Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-06@11:55:15 GMT

بیانیه مجلس خبرگان رهبری به مناسبت روز «قدس»

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۰۵۴

بیانیه مجلس خبرگان رهبری به مناسبت روز «قدس»

مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: تردیدی نیست که روز قدس، روز وعده قطعی الهی مبنی بر افول آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و بی شک با جهاد و مقاومت امت اسلامی تحقق می‌پذیرد.

به گزارش مشرق، با فرارسیدن روز جهانی قدس، مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت این یادگار ارزشمند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و هشدار به رژیم صهیونیستی از ملت‌های مسلمان به‌ویژه مردم شریف کشورمان خواست حال که ویروس منحوس کرونا اجازه برگزاری تجمعات از جمله برگزاری راهپیمایی روز قدس را در عالَم سلب کرده از طرق دیگر انزجار خود از این رژِیم غاصب را اعلام دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: برنامه سخنرانی رهبر انقلاب در روز قدس

متن بیانیه مجلس خبرگان رهبری به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

روز قدس، یادآور یکی از ابتکارات امام راحل عظیم الشأن و عرصه نمایش قدرت امت اسلامی در حمایت از مظلومان عالم به ویژه فلسطین مظلوم و اعلام برائت از جبهه استکبار و در رأس  آن رژیم صهیونیستی است.

هر ساله در آستانه آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، دعوت عارف و سالک حق، حضرت امام خمینی «قدس‏سره» در گوش جهانیان طنین‏انداز می گردد که:

«من از عموم مسلمانان جهان و دولت های اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان روز قدس انتخاب و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین اعلام نمایند» (صحیفه امام، ج‏9، ص 267‏).

تردیدی نیست که روز قدس، روز وعده قطعی الهی مبنی بر افول آمریکا و سقوط رژیم اشغالگر قدس در منطقه است و بی شک با جهاد و مقاومت امت اسلامی تحقق می‌پذیرد. از این رو، دولت‏های اسلامی باید در مقابله با سیاست عادی‏ سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی، متحد شده و به پشتیبانی از ملت غیور فلسطین برخیزند و با بسیج امکانات فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و نظامی خود، طومار حیات این رژیم نامشروع را در هم پیچیده و این غده سرطانی را از قلب دنیای اسلام، محو کنند.

مسلمانان به ویژه مردم فلسطین باید به این باور برسند که آخرین راه و امید برای آزادی فلسطین، همان است که رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیة الله خامنه ای «مدظله العالی» بر آن صحه گذاردند که:

«در داخل فلسطین باید این شعله ی مقدس (انتفاضه) روز به روز برافروخته‏تر بشود و... پشتیبانی عمومی دنیای اسلام از بیرون و مبارزه واقعی و محسوس ملت فلسطین در داخل، این دو با هم مشکل را حل خواهد کرد و سر دشمن فلسطین را به سنگ خواهد کوبید]ان شاءالله[» (بیانات در خطبه‌های نمازجمعه/16فروردین 1370).

مجلس خبرگان رهبری در سالی که ویروس منحوس کرونا اجازه برگزاری تجمعات از جمله برگزاری راهپیمایی روز قدس را در عالَم سلب کرده، ضمن هشدار به رژیم صهیونیستی که شاید از این موضوع احساس سرخوشی نماید از ملتهای مسلمان بویژه ملت مسلمان ایران می خواهد پر قدرت تر از گذشته با مدد جستن از ذات حضرت باری تعالی و استفاده از طرق دیگر، نگذارند این شادی کاذب به کام غاصبان قدس شریف، خوش آمده با زنده نگه داشتن آرمان قدس، حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین اعلام دارند و بدانند این وعده خداوند که «باطل ماندنی نیست»، قطعی است ان شاءالله.

«وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اخبار بورس ماه مبارک رمضان رژیم صهیونیستی مجلس خبرگان رهبری فلسطین آمریکا روز جهانی قدس مجلس خبرگان رهبری روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی

وزارت علوم با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی از مدیران جوامع علمی خواست که به حق آزادی بیان در دانشگاه‌ها احترام بگذارند و از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه‌ها جلوگیری کنند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محکومیت اقدامات دولت‌های غربی علیه جوامع علمی ضد صهیونیست و حمایت از حرکات آزادی‌خواهانه اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی و اروپایی بیانیه‌ای صادر کرد.

بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است

متن بیانیه به شرح زیر است:

مردم ستمدیده‌ی فلسطین بیش از شصت سال است که بدترین نوع تروریسم را تجربه میکنند. آیا در دنیای امروز، قساوت دیگری را در این حجم و ابعاد و با این تداوم زمانی می‌شناسید‌؟ به گلوله بستن بانویی در وسط خیابان فقط به جرم اعتراض به سربازِ تا دندان مسلّح، اگر تروریسم نیست پس چیست؟ این بربریّت چون توسّط نیروی نظامی یک دولت اشغالگر انجام میشود، نباید افراطی‌گری خوانده شود؟ یا شاید این تصاویر فقط به این علّت که شصت سال مکرّراً از صفحه‌ی تلویزیون‌ها دیده شده، دیگر نباید وجدان ما را تحریک کند.

