهم صندوق بیماران و صعب العلاج می‌بایست در سامانه‌های الکترونیک سازمان بیمه سلامت نشان دار شوند. در صورتیکه بیماری فرد مشمول نشان‌هایی باشد که در سامانه وزارت بهداشت (RDA) ثبت می‌شوند و بیمار درآن سامانه‌ها دارای پرونده باشد نشان به صورت خودکار به فرد منتسب می‌شود. بیماران برای درخواست ثبت نشان می‌توانند وارد سامانه شهروندی شوند. لیست بیماری‌های که در سامانه RDA وزارت بهداشت وجود دارد و از طریق سامانه شهروندی به بیماران منتسب می‌شود شامل: بیماران هموفیلی – تالاسمی – ام اس – سیستیک فیبروزیس- بال پروانه‌ای – اس ام‌ای (SMA) و اوتیسم است.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران افزود: در خصوص بیماری‌های که در حال حاضر امکان ثبت و نشان دار شدن در سامانه‌های وزارت بهداشت ندارد در سامانه مدیریت نشان بیمه سلامت صورت می‌گیرد. در این خصوص بیماران پس از مراجعه به شعب اداره کل بیمه سلامت استان یا ناظر مستقر در بیمارستان یا توسط نمایندگان بیمه مستقر در داروخانه‌های سطح شهر مانند: ۱۳ آبان، هلال احمر مرکزی و ۲۹ فروردین و همچنین با ثبت درخواست در سامانه شهروندی پس از تماس با بیمار و اخذ مدارک مرتبط، نشان بیماری را منتسب می‌کنند.

همچنین به صورت غیر حضوری در هنگام تشکیل پرونده دارویی از طریق سامانه تایید برخط دارویی استان تهران نشان بیماری قابل انتساب می‌باشد.

پس از انتساب نشان بیمار از سهم صندوق با مراجعه به مراکز طرف قرارداد بهره مند می‌شوند. تاکنون در استان تهران ۱۸۳.۷۴۶ بیمه شده نشان دار شده اند که بیشترین آن مربوط به بیماری‌های دیابت نوع ۲، سرطان و پرفشاری خون می‌باشد.

از این تعداد ۱۰۷ بیماری ۵۳ بیماری دارای بسته خدمات تعریف شده از سوی وزارت بهداشت می‌باشند که در سامانه‌های الکترونیک بیمه سلامت قرار گرفته و سهم آن خدمت توسط بیمه شده قابل بهره برداری می‌باشد.

در صورتیکه بسته خدمتی بیماری صعب العلاج از سوی وزارت بهداشت تعریف نشده باشد بیماران می‌توانند با ارائه مدارک و مستندات به دفاتر پیشخوان منتخب یا شعب اداره کل در شهر تهران و ادارات شهرستانی تابعه با رعایت ضوابط از مساعدت‌های موردی تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج پس از بررسی و طرح در کمیته‌های مربوطه بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است در استان تهران تا کنون ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج کمک شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • انسان‌ها قبل از عصر کشاورزی چه می‌خوردند؟
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • با ۲۱ میلیون نفر بی سواد دمکراسی حاکم می شود؟
  • هفته اول مه؛ از آلرژی های مزاحم تا اثرات ورزش بر سلول‌های بدن
  • پوسیدگی‌های دندانی و افت عملکرد مغز و قلب / ارتباط بیماری‌های دهان با بروز برخی سرطان‌ها
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله
  • تولد یک نوزاد در هیاهوی سیلاب/نجات جان دو انسان توسط امدادگران
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!
  • این علائم نشان دهنده کمبود ویتامین B۱ است
  • انسان‌های غارنشین گیاهخوار بودند