Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناهیدی‌فر با بیان‌اینکه در بحران کرونا کانون‌های مساجد با مهندسی فعالیت‌های جهادی و خودجوش و از طریق طرح ملی «راهکار» به میدان مقابله با این ویروس و عواقبش آمدند، گفت: این ظرفیت در پساکرونا هم به کمک‌های مومنانه و جهش تولید کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، بحران کرونا در کنار همه تهدیدها و آسیب های اجتماعی، اقتصادی و روحی‌ که نه فقط به ایران بلکه بر جهان تحمیل کرد، فرصت‌آفرینی هایی نیز داشت، ازجمله آنها ورود بچه های مسجد از دل کانون های فرهنگی هنری مساجد به میدان مقابله با این ویروس و نیز رزمایش کمک مومنانه است که فصلی جدید را در حیات این کانون های مسجدی گشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از این رو، در سلسله گفتگوهایی افق کانون های مساجد در عصر پساکرونا را با کارشناسان به بحث و بررسی می گذاریم.

 

«حمیدرضا ناهیدی فر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه محدویت ها و آسیب های ایجاد شده با بروز و ظهور ویروس منحوس کرونا ابعاد و ظرفیت جدیدی از کانون های مساجد را نمایان کرد، اظهار کرد: شیوع این بحران ظرفیت کانون های مساجد را در حوزه کمک های مومنانه و خیرخواهانه نیز آشکار کرد و به منصه ظهور گذاشت.

 

 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با بیان اینکه مردم ایران و فعالین مسجدی همواره در زمان های حساس جوهره ناب خود را آشکار کرده اند، گفت: نمونه عینی و بسیار ارزشمند آن در تاریخ انقلاب ما آزمون هشت سال دفاع مقدس است، در این آزمون جوانان ما و همچنین مردم انقلابی مشکلات و سختی ها را به خوبی مدیریت کردند و از این آزمون سربلند بیرون آمدند. در این مقطع زمانی(دوران بحران کرونا) نیز با مهندسی فعالیت های صورت گرفته و با عبوراز مشکلات در جهت تحقق منویات رهبری معظم با اهتمام به طرح ابتکاری راهکار (رزمایش ایمان، کار، همدلی و ایثار رمضان) وارد میدان عمل شدند تا به نوعی از محرومین و مستمندان و کسانی که به دلیل این بحران دچار ضرر و زیان شدند، دستگیری کنند.

 

ناهیدی فر تصریح کرد: پس از شیوع ویروس کرونا با تشکیل کمیته استانی در استان همدان و تقسیم بندی فعالیت ها و برنامه ریزی، اقداماتی را که لازم بود، توسط کانون های فرهنگی هنری مساجد در این مقطع زمانی صورت گیرد در سه بخش محور ضدعفونی، گندزدایی محلات و معابر مورد توجه قرار دادیم.

 

وی ادامه داد: در این زمینه شاهد بودیم، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد که اکثریت آنها را جوانان و نوجوانان تشکیل می دادند، خوش درخشیدند و اقداماتشان بجا و مناسب بود. در بخش دوم فعالیت ها یعنی تولید و توزیع اقلام ضدعفونی و بهداشتی نیز شاهد فعالیت های شبانه روزی آنها به صورت خودجوش و فعال بودیم.

 

وی با بیان اینکه در این آزمون فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور سربلند بیرون آمدند، تصریح کرد: اقدامات جهادی و خودجوش فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در عرصه رزمایش مواسات و همدلی مومنانه دلیل شد که همگان بیش از پیش به ظرفیت قابل توجه کانون های مساجد واقف شده و نگاه ویژه ای به ظرفیت این پایگاه ها در زیست بوم کانون های مساجد کشور صورت گیرد. به طور قطع هدایت و برنامه ریزی برای بهره گیری از ظرفیت این مراکز در دوران پساکرونا نیز می تواند فعالیت این مراکز را در افق آینده هدفمند و برنامه ریزی شده کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در فضای مجازی و برنامه ریزی برای تداوم بهره گیری از این ظرفیت در دوران پساکرونا، گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد قبل از بحران کرونا با راه اندازی زیست بوم مجازی بچه های مسجد گام خوبی در جهت فعالیت های مجازی کانون های مساجد برداشته بود، به همین جهت کانون های مساجد با آمادگی نسبی که از قبل داشتند از آزمون این مقطع زمانی به خوبی بیرون آمدند.

 

ناهیدی فر تاکید کرد: اگرچه با شیوع ویروس کرونا بخش های حضوری، عمومی و آموزشی فعالیت کانون های مساجد در فضای واقعی تعطیل شد، اما فعالیت های قابل توجهی در بستر فضای مجازی شکل گرفت و در کانون های مساجد پویش های مذهبی و مسابقات مختلف فرهنگی و هنری برگزار شد و به نوعی همانند دوران قبل از کرونا شاهد پویایی و نشاط اجتماعی از سوی فعالان کانون های مساجد در عرصه فضای مجازی بودیم.

 

وی اضافه کرد: به همین جهت لازم است با ارایه امکانات و ایجاد بستر مناسب با آمادگی ای که از قبل فراهم شده، تلاش شود، بخشی از فعالیت های کانون های مساجد در دوران پساکرونا نیز در بستر فضای مجازی دنبال شود و تحقق یابد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به چشم انداز آینده و فعالیت کانون های مساجد در دوران پساکرونا، گفت: با مشخص شدن نیازهای کشور در عرصه تولید و اقتصاد در فضای مجموعه مردم نهاد کانون های مساجد، نباید اجازه دهیم که فعالیت های جهادی و فعالانه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خاموش شود، بلکه این فعالیت ها را  به سمت کمک به توان اقتصادی کشور و تحقق شعار سال و کمک به جهش تولید هدایت کنیم.

 

 وی اظهار کرد: البته این اقدامات به کار کارشناسی نیاز دارد و لازم است با تشکیل کارگروه اقتصادی با حضور فعالان اقتصادی و اجتماعی در این زمینه برنامه ریزی ها را به این سمت هدایت کنیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان در پایان تاکید کرد: به طور قطع در دوران پساکرونا، بخش کمک های مومنانه و انسان دوستانه فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در شرایطی که بسیاری از مردم هنوز از مشکلات اقتصادی و اجتماعی این بحران فارغ نشده اند، ادامه می یابد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی راهکار رزمایش مواسات و همدلی مقابله با کرونا کانون های مساجد فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های فرهنگی هنری مساجد کانون های مساجد دوران پساکرونا بحران کرونا برنامه ریزی فضای مجازی فعالیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۳۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود

ایسنا/هرمزگان مدیر سابق مرکز اسلامی استان هرمزگان گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی باید تمام ارکان جامعه اسلامی مشارکت کنند. نه شیعه و نه اهل سنت به تنهایی نمی‌توانند به این مهم دست پیدا کنند؛ بلکه باید با اتحاد برای تحقق این تمدن تلاش کرد.

حجت‌الاسلام احمدرضا باوقار امروز (هشتم اردیبهشت ماه)، در آئین تودیع و معارفه خود که در سالن جلسات حوزه علمیه بانوان برگزار شد، با ذکر این نکته که مسلمان باید بلند بیندیشد، خاطرنشان کرد: مسلمانان باید حامی و پشتیبان یکدیگر باشند؛ اما متاسفانه امروز در مسئله غزه شاهد رفتاری غیر از این هستیم.

مدیر اسبق مرکز اسلامی استان هرمزگان بیان کرد: هموارسازی مسیر برای عینت‌بخشی به وحدت موجود در استان هرمزگان از جمله اصول اساسی برنامه‌هایم در مرکز اسلامی بود.

در استان هرمزگان بیش از ۲۰ حوزه علمیه شیعه و حدود ۵۰ مدرسه دینی اهل سنت داریم که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی و خدماتی فعالیت‌ می‌کنند.

وی، با اشاره به گستردگی فعالیت مرکز اسلامی، عنوان کرد:این مرکز در حوزه مساجد مانند مرکز رسیدکی به امور مساجد و در حوزه مدارس دینی مانند حوزه علمیه و مرکز خدمات فعالیت می‌کند که نشان دهنده حجم فعالیت‌ها است.

حجت‌الاسلام باوقار منشاء اختلاف را جهل دانست و اظهار کرد: اختلاف باعث عدم تحقق اهداف جامعه اسلامی خواهد شد و همین امر باعث شکست جبهه اسلام می‌شود به همین جهت باید وحدت اسلامی را عینیت بخشید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • تمدن نوین اسلامی با وحدت محقق می‌شود/ عینت‌بخشی به وحدت اسلامی در دستور کارم بود