جوانان عزیز! من امید دارم که شما در حال یا آینده، این ذهنیّت آلوده به تزویر را تغییر دهید؛ ذهنیّتی که هنرش پنهان کردن اهداف دور و آراستن اغراض موذیانه است. رنج‌های امروز اگر مایه‌ی ساختن فردایی بهتر و ایمن‌تر نشود، فقط به خاطره‌هایی تلخ و بی‌ثمر فرو خواهد کاست. من ایمان دارم که تنها شما جوانهایید که با درس گرفتن از ناملایمات امروز، قادر خواهید بود راه‌هایی نو برای ساخت آینده بیابید و سدّ بیراهه‌هایی شوید که غرب را به نقطه‌ی کنونی رسانده است. (فرازهایی از نامه امام خامنه‌ای به عموم جوانان در کشورهای غربی‌)"

ملت مظلوم و مقتدر فلسطین بیش از 7 دهه تحت اشغالگری رژیم صهیونیستی اسرائیل قرار داشته و از حق مسلم حیات در سرزمین خودشان محروم شده اند.

در 7 اکتبر 2024 عملیات طوفان الاقصی توسط نیروی مردمی حماس برای دفاع از سرزمین فلسطین در مقابل سالها ظلم و اشغالگری صهیونیست‌ها صورت گرفت. رژیم کودک کش اسرائیل به دلیل عجز و ناتوانی در مقابله نظامی با نیروهای جبهه مقاومت، به تداوم ظلم و آدم کشی در غزه به ویژه حمله به مراکز آموزشی و بهداشتی و حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و شهادت رساندن دیپلمات‌های کشورمان پرداخت.

در این مدت بیش از 35 هزار نفر از مردم بیگناه غزه به ویژه زنان و کودکان به دست رژیم غاصب به طرز فجیعی قتل عام شده اند. این حجم کشتار، دل ملت‌های آزاده را در کل جهان به درد آورده و حرکت‌های مردمی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین را شکل داده است.

غربی‌ها و طرفداران صهیونیست‌ها با حقیقتی عریان روبرو شده‌اند؛ آحاد ملت‌ها در غرب و آمریکا انگشت به دهان مانده‌اند؛ بازداشت و دستگیری قریب به 2500 دانشجو و استاد در دانشگاه‌های کلمبیا، بوستون، لس‌آنجلس، آستین، تگزاس، ییل، نیویورک، ماساچوست، اموری، هاروارد، براون، میشیگان، مینه‌سوتا، برکلی و ده‌ها دانشگاه دیگر با ورود خشن پلیس و استفاده از گاز اشک‌آور تنها به جرم فریاد علیه نسل‌کشی صهیونیست‌ها در قتل عام 35 هزار فلسطینی بیگناه که قریب به 15 هزار تن از آنها کودکانی‌اند که الفبای زندگی را تجربه نکرده‌اند؛ رخدادی که ذهنیت و تصویر دموکراسی در غرب را همچون تبلی توخالی در برابر افکار عمومی به لرزه انداخت و زنجیره اعتراضات فراگیری را علیه حمایت‌های بی چون و چرای متحدان این رژیم کودک‌کش در جوامع علمی ایجاد کرد.

اکنون موجی جدیدی از بیداری در وجدان انسان‌ها به ویژه دانشگاهیان در سراسر دنیا آغاز شده که نوید دهنده حرکت و نهضتی پایدار و مداوم در احقاق حق ملت مظلوم فلسطین می باشد. دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه کشورهای آمریکایی و غربی بر اساس دفاع از انسانیت و حقوق بشر، جنبش های بشردوستانه به راه انداخته اند و موجی از حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم غزه به راه انداخته اند.

ضمن حمد خداوند و سپاس از دانشگاهیان در سراسر دنیا به ویژه دانشگاهیان عزیزی که در دل کشورهای مدعی حقوق بشر، بر اساس مسئولیت و وظیفه انسانی و احترام به حق حیات یک ملت و با آگاهی و شجاعت با شکل دادن تجمعات متعدد در دانشگاه‌ها خواهان پایان دادن به ظلم و تجاوز در سرزمین های اشغالی و احقاق حق ملت مظلوم فلسطین هستند، اعلام می داریم تا پایان دادن این اشغالگری و محکومیت رژیم صهیونیستی این حرکت را ادامه دهید.

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن محکومیت جنایات وحشیانه و ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی و محکوم کردن برخوردهای امنیتی با دانشجویان و اساتید، از مدیران جوامع علمی و نهادهای مرتبط در کشورهای اروپایی و آمریکایی درخواست می‌نماید، به حق آزادی بیان در دانشگاه‌ها احترام بگذارند و از ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه‌ها برای سرکوب دانشگاهیان جلوگیری کنند. به امید پیروزی نهایی ملت فلسطین و اقامه نماز در قدس شریف ان‌شاءالله»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بیانیه وزارت علوم در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • سازمان همکاری‌ اسلامی نسل‌کشی فلسطینی‌های غزه را محکوم کرد
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • چه کسانی در دوم انتخابات مجلس می‌توانند شرکت کنند؟/ اعتبارنامه منتخبان مجلس و خبرگان رهبری با طراحی جدید ارائه خواهد شد/ همه شعب اخذ رای امکان برخط بودن را دارند و استعلام‌ها به صورت برخط انجام می شود/ از بین ۹۰ نامزد در دور دوم انتخابات مجلس، ۲۵ نفر هم ا
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس
  • عضو مجلس خبرگان: دشمن از فضای مجازی به عنوان قتلگاه جوانان استفاده می‌کند
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است