Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@08:37:22 GMT

آماده باش شهرداری تهران برای جلوگیری از آب‌گرفتگی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۳۸۷۱

آماده باش شهرداری تهران برای جلوگیری از آب‌گرفتگی

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به اینکه ۲۵۰۰ نیرو برای رفع مشکلات ناشی از بارندگی در آماده باش کامل به سر می برند گفت: ۱۲۲ پمپ آب‌کش قوی میان مناطق توزیع شده است تا اقدام به تخلیه آب از نقاط آب گرفته کنند.

به گزارش فارس مجتبی یزدانی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این مطلب گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، شامگاه سه‌شنبه پایتخت دچار باران بهاری شدیدی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بارش ها آنقدر زیاد بود که در عرض ۱۸ دقیقه ۲۵ میلی متر باران بارید البته خوشبختانه به دلیل لایروبی مداوم نهرها و کانالها و اصلاحات مشکلات عمرانی تهران دچار آب‌گرفتگی نشد.

به گفته یزدانی شدت بارندگی در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶ ۱۴، ۱۵ و ۲۲ زیاد بود اما نیروهای معاونت خدمات شهری و ۲۵۰۰ آتش‌نشان برای رویارویی با خطرات احتمالی در حالت آماده‌باش بودند که جز چند منطقه همچون میدان ۷ تیر و اتوبان بسیج که حجم آب در آنها زیاد بود، بقیه مناطق شهر با مشکل جدی برخورد نکردند.

معاون شهردار تهران گفت: لایروبی مداوم کانالها و مسیلها نیز سبب شد شهر با مشکل حاد مواجه نشود چراکه کانالها و مسیل های شهر تهران تا ارتفاع سه و نیم متر میتوانند حجم آب را منتقل کنند.

یزدانی از خرید موتورپمپ‌های ویژه برای مقابله با آثار بارندگی‌های شدید توسط معاونت خدمات شهری خبر داد که هر کدام میتوانند ۶ هزار لیتر آب را در دقیقه پمپاژ کنند و گفت: ۱۲۲ دستگاه از این موتورپمپ‌ها چند روز پیش و به محض اطلاع از شرایط جوی بین نواحی شهرداری تهران توزیع شد تا بارندگی‌ها تهران را غافلگیر نکند.

وی همچنین از همکاری پلیس راهبر و مسئولان وزارت دفاع تشکر کرد و گفت: با همکاری مسئولان وزارت دفاع به زودی مشکل رود قوری چای و پل فتح حل خواهد شد.

لینک کوتاه: asriran.com/0033lL

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آب گرفتگی بارندگی شهرداری تهران خدمات شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه دیشب (پنجشنبه) آتش سوزی انبار کالا در بزرگراه شهید رجایی جنب بیمارستان هفتم تیر اعلام و همکاران ما در اولین فرصت در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی افزود: با تلاش چندین ساعته آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش مهار و مراتب جهت بررسی علت حادثه در دستور کار قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انبار مذکور حاوی مواد و اسپری‌های آرایشی بهداشتی بوده است گفت: این مواد قابل اشتعال، در کنار مجموعه‌ای از وسایل یدکی و لاستیک‌های دوچرخه قرار داشت که باعث سرایت آتش به آن‌ها شد.
آقای ملکی اضافه کرد، خوشبختانه، آتش با تلاش آتش نشانان به سایر کالاها، کانتینر‌ها و انبار‌های کناری سرایت نکرد ولی انبار مواد آرایشی و وسایل دوچرخه به طور کامل در آتش سوختند.
مدیر جانشین کلان اورژانس جنوب استان تهران هم با اشاره به نداشتن مصدوم در این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه با اعلام حریق همکاران اورژانس تهران در این محل حاضر شدند. آقای داودی افزود: فقط به همکاران آتش نشان که دچار سوختگی سطحی شدند، خدمات رسانی شد.

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • احداث مخزن ۱۶۰ هزار مترمکعبی سیل‌بند پارک کوهستان در یزد + فیلم
  • آب گرفتگی معابر شهر بیرجند پس از بارش رگباری باران (فیلم)
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • تشریح اهداف و برنامه درآمدی سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری