Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@16:13:05 GMT

زکات فطره یکی از راه های کمک به نیازمندان است

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۰۰۱

زکات فطره یکی از راه های کمک به نیازمندان است

حسینی با اعلام آمادگی آسایشگاه خیریه معلولین و سالمندان گیلان برای جمع آوری زکات فطره گفت: زکات فطره یکی از راه های کمک به نیازمندان است.

«سید علی حسینی» با اشاره به فرارسیدن پایان ماه مبارک رمضان، زکات فطره را یکی از فروع دین اسلام دانست که در عید فطر پرداخت می‌شود و به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: فطریه بر کسی که خودش فقیر نباشد واجب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر عامل آسایشگاه سالمندان و معلولین گیلان افزود: بر هر مومن مسلمانی واجب است که برای خود و تمام کسانی که تحت تکفل او هستند، زکات فطره بپردازد.

 

وی با بیان اینکه از غروب آفتاب شب عید فطر تا ظهر روز عید بایستی مبلغ فطریه به فقیر و نیازمندی که می‌شناسیم پرداخت شود، اذعان کرد: در پرداخت فطریه نکاتی قابل توجه است که باید به آن دقت کرد یعنی این مبلغ تنها بایستی صرف مستمندان شود و کسی که خود سید نباشد، نمی‌تواند آن را به سادات پرداخت کند.

 

حسینی با استناد بر فرمایش امام علی‏ (علیه السلام) که فرمودند «طوبی لِمَن أحسَن إلَی الِعبادِ و تَزَوَّدَ لِلمَعادِ» یعنی خوشا به حال آن که به بندگان خدا نیکی کند و برای آخرت خود زاد و توشه برگیرد، اظهار کرد: احسان و نیکوکاری از جمله مفاهیم ارزشمندی است که در آموزه‌های دینی به خصوص قرآن کریم، مورد عنایت و توجه قرار گرفته است.

 

وی در اسلام مبنای نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و نیازمندان را پرهیزکاری عنوان کرد و ادامه داد: مسلمان باید در پی رفع حوایج برادر مسلمان خود باشد و سعی کند تا می‌تواند به هر صورت ممکن به آنان یاری رساند.

 

حسینی پرداخت زکات فطره را یکی از راه‌های کمک به نیازمندان دانست و گفت: بر اساس احادیث و روایات، احسان، نیکوکاری و رسیدگی به کار مردم و رفع نیاز آنها از برترین حسنات، بیان شده و کسانی که به سرنوشت برادر مسلمان خود بی‌توجه باشند، مورد نکوهش قرار می‌گیرند.

 

وی تاکید کرد: نیکوکاران با خدای خود به‌وسیله نماز و با بندگان خدا به وسیله پرداخت زکات، انفاق و کمک به مستمندان ارتباط حسنه دارند.

 

حسینی در ادامه با بیان اینکه آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان متشکل از ۵۲ نفر مددجوی ضایعه نخایی،  ۱۱۰نفر مددجوی جسمی و حرکتی،  ۳۵ نفر مددجوی ذهنی و ۲٠۶ مددجوی سالمند است که به‌طور شبانه‌روزی در این مرکز نگهداری می‌شوند، گفت: آسایشگاه خیریه معلولین و سالمندان گیلان-رشت آماده دریافت زکات فطره مردم عزیز است.

 

وی اظهار کرد: خیرین می‌توانند با واریز وجه به شماره کارت‌های فطریه عام (۵۸۹۲۱٠۱٠۸۶۳۲۹۷٠۹)، فطریه سادات (۵٠۲۹٠۸۷٠٠٠۳۳٠۷۱۵) و کفاره روزه (۶٠۳۷۹۹۱۸۹۹۹۴٠۳۶)، مراجعه حضوری و یا حضور در چادرهای سطح شهر که متعلق به آسایشگاه است نسبت به پرداخت زکات فطریه خود اقدام کنند.

 

حسینی تصریح کرد: میزان فطریه معادل مبلغ سه کیلوگرم قوت غالب (غذای روزمره) مورد استفاده افراد است که می‌تواند گندم (برای کسانی که بیشتر نان می‌خورند) یا برنج، ذرت، کشمش یا خرما و مانند این‌ها باشد.

پایان پیام/165

منبع: شبستان

کلیدواژه: آسایشگاه معلولین و سالمندان گیلان جمع آوری زکات فطره کمک خیرین زکات فطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، سید جلیل حسینی با اشاره به اجرای مانور بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان گفت: در راستای صیانت از نیروی کار و در پیش بودن روز ایمنی و بهداشت کار این مانور اجرا شد.

حسینی، کاهش حوادث ناشی از کار و ارتقای ایمنی با اولویت کارگاه‌های پرخطر را از اهداف این بازرسی‌ها برشمرد.

به گفته وی؛ از ۱۵ هزار و ۷۶۱ کارگاه مشمول قانون کار در استان‌ ۶۵۰ کارگاه پرخطر هستند که شامل رسته‌های معدن، ساختمان، تولید در حوزه صنایع پلاستیکی، لاستیکی، شیمیایی و فلزی است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پرداخت ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به نیازمندان فارس
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • حسینی: ظرفیت درآمدزایی خلیج فارس بهره‌برداری می‌شود
  • سه مصدوم تراکتور برای استقلال
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • شناسایی ۶۵۰ کارگاه پرخطر در قزوین
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها در یزد
  • رفع ابهام حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب در خوزستان+فیلم
  • فراهم شدن امکان پرداخت زکات از کارتخوان نانوایی‌ها
  • نوری: دست خدا را بارها در بازی با پرسپولیس دیدم