Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@00:14:35 GMT

برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس دنباله‌روی دیگران هستند

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۴۲۱۲

برخی از اعضای شورای شهر بندرعباس دنباله‌روی دیگران هستند

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: با شورایی مواجه هستیم که برخی از اعضا آن، بعد از گذشت سه سال هنوز راجع به بسیاری از موضوعات مهم هیچ موضعی ندارند و سکوت می‌کنند، اعضایی که حاضر نیستند هزینه صراحت بیان و ابراز نظر خود را بپردازند.

به گزاش خبرنگار ایمنا، آبتین امیری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هر عضو شورا دیدگاه مستقل خود را دارد و باید پاسخگوی دیدگاه خود باشد؛ در صورت بیان شدن انتقاداتی در شورای شهر ما انتظار داریم آن گفته‌ها دلسوزانه باشد و مطرح شدن این نظر در شورا به منزله نظر جمعی اعضای شورا نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر انتقادات صورت گرفته از شهرداری در شورای شهر، تصریح کرد: انتقاد از عملکرد شهرداری حق هر عضو شورا است و ما نیز نسبت به بسیاری از عملکردها انتقاد داریم، اما در اینکه منشأ مشکلات شهری، شهرداری است یا خیر، اختلاف نظرهایی وجود دارد و باید در این خصوص کار کارشناسی صورت گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس افزود: زمان مطرح شدن مشکل باید پاسخ نهاد مقابل نیز شنیده شود و علاوه بر شهردار باید پای سخنان نیروهای اجرایی و حتی پیمانکاران نیز نشست زیرا دور از انتظار نیست پس از شنیدن جوابیه‌ها نقصی را در عملکرد شورای شهر یا دیگر نهادهای مسئول بیابیم.

وی اضافه کرد: در جلسه تشکیل شده، فرصت دفاع به معاونان حوزه‌های مختلف شهرداری داده نشده و در این شرایط مسؤلیت دفاع برعهده کمیسیون‌های شورا است که به صورت تخصصی با حوزه‌های مختلف شهرداری ارتباط دارند و در جریان مشکلات و زحمات آنها هستند و آنها باید تشریح کنند که شهرداری چه تلاشی کرده است تا مشکلات حل شود.

امیری با اشاره به سکوت و موضع ممتنع برخی اعضای شورای شهر، اظهار کرد: با شورایی مواجه هستیم که برخی از اعضا آن، بعد از گذشت سه سال هنوز راجع به بسیاری از موضوعات مهم هیچ موضعی ندارند و سکوت می‌کنند، اعضایی که حاضر نیستند هزینه صراحت بیان و ابراز نظر خود را بپردازند و حتی در تصمیم‌گیری‌های مهم، صحن شورا را ترک می‌کنند تا در جلسه رأی گیری حاضر نباشند و بتوانند هر دو طرف مخالف و موافق یک طرح را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: صراحت بیان و موضعگیری شفاف در تصمیم‌گیری‌های شورا حداقل کاری است که یک عضو شورا به عنوان نماینده مردم می‌تواند انجام دهد؛ چیزی که اکنون ما در این شورا شاهد آن نیستیم.

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس تصریح کرد: در میان اعضای شورا فقط چند نفر هستند که صراحت بیان دارند و سایر اعضا دنباله‌روی دیگران هستند و در امور مهم سکوت می‌کنند. وقتی که این اعضا در مقام ریاست کمیسیون‌های شورا قرار می‌گیرند، کمیسیون‌های شورا را ضعیف می‌کنند و نتیجه این می‌شود که قدرت بیان دفاع از عملکرد شهرداری یا نقد منطقی آن را ندارند.

کد خبر 424738

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شوراي شهر بندرعباس پارلمان شهری بندر عباس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر بندرعباس اعضای شورا شورای شهر عضو شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۴۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسین سعیدی سیرائی صبح امروز _پنج‌شنبه ششم اردیبهشت_ با همراهی مدیران شهرداری کرج و معتمدان، مشکلات مربوط به منطقه ۳ شهرداری را مورد بررسی قرار داد.

وی در حاشیه پایش مشکلات منطقه سه با اشاره به اینکه برای رسیدن به شهری توسعه یافته در کنار برنامه ریزی و تخصص مدیران به نظرات شهروندان نیاز است، اظهار کرد: نظرات شهروندان در اداره شهر گره‌گشا است، چراکه به صورت عینی با مشکلاتی روبه‌رو و آن را در زندگی روزمره لمس می‌کنند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در جلسه بررسی مشکلات شهروندان نقطه نظرات خوبی مطرح شد که تلاش می‌کنیم این نقطه نظرها در اداره بهتر این منطقه، عملیاتی شود.

سعیدی سیرائی اضافه کرد: نیازهایی که در جلسه پایش مشکلات مطرح شد مشکلاتی است که قابلیت رفع شدن دارد و به طور قطع با تدبیر مدیران این مهم محقق خواهد شد.

وی گفت: یکی از رویکردهای مهم شورای ششم توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است که برنامه‌ریزی‌ها در سال جاری نیز بر همین مبنا انجام شده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر کرج افزود: این رویکرد به طور قطع در خصوص سایر مناطق شهرداری کرج نیز وجود خواهد داشت، تلاش می‌کنیم نیاز شهروندان به صورت اولویت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 747737

دیگر خبرها

  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمترتوسعه‌یافته است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • مونوریل قم پس از ۱۰ سال وقفه از سر گرفته می‌شود
  • برگزاری بیست و دومین اجلاس رسمی شورای اسلامی استان خراسان رضوی
  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • دولت به تعهد خود در بازآفرینی شهری بندرعباس عمل کند
  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • رای اعضای شورای شهر به استیضاح شهردار ارومیه