Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی زندی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان گفت: پیرو دستور استاندار و تصویب این شورا جمع آوری حدود ۳۰۰ معتاد متجاهر در زاهدان آغاز و تدابیر لازم برای نگهداری آنان در مرکز ماده ۱۶ زنان و مردان اندیشیده شده است.

او افزود: در بازدید روز جمعه استاندار سیستان و بلوچستان از مراکز ماده ۱۶ استان (مراکز نگهداری معتادان متجاهر) مقرر شد، این معتادان از امروز در زاهدان و سپس در سراسر استان جمع آوری شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا این طرح ابتدا در شهر زاهدان به اجرا در آمد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: برابر دستورالعمل ابلاغی ستاد مبارزه با موادمخدر که براساس دستورالعمل‌های ابلاغیستاد ملی مقابله با کرونا است باید برای جمع آوری معتادان متجاهر یک سوله یا مکانی خاص به عنوان قرنطینه اولیه پیش بینی و معتادان جمع آوری شده به مدت ۱۴ روز در این مرکز نگهداری شوند که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

او ادامه داد: در مدت قرنطینه تیم غربالگر و پزشک این معتادان را از نظر ابتلا به کرونا مورد ارزیابی و تست کووید ۱۹ قرار می‌دهند چنانچه فردی از آنان به این ویروس مبتلا بود دانشگاه علوم پزشکی وی را به یک مکان ویژه کووید ۱۹ وابسته به مرکز ماده ۱۶ در نظر گرفته شده منتقل می‌کند و اگر کسی بدحال بود و نیاز به بستری و مراقبت‌های پزشکی داشت دانشگاه علوم پزشکی یکی از بیمارستان‌ها را برای این افراد در نظر می‌گیرد تا در آنجا نگهداری و درمان شوند.

زندی بیان کرد: بعد از قرنطینه اولیه معتادان متجاهر به مرکز تل سیاه و مرکز معتادان متجاهرویژه زنان در زاهدان انتقال می‌یابند.

او گفت: فرمانداران حوزه شمال و جنوب سیستان و بلوچستان نیز در حال رصد برای ارزیابی مکان‌هایی هستند که بتوان معتادان متجاهر را در آنجا نگهداری و درمان کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان افزود: برابر دستور استاندار و پیرو سفر دکتر مومنی دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر به این استان و تصویب شورای برنامه ریزی مرکز متعلق به سازمان فنی و حرفه‌ای در محمدآباد شهرستان هامون به ستاد مبارزه با مواد مخدر واگذار شد و براساس برنامه‌ریزی انجام شده این مرکز محل نگهداری و صیانت از معتادان متجاهر شمال سیستان و بلوچستان خواهد بود هدف آن علاوه بر درمان و پس از اتمام دروه درمان، به معتادان اصلاح شده آموزش‌های فنی و حرفه‌ای ارائه می‌شود تا بعد از اتمام دوره درمان حرفه‌ای بیاموزند.

او اظهار داشت: به اتفاق مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان هفته گذشته از این مکان بازدید کردیم و در مرحله نخست ستاد مبارزه با مواد مخدر یک میلیارد تومان برای تجهیز و راه اندازی این مرکز اعتبار در نظر گرفته که طی ۲ مرحله واگذار می‌شود و ۵۰۰ میلیون تومان نیز به سازمان بهزیستی پرداخت شده و کار‌های اولیه در حال انجام است و در تلاشیم با حمایت‌های استاندار سیستان و بلوچستان هرچه سریعتر این مکان آماده شود تا کسانی‌که گرفتار پدیده شوم اعتیاد در شمال استان شده اند، در این مکان نگهداری شوند.

انتهای پیام/گ


ایمیل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا ویروس استانداری سیستان وبلوچستان نگهداری معتادان مبارزه با موادمخدر سیستان و بلوچستان معتادان متجاهر ستاد مبارزه جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است

صاحب گل صالحی  اظهار کرد: مسیر ترانزیتی خاش به زاهدان از مسیرهای پرترافیک و پرحادثه سیستان و بلوچستان بوده که همواره سوانح پرشماری در آن رخ داده و تلفات جاده ای آن بسیار دردناک بوده، بنابراین رئیس جمهور و استاندار این استان تأکید ویژه‌ای داشته اند، تا این پروژه با اهمیت زودتر به مرحله اجرا در بیاید.

وی بیان کرد: این قطعه به طول ۴۲ کیلومتر و در فازهای مختلف از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه اجرا می‌شود.

فرماندار خاش با اشاره به اینکه ۲۰ کیلومتر از این مسیر با تلاش‌های پیمانکار در حال انجام است، ادامه داد: این قطعه با اعتبار اولیه سه هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون بیش از ۶۰ دستگاه خودرو در مسیر اجرای پروژه فعال هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • احداث سیل بند و بندسار برای جمع‌آوری روان‌آب
  • جمع آوری ۱۰۰ معتاد متجاهر در چناران
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند
  • جمع آوری ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • جمع آوری۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد
  • قطعه پنج باند دوم مسیر خاش به زاهدان در حال اجرا است
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • تداوم بارش‌های رگباری درشمال سیستان و بلوچستان
  • جمع‌آوری و دستگیری ۵۲۸ معتاد و سوداگر مرگ طی ۲ روز در گیلان
  • ۲۹ خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر در گلبهار دستگیر شد