Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@20:45:41 GMT

تشدید نظارت دامپزشکی بر پروتکل‌های بهداشتی

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۳۵۰

تشدید نظارت دامپزشکی بر پروتکل‌های بهداشتی

ایسنا/مازندران رییس دامپزشکی سوادکوه شمالی از تشدید نظارت دامپزشکی بر پروتکل‌های بهداشتی در این شهرستان خبر دادو گفت: نظارت بر روند انجام پروتکل‌های بهداشتی در خصوص شرایط حاضر از مراکز زیر مجموعه دامپزشکی از برنامه‌های اصلی بوده که از کارخانه‌های خوراک دام، مراکز عرضه فرآورده خام دامی مثل قصابی‌ها و سوپر پروتئین‌ها بازدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابولفضل بلباسی در گفت‌‍وگو با ایسنا اظهار کرد: از شیوع کرونا تا به امروز با همکاری بازرسان و کارشناسان اداره دامپزشکی و تشدید نظارت‌های دامپزشکی به منظور تامین سلامت مصرف کنندگان فرآورده‌های خام دامی، به‌صورت روزانه و مستمر در دو شیفت کاری در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مراکز عرضه مواد پروتئنی در سطح شهرستان سوادکوه به طور مستمر مورد بازدید و ارزیابی کارشناسی قرار گرفته که البته براساس مقتضیات ارائه تذکرات و آموزش‌های بهداشتی به متصدیان واحدهای صنفی ارائه شد.

رییس دامپزشکی سوادکوه خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با موارد غیر بهداشتی برخورد قانونی صورت گرفته است.

بلباسی گفت: با توجه به وسعت حوزه جغرافیایی و کسری نیروی کارشناسی اما به هیچ وجه رسالت کاری بر زمین گذاشته نشد بلکه کارشناسان دامپزشکی مجدانه تلاش کرده و با جدیدت متعهد به انجام امور شدند.

وی ادامه داد: به منظور ضدعفونی اماکن دامی با ارائه آموزش در این مدت میزان ۴۵۰ لیتر ماده ضدعفونی ازجمله TH۵،  دزوجرم،  پرسیدین و آگری جرم در اختیار دامداران محترم شهرستان قرار گرفت.

رییس دامپزشکی سوادکوه شمالی افزود:

بلباسی بیان کرد: با توجه به محدودیت ارتباطات در این ایام، اکیپ واکسیناسیون دامپزشکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برنامه واکسیناسیون خود را طبق روال قبل انجام دادند تا مشکلی از لحاظ بیماری مضاعف بر شرایط موجود بهداشتی و اقتصادی گریبانگیر دامداران محترم نشود.

وی یادآور شد: رصد بهداشت مرغداری‌ها، جوجه‌ریزی، مراحل تخلیه مرغ و موضوع قرنطینه نیز مورد ارزیابی، نظارت و بازرسی قرار گرفت.

رئیس اداره دامپزشکی سوادکوه شمالی تاکید کرد: براساس دستورالعمل‌های ابلاغی اداره کل دامپزشکی، موازین بهداشتی و تصمیمات ستاد مقابله با کرونا شهرستان عمل کرده‌ و ادامه خواهیم داد، سلامت مردم اصلی‌ترین اولویت برای ما است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرستان سوادکوه شمالی پروتکل بهداشتی پروتکل های بهداشتی دامپزشکی سوادکوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، سامره قلیچ خانی بیان کرد: هم اکنون در استان همدان ۷۱۵ ماما در مراکز درمانی و بهداشتی فعالیت می‌کنند که این تعداد در مراکز درمانی ۴۰۰ نفر و در مراکز بهداشتی ۳۱۵ نفر است.

وی افزود: در سال گذشته نزدیک به ۲۲ هزار زایمان در استان انجام شده است که ۴۵ درصد به صورت زایمان طبیعی انجام گرفته است و جامعه مامایی در ارتقای شاخص‌های رشد جمعیت و زایمان طبیعی در استان تلاش‌های زیادی انجام داده است.

قلیچ خانی ادامه داد: در سال گذشته در استان همدان شاهد روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی، بستری متصل به تولد و روند ثابت غیر افزایشی در شاخص سزارین کل بوده‌ایم.

وی اظهار داشت: میزان موفقیت بارداری در زوج‌های با مشکلات ناباروری در مراکز ناباروری استان به طور میانگین ۳۳ درصد است.

کد خبر 6099855

دیگر خبرها

  • روند کاهشی شاخص‌های مرده زایی و بستری متصل به تولد در استان همدان
  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • ۱۳۵ پرونده تخلف حوزه دامپزشکی در استان سمنان تشکیل شد
  • تسهیل تأمین دارو و واکسن مورد نیاز دامداران و مرغداران لرستانی
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • آغاز پرورش میگو در سواحل استان بوشهر/ نظارت‌ها جدی‌تر می‌شود