Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@04:59:02 GMT

بهزیستی: فرزندخواندگی در ایران افزایش یافته است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۴۹۹۲

بهزیستی: فرزندخواندگی در ایران افزایش یافته است

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به افزایش موارد فرزندخواندگی در ایران گفت: سالانه دو هزار کودک به فرزندخواندگی سپرده می‌شوند که یکهزار و ۷۰۰ نفر از این کودکان به فرزندخواندگی دائمی و ۳۰۰ کودک نیز به امین موقت سپرده می‌شوند.

حبیب الله مسعودی فرید در گفت وگو با ایرنا خاطرنشان کرد: بعد از تصویب قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بدسرپرست سال ۹۲ - که بهتر از قانون مصوب در سال ۵۳ است -، تعداد موارد فرزندخواندگی افزایش یافته و سالانه دو هزار کودک به فرزندخواندگی می روند که تعدادی از آنها به امین موقت سپرده می شوند زیرا واگذاری کودکان به سرپرست امین موقت بهتر از ماندن در مراکزی است که هر ۶ ماه مربی آنها تغییر می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واگذاری کودکان به سرپرست امین موقت بهتر از ماندن در مراکزی است که هر ۶ ماه، مربی آنها تغییر می کند. وی درباره قوانین فرزندخواندگی ایران و احراز صلاحیت خانواده ها نیز گفت: برای فرزندخواندگی مواردی مانند سلامت روان، توانایی نگهداری کودک، نداشتن اعتیاد، نداشتن سوء پیشینه و سوء شهرت و همچنین دارابودن تمکن مالی باید احراز شود؛ این گزینه و رویکرد بهزیستی کشور حاصل مطالعه روند فرزندخواندگی در ۱۰ کشور دنیا است.

تخلف رانندگی نشانه ای برای عدم صلاحیت فرزندخواندگی در کشورهای دیگر

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور اظهار داشت: بسیاری از کشورهای جهان، قوانین سختگیرانه تری از ایران برای فرزندخواندگی دارند؛ به طور مثال مالیات ها باید به موقع پرداخت شود و حتی تخلفات رانندگی افراد را برای فرزندخواندگی بررسی می کنند.

کسانی که تخلف رانندگی انجام می دهند، نمی توانند والدین خوبی باشند.مسعودی فرید افزود: کسانی که تخلف رانندگی انجام می دهند، افراد قانون گریزی هستند و نمی توانند والدین خوبی باشند. همچنین مواردی مانند مهمانی های ماهانه یا سالانه و وضعیت ایمنی خانه در این کشورها بررسی می شود.

سپردن ۱۶۰ کودک دارای بیماری و معلولیت به فرزندخواندگی

معاون بهزیستی یادآور شد: سال گذشته ۱۶۰ کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند که دارای بیماری و معلولیت بودند؛ همچنین ۱۳۰ کودک نیز به دختران مجرد بالای ۳۰ سال سپرده شد.

۱۳۰ کودک به دختران مجرد بالای ۳۰ سال سپرده شد.مسعودی فرید تاکید کرد: پیش از این طبق قانون، فرزندخواندگی فقط شامل کودکانی می شد که پدر و مادر نداشتند اما در حال حاضر حتی کودکانی که قاضی، حکم سلب حضانت دائم والدین آنان را صادر کرده است به فرزندخواندگی سپرده می شوند.

لینک کوتاه: asriran.com/0033le

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: بهزیستی فرزندخواندگی سپرده می شوند امین موقت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۴۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین قدوسی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه ورامین طی سخنانی ضمن تقدیر از اجرای طرح «نور» توسط نیروی انتظامی گفت: باید در مبارزه با بی حجابی استمرار داشت.

وی افزود: دستگاه‌ها و آحاد مردم باید از نیروی انتظامی در اجرای طرح نور حمایت کنند.

وی با تاکید بر لزوم بزرگداشت سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: از مردم مؤمن و انقلابی ورامین دعوت می‌کنم، در مراسم بزرگداشت شهادت امام صادق (ع) در روز شنبه در مسجد صاحب الزمان (عج) شرکت کنند.

امام جمعه موقت ورامین ضمن تبیین آثار دفاع مشروع ایران در حمله به پایگاه نظامی صهیونیست‌ها گفت: این دفاع مشروع موجی از امید و اقتدار را برای ایران در نگاه سایر ملت‌ها رقم زده است.

خطیب جمعه ورامین با تجلیل از مقاومت فلسطین و فراگیری دفاع از مردم فلسطین در سراسر دنیا گفت: قطعاً فلسطین در نهایت پیروز خواهد بود.

وی سپس ضمن تجلیل از مقام معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری و یادآوری رسالت معلم در پرورش دانش آموزان گفت: تربیت و آموزش صحیح معلم دانش آموزان را در برابر فتنه‌ها و شبهات بیمه می‌کند.

قدوسی نژاد در سپس با اشاره به مرحله دوم انتخابات در حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک بر حضور مردم در مرحله دوم انتخابات تاکید کرد و افزود: مردم می‌بایست، در تعیین سرنوشت خود نقش ایفا کنند.

وی از مردم خواست، درباره قیمت خانه و پول پیش و اجاره خانه رعایت حال یکدیگر را داشته باشند، دولت و مسئولان جهت مدیریت این وضع و جلوگیری از سو استفاده ها اقدام لازم را داشته باشند.

کد خبر 6095615

دیگر خبرها

  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟ (فیلم)
  • کمک‌های مردمی به مددجویان بهزیستی افزایش یافت
  • ببینید | رانندگی با تنها فراری پلاک ملی ایران چه حسی دارد؟
  • دیگر نیازی به پلاک گذر موقت نیست!
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی
  • عملیات وعده صادق رسوایی غرب را جهانی کرد
  • تشکر وزیر کشور از نیروهای امدادی برای یافتن کودک گلستانی  
  • دعوت امام جمعه موقت ورامین از مردم برای حضور پرشور در انتخابات
  • قدردانی وزیر کشور از نیرو‌های امدادی در یافتن کودک گلستانی