Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گفت: حفاظت از منابع آبی یک امر بدیهی و ضروری است اما انجام آن ها باید با کمترین هزینه ها و پیامدها باشد و در این میان باید به گونه ای عمل کرد که حقی از مردم و از دولت ضایع نشود و بهترین کار تعامل با مردم و آگاه کردن آن هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین "سید نصیر حسینی" در نشست هم اندیشی با مدیران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد، ضمن تشکر از آب منطقه ای بابت ارائه خدمات خوب و کمک به توسعه و اشتغال در استان کهگیلویه و بویراحمد، افزود: کاری که شما انجام می دهید ارزشمند و حیاتی است و رونق بخش آب و برطرف شدن موانع کاری شما، خود به خود به رشد صنعت و کشاورزی و به تبع آن دامداری، کمک مضاعفی می کند و در نتیجه رشد جامعه را بیشتر شاهد خواهیم بود.
وی اظهار کرد: حفاظت از منابع آبی یک امر بدیهی و ضروری است اما انجام آن ها باید با کمترین هزینه ها و پیامدها باشد و در این میان باید به گونه ای عمل کرد که حقی از مردم و از دولت ضایع نشود و بهترین کار تعامل با مردم و آگاه کردن آن هاست و خوشبختانه تمهیداتی که اندیشیده اید، مناسب و ارزشمند است و البته هرچقدر بتوانیم باید اینگونه کارها را گسترده تر و بیشتر انجام دهیم و ما نیز مایل و خوشحال به همکاری و کمک در این زمینه هستیم چرا که معتقدیم مردم ما فهیم و دلسوز خودشان و کشورشان هستند و حتما با روی باز همکاری خواهند داشت.
در ادامه، "آرش مصلح" سرپرست شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: آنچه که در حوزه آب استان کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفته تماماً بعد از انقلاب اسلامی شروع شده و نقطه تحول اساسی آن نیز بعد از سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان بوده که بزرگترین آن سد کوثر است و در حال حاضر منشا برکات بسیاری برای مردم استان و همچنین تامین کننده آب شرب بیش از ۲.۵ میلیون نفر از ساکنان پنج استان جنوبی کشور است.


وی با بیان اینکه تامین آّب شرب، صنعت و کشاورزی از وظایفی است که بر عهده داریم، تصریح کرد: حفاظت و صیانت از منابع آبی نیز از دیگر وظایف حساس و مهمی است که برای بهتر انجام شدن آنها کمک، همراهی و هدایت همگان، خصوصا روحانیت معظم و معزز و در راس آن نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه یک ضرورت است و امیدواریم این همراهی و حمایت ها بیشتر از قبل شود تا با توجه به شرایط خاصی که در چندسال اخیر در بخش آب بوجود آمده، بتوانیم به خوبی وضعیت را مدیریت کنیم و در این میان طرح احیاء و تعادل بخشی و ذیل آن، پروژه اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و فرهنگ سازی را داریم که یقینا اجرای کامل و با کیفیت آن می تواند نقطه عطف و ارزشمندی برای رسیدن به اهداف پیش بینی شده و اعمال مدیریت آینده نگر باشد.
سرپرست شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه سدهای کوثر و شاه قاسم، ۸ شبکه آبرسانی و زهکشی با پوشش ۲۰ هزار هکتار از اراضی، ۵ نیروگاه برقابی و... از جمله مهمترین طرح ها و پروژه هایی است که در حال بهره برداری هستند، خاطرنشان کرد: سد تنگ سرخ، طرح آبرسانی به چهار شهر دهدشت، چرام، سوق و لنده، طرح آبرسانی به لیکک از سد کوثر و... نیز از مهمترین طرح های در حال اجرا است و علاوه بر آن، طرح ها و پروژه هایی همچون سد مارون ۲ (آبریز) نیز از جمله طرح ها و پروژه های در حال مطالعه است که قطعا تاثیرات مثبت بسیاری را در توسعه و پیشرفت استان داشته اند و ان شاالله این اثرگذاری وسیع تر و بیشتر خواهد شد. 
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان  کهگیلویه و بویراحمد، نشست هم اندیشی مدیران شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، در دفتر ایشان برگزار شد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شرکت آب منطقه ای نماينده ولي فقيه در استان كهگيلويه و بويراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد شرکت آب منطقه ای منابع آبی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند

داریوش حسن نژاد در جلسه با کارشناسان حوزه حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب استان با اشاره به اجرای پروژه‌های طرح احیا و تعادل بخشی جهت حفاظت از منابع آب استان به ویژه منابع آب زیرزمینی، اظهار کرد: این پروژه‌ها در جهت حفاظت و حراست از منابع آب استان به خصوص منابع آب زیرزمینی که با افت مداوم مواجه هستند، در حال اجرا است.
وی به پروژه تقویت استقرار ۱۸ گروه حفاظت و نظارت بر منابع آبی در سطح استان اشاره کرد و گفت: ۱۸ گروه با ۴۵ نفر گشت زنی مداوم در سطح دشت‌های استان جهت جلوگیری از بروز تخلفات از جمله جلوگیری از حفر چاه‌های غیر مجاز، جلوگیری از انتقال غیرقانونی آب به اراضی خارج از اراضی تحت شرب چاه‌ها، جلوگیری از تغییر نوع مصرف چاه‌های صنعتی جهت مصارف کشاورزی و جلوگیری از تجاوز به حریم و بستر رودخانه‌ها را انجام می‌دهند.
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: ۲ پروژه انسداد چاه‌های غیر مجازدر سطح استان از طریق واگذاری به پیمانکار واجد شرایط و در سقف اعتبارات و تخصیص پروژه به صورت سالانه در حال انجام است.
به گفته حسن نژاد در همین راستا ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در سال ۱۴۰۲ با حجم صرفه جویی ۱۱.۷ میلیون متر مکعب پر و مسلوب المنفعه شده است.
وی بیان کرد: سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۹۳ دستگاه کنترل هوشمند بر روی چاه‌های دارای پروانه بهره‌برداری نصب شده است و از تعداد ۷۶۷۳ حلقه چاه‌های کل استان، ۳۰ درصد مجهز به دستگاه کنترل هوشمند شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • پیش‌بینی ورود بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب به سد کوثر
  • هفت گونه گیاهی کهگیلویه و بویراحمد در خطر انقراض قرار دارند
  • مجهز شدن ۳۰ درصد چاه‌های لرستان به دستگاه کنترل هوشمند
  • توجه به نیاز کارگران امری ضروری است
  • خود مراقبتی در فضای مجازی امری ضروری است
  • ظرفیت صندوق ملی محیط‌زیست در کهگیلویه و بویراحمد بدون استفاده مانده است
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد