Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله اصلی در خصوص جلوگیری از قاچاق اصلاح نظام پولی کشور است و باید به گونه‌ای مدیریت شود که اصولا آوردن قاچاق به صرفه نباشد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۷ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان با اشاره به عوامل تاثیرپذیر از قاچاق در کشور اظهار داشت: قاچاق هرساله ده‌ها هزار نفر را بیکار کرده و روال معمول داد و ستد در بازار را به‌هم زده و سبب می‌شود مردم دچار شرایطی شوند که اعتمادشان را نسبت به تولید داخل از دست داده و اشتغال‌های کاذبی را برای برخی افراد ایجاد می‌کند، به نحوی که با رواج آن تقلب، پنهان‌کاری و عدم شفافیت گسترش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در رابطه با اقدامات مجلس دهم در خصوص جلوگیری از قاچاق عنوان کرد: خوشبختانه لایحه‌ای که از دولت آمده و خیلی هم روی آن کار شده بود مصوب شد و به نظر می‌رسد با این اصلاحاتی که در قانون قاچاق صورت گرفت از بخشی از قاچاق که در حال انجام است جلوگیری می‌شود.

نماینده مردم شاهین‌شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام پولی کشور باید صرفه را از آوردن جنس قاچاق بگیرد، تصریح کرد: مسئله اصلی مربوط به اصلاح نظام پولی کشور است و در شرایط معمول هم باید به نحوی مسائل پولی و ارزش پول مدیریت شود که اصولاً آوردن جنس قاچاق به صرفه نباشد.

وی با اشاره به طرح ثبت کالا گفت: با استفاده از ثبت شماره پیگیری هر کالا و طرح ثبت کالا، می‌توان در هر نقطه و هرجایی که کالا دیده شد مشخص کرد که این کالا قاچاق هست یا نه.

حاجی دلیگانی در ارتباط با اصلاح و پیشرفت امکانات گمرک کشور بیان کرد: کمبودهایی که در گمرک هست سبب ایجاد کندی می‌شود و در این باره اعتباراتی دیده شده و در قانون هم دولت موظف شده است که این موضوع را رسیدگی کند.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق: از امروز هر کالای بدون شناسه، قاچاق استجزئیات مصوبه مجلس درباره معیارهای قاچاق ارزطرح الزام فروش لوازم خانگی با شناسه از امروز الزامی شد/ مشتریان چگونه مطمئن شوند کالا قاچاق نیست؟

وی با اشاره به ارجاع بدون تغییر لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون مربوطه، اظهار داشت: تذکری داده شد و گفتند به این علت بوده است که نظر قوه قضائیه در این خصوص گرفته می‌شود و قوه قضائیه هم همین اصلاح را قبول داشته بنابراین اصلاحی روی اصلاح صورت نگرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل ناکارآمد عمل کردن دولت‌های مختلف در زمینه قاچاق، بیان کرد: این موضوع به مسائل مختلفی برمی‌گردد که بخشی از آن در گزارش تحقیق و تفحص از قاچاق کالا و ارز آورده و قرائت شد که البته قرائت آن ناقص بود اما امیدوار هستیم با توجه به اینکه این موضوع برای رسیدگی به قوه قضائیه ارجاع شد، این قوه به درستی رسیدگی کند و با مجموعه‌هایی که کوتاهی کردند برخورد مناسب صورت گیرد.

وی افزود: قطعاً در برنامه‌های آینده مجلس یکی از برنامه‌های محوری طرح سوال از رئیس جمهور و وزاری مربوطه در حوزه قاچاق خواهد بود.

انتهای پیام/ 174/ش

R41346/P/S6,51/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور

 سیدمحمد آقامیری در حاشیه بازدید ازغرفه استان قم در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکس پو۲۰۲۴  با اشاره به اهمیت توجه به موضوع سرمایه گذاری درقم از مدیران استان خواست به این مساله اهتمام جدی داشته باشند.

استاندار قم افزود: جهش تولید فرمایش و دستوری است که از سوی رهبر فرزانه انقلاب برای ما صادر شده است و باید توجه داشته باشیم که زمینه را برای سرمایه‌گذاری مردم فراهم کنیم.

آقامیری تصریح کرد: علاوه بر مشارکت مردم؛ اشتغال‌زایی نکته مهمی است که در بحث سرمایه‌گذاری ایجاد می‌شود. هرچقدر نرخ سرمایه‌گذاری را در استان بیشتر کنیم؛ اشتغال اهم افزایش خواهد یافت. 

استاندار قم با بیان اینکه ما مسئولین دولت سیزدهم به عنوان خادمین مردم حامی سرمایه‌گذاران در استان خواهیم بود، تاکید کرد: مدیریت استان قم به دنبال تسهیل مسیر سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای افراد است و ما حامی این عزیزان خواهیم بود.

آقامیری در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه افزایش سرمایه‌گذاری باعث افزایش رفاه اجتماعی می‌شود، عنوان کرد: علاوه بر بحث اشتغال‌زایی زمانی‌که سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کند درآمد سرانه هم رشد خواهد داشت و باعث افزایش رفاه مردم می‌شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: منابع بانکی کشور محدود است لذا در این راستا دولت سیزدهم به دنبال ساماندهی سرمایه‌ها و نقدینگی مردم است تا از این ظرفیت نهایت بهره را ببرد.

استاندار قم بیان کرد: سرمایه‌های سردرگم باعث افزایش نرخ تورم می‌شود در صورتی که بتوان این میزان نقدینگی را به سمت تولید سوق داد شاهد کاهش نرخ تورم و گشایش اقتصادی در کشور خواهیم بود.

آقامیری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اهمیت زنجیره ارزش راهبردی در استان‌ها، بیان کرد: زنجیره ارزش راهبردی به این معناست که قیمت تمام شده یک محصول به کمترین میزان خود برسد و این موضوع افزایش صادرات و فروش را دربر خواهد داشت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • کار ترانشه حاجی آباد به دستگاه قضا رسید
  • رئیس کمیسیون حقوقی مجلس: بعید است بررسی قانون مهریه به مجلس یازدهم برسد
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز درآذربایجان‌ غربی
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های قاچاق کالا و ارز در آذربایجان‌ غربی
  • مجلس آینده نقاط قوت مجلس یازدهم را تقویت کند
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • پیگیری لغو مصوبه «افزایش سن بازنشستگی» در مجلس آینده
  • رئیس جمهور هفته آینده به قم سفر می‌کند
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • قالیباف: اندیشه شهید مطهری همچنان راهگشاست