Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@08:27:59 GMT

همت اهالی روستای سیوکی در مبارزه با کرونا

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۲۸۳

همت اهالی روستای سیوکی در مبارزه با کرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، روستای سیوکی که از توابع بخش مرکزی تربت حیدریه است با ۱۷۰۰ نفر جمعیت و آب و هوای نیمه خشک نقش مهمی در تولیدات کشاورزی از قبیل زعفران، گندم، جو، انار، بادام و پسته دارد.

اما در بهار ۹۹ این روستا به جای میزبانی از نخبگان فرهنگی و علمی خود مقصدی بود برای مبارزه علیه کرونا که زندگی همه دنیا را تحت تأثیر قرار داده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد رضا محمودی سیوکی از اعضای هیئت امناء موسسه باران مهر سیوکی و مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع سیوکی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در باره اقدامات انجام شده در مبارزه با کرونا گفت: پس از فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر برپایی رزمایش گسترده و سراسری مواسات و همدلی و کمک مومنانه به اقشار آسیب دیده از ویروس کرونا و تعطیلی بعضی از کسب و درآمد‌ها، موسسه باران مـهر و کانون فرهنگی مسجدجامع سیوکی به صورت خود جوش و با اهداف خیرخواهانه و کمک‌های مومنانه خیرین نیک اندیش پا در عرصه جــهاد انقـلابی گذاشتند.

او افزود: ۲هزار و ۲۰۰ عدد قرص نان به مبلغ ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال تهیه و بین اهالی و نیازمندان روستا توزیع شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع سیوکی ادامه داد: ۱۳۰ سبد غذایی و معیشتی شامل اقلام و مایحتاج ضروری و ۴۰۰ عدد پک بهداشتی به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال به همت خیرین و نیک اندیشان تهیه و در ایام ماه مبارک رمضان توزیع شد.

محمودی بیان کرد: در شب ولادت کریم اهل بیت علیه السلام و لیالی قـدر هزار و ۵۰ پرس غذای گرم به ارزش ۶۲ میلیون ریال طبخ و بین اهالی توزیع شد.

او در ارتباط با دیگر اقدامات این موسسه در دوران کرونا تصریح کرد: اهداء کارت هدیه به نوعروسان نیازمند در ایام سال جدید، حرکت کاروان شادی و نورافشانی روستا در شب ولادت قطب عالم امکان حضرت بقیه الله الاعظم علیه السلام و طراحی و اجرای مسابقه پیامکی انس با قرآن در هر روز ماه مبارک رمضان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط این موسسه بوده که مجموع هزینه‌های برآورد شده توسط موسسه باران مهر سیوکی تا کنون ۲۴۰ میلیون ریال می‌باشد.    
انتهای پیام//ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مواسات و همدلی کمک مومنانه رهبرانقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه

عبدالحمید حمزه‌پور مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان با اشاره به آغاز آبسانی به روستای کم رضوان گفت: اکنون ساخت مخزن ۱۰۰ متر مکعبی این روستا با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال به پایان رسیده است.

وی افزود: با تخصیص ۵۵ میلیارد ریال دیگر، عملیات یازده و نیم کیلومتر خط انتقال آب نیز آغاز شده و نیاز آبی این روستا از آب شیرین کن لمزان تامین می‌شود.

روستای کم رضوان بخش مهران شهرستان بندرلنگه در حال حاضر بدون شبکه آبرسانی و خط انتقال آب است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • پیگیری مطالبه اهالی بخش ناغان از نابودی درختان بلوط بر اثر آفت برگ خوار
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • تشریح فعالیت‌های موسسه فرهنگی حقوقی بزرگمهر حکیم
  • بهسازی نهرهای کشاورزی روستای آق قلعه به همت اهالی
  • سمپاشی مزارع گندم ارومیه علیه سن غلات و علفهای هرز
  • سمپاشی ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت سن غلات
  • فارسیان، پلکانی به بلندای تاریخ
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • خدمت اهالی هرمزگان در چایخانه حضرت رضا علیه السلام