Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-04@20:03:08 GMT

روز قدس عرصه نمایش قدرت امت اسلامی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۰۰۸

‍‍‍‍‍‍

مجلس خبرگان رهبری در آستانه روز جهانی قدس در بیانیه‌ای تاکید کرد: تردیدی نیست که روز قدس، روز وعده قطعی الهی مبنی بر افول آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و بی شک با جهاد و مقاومت امت اسلامی تحقق می‌پذیرد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، با فرا رسیدن روز جهانی قدس، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت این یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و هشدار به رژیم صهیونیستی از ملت‌های مسلمان بویژه مردم شریف کشورمان خواست حال که ویروس منحوس کرونا اجازه برگزاری تجمعات از جمله برگزاری راهپیمایی روز قدس را در عالَم سلب کرده از طرق دیگر انزجار خود از این رژِم غاصب را اعلام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
روز قدس، یادآور یکی از ابتکارات امام راحل عظیم الشأن و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم و اعلام برائت از جبهه استکبار و در رأس آن رژیم صهیونیستی است.
هر ساله در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، دعوت عارف و سالک حق، حضرت امام خمینی«قدس‏ سره» در گوش جهانیان طنین‏ انداز می‌گردد که:
«من از عموم مسلمانان جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می‌کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می‌تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند» (صحیفه امام، ج‏۹، ص ۲۶۷‏).
تردیدی نیست که روز قدس، روز وعده قطعی الهی مبنی بر افول آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و بی شک با جهاد و مقاومت امت اسلامی تحقق می‌پذیرد. از این رو، دولت‏های اسلامی باید در مقابله با سیاست عادی‏ سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، متحد شده و به پشتیبانی از ملت غیور فلسطین برخیزند و با بسیج امکانات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی خود، طومار حیات این رژیم نامشروع را در هم پیچیده و این غده سرطانی را از قلب دنیای اسلام، محو کنند.
مسلمانان به ویژه مردم فلسطین باید به این باور برسند که آخرین راه و امید برای آزادی فلسطین، همان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیة الله خامنه‌ای «مدظله العالی» بر آن صحه گذاردند که:
«در داخل فلسطین باید این شعله‌ی مقدس(انتفاضه) روز به روز برافروخته‏‌تر بشود و پشتیبانی عمومی دنیای اسلام از بیرون و مبارزه واقعی و محسوس ملت فلسطین در داخل، این دو با هم مشکل را حل خواهد کرد و سر دشمن فلسطین را به سنگ خواهد کوبید.ان شاءالله»   (بیانات در خطبه‌های نمازجمعه/۱۶ فروردین ۱۳۷۰).
مجلس خبرگان رهبری در سالی که ویروس منحوس کرونا اجازه برگزاری تجمعات از جمله برگزاری راهپیمایی روز قدس را در عالَم سلب کرده، ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی که شاید از این موضوع احساس سرخوشی نماید از ملت‌های مسلمان بویژه ملت مسلمان ایران می‌خواهد پر قدرت‌تر از گذشته با مدد جستن از ذات حضرت باری تعالی و استفاده از طرق دیگر، نگذارند این توهم به کام غاصبان قدس شریف، خوش آمده با زنده نگه داشتن آرمان قدس، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام دارند و بدانند این وعده خداوند که «باطل ماندنی نیست»، قطعی است ان شاءالله.   «وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ».
احمد جنتی
رئیس مجلس خبرگان رهبری و دبیر شورای نگهبان

  کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: هشدار رژیم صهیونیستی بیانیه روز قدس مسلمانان جهان مجلس خبرگان رهبری امت اسلامی روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی

به گزارش قدس آنلاین، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در راستای مقابله با دشمن صهیونیستی و حمایت از مردم غزه و پاسخ به جنایات اشغالگران صهیونیست علیه غیرنظامیان فلسطینی به ویژه زنان و کودکان، بامداد پنجشنبه حمله پهپادی به یک هدف مهم در بندر ایلات در فلسطین اشغالی انجام داده است.

مقاومت اسلامی عراق پیش تر نیز اعلام کرده بود که هدف مهمی را در بلندی‌های جولان اشغالی سوریه هدف حمله پهپادی قرار داده است.

براساس اینفوگرافی که به تازگی رسانه جنگ نیروهای مقاومت منتشر کرده‌اند، مقاومت اسلامی عراق در ۲۰۰ روزه گذشته که از طوفان الاقصی می‌گذرد، به ترتیب ۲۴۳ عملیات حمله به ۹۰ هدف در خاک عراق، ۶۵ حمله به اهداف در اراضی اشغالی و ۸۸ حمله به هدف در سوریه انجام داده است.

گروه مقاومت اسلامی عراق در عملیات‌های گذشته به سرزمین‌های اشغالی، هشدار داده بود که در صورت ادامه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، عملیات خود علیه مواضع این رژیم را تشدید خواهد کرد.

این گروه پس از انجام عملیات‌های خود در سرزمین‌های اشغالی، همواره بر حمایتش از مردم غزه و تشدید حملات علیه اشغالگران در ماه مبارک رمضان تأکید کرده بود.

گفتنی است؛ گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت.

این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک است/ گذشت زمان به قدرت اشغالگر مشروعیت نمی‌بخشد
  • دومین حمله پهپادی مقاومت اسلامی بحرین به اسرائیل
  • تظاهرات دانشگاهی، مهم‌ترین عنصر تحلیل قدرت آمریکا
  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • عملیات «وعده صادق» قدرت ایران را به نمایش گذاشت
  • ایران قدرت فرماندهی خود را در عملیات وعده صادق به نمایش گذاشت
  • حماس خواستار قطع روابط کشورها با رژیم صهیونیستی شد
  • سردار شکارچی: رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش‌آفرین در تقویت قدرت نرم و امنیت است
  • رسانه یکی از مهمترین عناصر نقش آفرین در ارتقای قدرت نرم است
  • حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات در فلسطین اشغالی