Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه پاکستان ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان عملیات‌های تروریستی ایالت بلوچستان تاکید کرد: هند در کشتار مردم بلوچستان نقش مستقیمی دارد. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جنگ نیوز، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان اعلام کرد: هند در تمام عملیات های تروریستی ایالت بلوچستان نقش مستقیمی ایفا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: مسئولین دهلی نو تلاش می کنند گروه های تروریستی را در ایالت بلوچستان فعال کنند و این منطقه را نا امن نگاه دارند.

قریشی تاکید کرد: به شورای امنیت سازمان ملل نامه نوشته و این موضوع را یادآوری خواهیم کرد که هند به دنبال بهانه‌ای برای آغاز جنگ با پاکستان است.

وزیر خارجه پاکستان اظهار داشت: ما مدت ها است بر این باوریم که هند تلاش می کند یک عملیات تروریستی را در خاک خود صحنه سازی کرده و سپس پاکستان را به عنوان مقصر این عملیات معرفی کند.

وی گفت: حتی زمانی که ما در تلاش بودیم تا مذاکرات صلح در افغانستان به نتیجه برسد هند تلاش زیادی داشت تا مانع به نتیجه رسیدن مذاکرات صلح در افغانستان شود.

معاون حزب تحریک انصاف از مجامع مسئولین بین‌المللی خواست اوضاع در کشمیر تحت کنترل هند را نیز به دقت بررسی کنند زیرا نقض آشکار حقوق بشر در این منطقه علیه مسلمانان واضح و آشکار است.

گفتنی است در پی دو عملیات تروریستی جداگانه در ایالت بلوچستان پاکستان 7 نفر از جمله 6 نظامی ارتش پاکستان کشته شدند.

پیش از این هند اعلام کرده بود از جدایی طلبان بلوچستان حمایت خواهد کرد تا به عنوان یک کشور مستقل اعلام موجودیت کرده و از پاکستان جدا شوند.

ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز با استان سیستان و بلوچستان است و تحرکات امنیتی در آن اهمیت زیادی برای جمهوری اسلامی ایران دارد.

افسر سابق ارتش هند: حمایت از جدایی طلبان بلوچستان بخشی از برنامه ماستسفر فرمانده ارتش پاکستان به مناطق مرزی با هند و دستور مقابله به مثلعملیات نجات 2 هزار شهروند کشور کنگو توسط نیروهای ارتش پاکستاندرگیری‌های تازه میان ارتش پاکستان و تروریست‌ها در وزیرستان شمالی

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط کشمیر اخبار"هند" اخبار "پاکستان"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کشمیر اخبار هند اخبار پاکستان کشمیر اخبار هند ارتش پاکستان اخبار پاکستان وزیر خارجه پاکستان ایالت بلوچستان ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۳۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است

وزیر خارجه اردن تاکید کرد که تا بدین لحظه برای پایان یافتن جنگ غزه چشم‌انداز واقعی وجود ندارد و اردن نمی‌خواهد صحنه درگیری دیگران باشد.

به گزارش ایسنا، ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن خاطرنشان کرد، جنگ غزه، ‌انتقامی از مردم فلسطین و ساکنان غزه است.

براساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وی همچنین تصریح کرد، اولویت‌های پادشاه اردن درقبال تجاوزات بی‌هدف به غزه توقف فوری جنگ، ارائه کمک‌های بشردوستانه و آغاز یک تلاش سیاسی واقعی جهت دستیابی به راه‌حلی فراگیر برای درگیری است.

الصفدی اظهار کرد تا بدین لحظه برای پایان یافتن جنگ غزه چشم‌انداز واقعی وجود ندارد.

وزیر خارجه اردن گفت: ما با یک فاجعه واقعی مواجه هستیم و آنچه لازم است اتخاذ موضع شفاف بین‌المللی برای پایان دادن به این تجاوز، توقف قحطی و گرسنگی و آغاز اجرای یک طرح صلح است که با راهکار تشکیل دو دولتی به پایان می‌رسد.

ایمن الصفدی تاکید کرد احتمال تشدید تنش در منطقه وجود و نشانه‌های تنش همچنان در منطقه ادامه دارد.

وی گفت، تجاوزات رژیم صهیونیستی در خدمت هیچکس نیست، بلکه به درگیری در منطقه دامن می‌زند: مواضع بین‌المللی تغییر کرده است و همه اکنون به بیهوده بودن جنگ در غزه پی برده‌اند.

الصفدی عنوان کرد اقدامات رژیم صهیونیستی با گرفتن حق عبادت در شهر قدس، مسیحیان و مسلمانان را هدف قرار می‌دهد.

وی در پایان از آمادگی کشورش برای ورود روزانه ۵۰۰ کاروان کمک بشردوستانه به نوار غزه خبر داد.

در هفتم اکتبر (۱۵مهرماه) گروه‌های مقاومت غزه عملیات طوفان‌الاقصی را در دفاع از مسجدالاقصی در برابر اقدامات و یورش‌های صهیونیست‌ها آغاز کردند که طی آن مقاومت توانست به داخل اراضی ۱۹۴۸ نفوذ کند.

این عملیات ترکیبی از عملیات زمینی، هوایی، دریایی و موشکی بود و بنا به اذعان صهیونیست‌ها و ناظران، بی‌سابقه‌ترین عملیات ضداسرائیلی در طول تاریخ اشغال اراضی فلسطین در هفت دهه گذشته بود. رژیم اسرائیل در واکنش به این عملیات، دیوانه‌وار غزه را از زمین و آسمان هدف قرار داد و این جنگ همچنان ادامه دارد و رژیم صهیونیستی که مدعی بود کار را در مدت زمان کوتاهی یک‌سره خواهد کرد، حالا نه‌ تنها به پیروزی دست نیافته، بلکه در رسیدن به اهداف خود (نابودی حماس و آزادی اسیران) شکست خورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • یک قاضی در شمال غربی پاکستان ربوده شد
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • پس لرزه‌های یک شکست
  • وزیر خارجه اردن: جنگ غزه انتقام از مردم فلسطین است
  • نتیجه حمایت آمریکا از تروریست‌ها، عملیات آنان در ایران و روسیه است
  • وزیرخارجه پاکستان: سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • باقری: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان