Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@00:00:07 GMT

نخستین نشست مجازی کتابخوان با موضوع نماز برگزار شد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۴۵۲۵

نخستین نشست مجازی کتابخوان با موضوع نماز برگزار شد

با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و ستاد اقامه نماز استان همدان نخستین نشست مجازی کتابخوان با موضوع نماز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، صبح امروز نخستین نشست کتابخوان نماز با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و ستاد اقامه نماز همدان به صورت مجازی برگزار شد. در این نشست فعالان عرصه نماز و کتابخوانان به معرفی کتاب با موضوع نماز پرداختند تا بینندگان و شنوندگان یاری رسانند، چگونه از گفت‌و‌گو با خداوند متعال فیضی راستین نصیب ببرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کتابخانه‌ها که تا امروز به دلیل تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و حفظ سلامت جامعه تعطیل بودند، فعالیت‌های خود را در فضای مجازی گسترش دادند تا مطالعه و کتابخوانی در جامعه کم رنگ نشود. به همین دلیل نشست‌های کتابخوان که تا پیش از این در محل کتابخانه‌ها و با حضور اعضا برگزار شد از بستر شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. نخستین گام هم با موضوع نماز در ماه مبارک رمضان برداشته شد تا توجه ویژه خداوند نیز به این برنامه جلب شود و بیش از پیش یاری‌گر کتابداران و خادمان یارمهربان باشد.

در نخستین نشست مجازی کتابخوان با موضوع نماز، چهار کتاب معرفی شد.

در ابتدا حجت الاسلام و المسلمین سید مرتضی حسنی‌حلم، دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان به معرفی کتاب «هشت گام تا حضور قلب» نوشته اصغر آیتی و حسن محمودی پرداخت.

سپس حجت الاسلام و المسلمین محید ماهی‌یان امام جماعت کتابخانه مرکزی همدان نیز کتاب «فرودگاه فرشتگان» به نویسندگی اصغر آیتی را معرفی کرد.

فائزه امینیان، مسؤول کتابخانه عمومی شهیدان حجازی همدان نیز در همین راستا کتاب «شیوه‎های دعوت به نماز» اثر سید جواد بهشتی را معرفی کرد و در نهایت مهدا مصنفات عضو بخش کودک و نوجوان کتابخانه مرکزی همدان نیز کتاب «110 پرسش درباره نماز» را ارائه داد.

 

کرونا کتابخوانی را تعطیل نکرد

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در این نشست اظهار کرد: با شیوه ویروس کرونا بنا بر   هشدارهای وزارت بهداشت،‌ درمان و آموزش پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا کتابخانه‌های عمومی تعطیل شدند اما فعالیت‎های فرهنگی و کتابخوانی تعطیل نشد.

عاطفه زارعی با بیان اینکه کتابداران فعالیت‌های خود را در فضای مجازی گسترش دادند افزود: فعالیت‌های فرهنگی و پویش‌هایی از جمله مسابقه نقاشی «کرونا را شکست می‌دهیم» و مسابقه کتابخوانی «امر به معروف» در این ایام برگزار شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در بستر الکترونیک در سراسر کشور آغاز شد به طوری که امکان دسترسی به منابع و شرکت در مسابقه از سایت جشنواره برای همگان به صورت الکترونیکی در سایت اینترنتی samakpl.ir فراهم شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: این جشنواره در بخش‌های مختلف از جمله نقاشی، پویش کتابخوان، مسابقات چهارگزینه، بخش‌های گروهی و مواردی دیگر در نظر گرفته شده تا هر فردی بتواند به فراخور سلیقه و علاقه خود از این جشنواره معنوی بهره ببرد.

وی اظهار کرد: نشست‌های کتابخوان نیز به صورت مجازی در استان آغاز شده تا بتوانیم با بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی به ترویج فرهنگ مطالعه همچنان با وجود تعطیلی کتابخانه‌ها و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بپردازیم.

زارعی افزود: انتشار ویروس کرونا تهدیدی بود که با تلاش کتابداران و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان به یک فرصت برای استفاده از فضای مجازی بدل شد به طوری که کتابداران با بخشی از اعضای خود در فضای مجازی در ارتباط هستند.

وی تصریح کرد: نشست مجازی کتابخوان نماز آغازی است تا به برکت ماه مبارک رمضان، نشست‌های مجازی کتابخوان در سراسر استان همدان برپا شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان ادامه داد: برنامه‌های مجازی باعث می‌شود که محدودیت‌های زمانی و مکانی برطرف شده و افراد بیشتری بتوانند از این برنامه‌ها استفاده کنند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر نیز آماده سازی کتابخانه‌های عمومی نیز در جریان است تا رعایت مسائل بهداشتی پذیرای اعضا و اهالی مطالعه و کتاب باشیم.

انتهای پیام/89033/

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب همدان نماز کتابخانه های عمومی کتابخانه های عمومی استان همدان موضوع نماز کتابخانه ها نخستین نشست فضای مجازی برگزار شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۴۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است

به گزارش خبرنگار مهر، اسد بابایی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ظهر پنج شنبه در دیدار با عادل مرتضایی شهردار میانه، شهرستان میانه را یکی از شهرستان‌های پیشرو در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی عنوان کرده و افزود: شهرداری میانه همواره از پیشگامان و حامیان حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌باشد.

بابایی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان میانه، برنامه ریزی برای احداث و راه اندازی کتابخانه مرکزی در شهرستان میانه با همکاری و مساعدت شهردار و مسئولین شهرستان میانه را از اولویت‌های کتابخانه های عمومی استان عنوان کرد.

عادل مرتضایی شهردار میانه نیز در این در دیدار، فعالیت در حوزه فرهنگ علی الخصوص در زمینه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ارزشمند عنوان کرده و از زحمات کتابداران و کارکنان کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر کرد.

مرتضایی آمادگی همه جانبه شهرداری میانه با کتابخانه های عمومی شهرستان در زمینه‌های انجام فعالیت‌های فرهنگی و تأمین جوایز مسابقات فرهنگی را اعلام کرد.

کد خبر 6088620

دیگر خبرها

  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • نخستین نشست کارگروه مدیریت پسماند استان همدان در سال جدید
  • شهرستان مهر میزبان شاعران
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • نشست علمی«تبلیغ دین؛ آسیب ها و بایسته ها» برگزار می شود