Web Analytics Made Easy - Statcounter

در بحبوحه مهار و کنترل ویروس کووید ۱۹، بیماری دیگری به نام «گاستروانتریت» گریبان کودکان و بزرگ‌سالان شهرستان آستارا را گرفته که طبق آخرین آمار رسمی ارائه‌شده تاکنون ۲۵ نفر به دلیل ابتلا به این بیماری تحت‌مراقبت بوده و تحقیقات در خصوص علت بیماری ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، در بحبوحه مهار و کنترل ویروس کووید ۱۹، بیماری دیگری به نام «گاستروانتریت» گریبان کودکان و بزرگ‌سالان این شهرستان را گرفته است؛ بیماری که با اسهال، استفراغ، شکم‌درد و گرفتگی عضلات همراه ‌بوده که در صورت بروز این علائم، شخص مبتلا باید تحت‌مراقبت قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبق آخرین آمار رسمی ارائه‌شده از سوی بختیار حیدرنیا سرپرست بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا، تاکنون 25 نفر اعم از کودک و بزرگ‌سال به دلیل ابتلا به بیماری «گاستروانتریت» در بخش داخلی این بیمارستان تحت‌مراقبت بوده و برخی از بزرگ‌سالان نیز به‌صورت سرپایی درمان شده‌اند.

عده‌ای از مردم آستارا ابتلا به بیماری «گاستروانتریت» را در اثر استعمال آب شرب دانسته و اعتقاددارند که منبع آب بهارستان آلوده است که شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در اطلاعیه‌ای با اشاره به نمونه‌برداری از آب این منبع توسط کارشناسان شبکه بهداشت، هرگونه آلوده بودن آن را تکذیب کرده است.

آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز پیش‌ازاین از آب و فاضلاب شهری شهرستان آستارا خواسته بود تا کلر آب شرب این شهرستان را افزایش داده و نقاط آلوده به فاضلاب را آهک‌پاشی کنند تا موارد ابتلا به این بیماری در شهرستان آستارا کاهش یابد.

یاسر شیرزاد مسئول واحد بیماری‌های شبکه بهداشت و درمان شهرستان آستارا نیز با اشاره به نمونه‌برداری‌های کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان این شهرستان از آب شرب منبع بهارستان گفته است آلودگی آب شرب منبع بهارستان به‌طور کامل برطرف شده و جای هیچ نگرانی نیست.

بیماری گوارشی «گاستروانتریت» تمام گروه‌های سنی را در گیرکرده که ابتلا کودکان یک تا پنج سال به این بیماری بیشتر بوده و توصیه پزشکان و کارشناسان بیمارستان شهید بهشتی شهرستان آستارا و دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان به مردم، رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی دست بعد از هر بار تماس با سرویس‌های بهداشتی است.

استفاده از آب‌معدنی به‌جای آب شرب، جوشاندن آب شرب قبل از مصرف و شست‌و‌شوی سبزیجات و میوه‌جات ازجمله توصیه‌هایی است که در محافل عمومی، مردم به یکدیگر می‌کنند تا از شدت ابتلا به بیماری «گاستروانتریت» در شهرستان آستارا کاسته شود.

سید حسن میری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز بیماری «گاستروانتریت» را یک بیماری گوارشی توأم با اسهال و استفراغ دانسته و گفته است در راستای پیش‌گیری از همه‌گیرشدن این بیماری کارگروه‌های بهداشتی، علمی و دانشگاهی خوبی در شهرستان آستارا تشکیل‌‌شده و همه‌چیز تحت کنترل است.

یک عده نیز بیماری «گاستروانتریت» را با ویروس کووید ۱۹ مرتبط دانسته و اعتقاددارند که منشأ این بیماری، همان ویروس کرونا است که به‌صورت جهش‌یافته سیستم گوارشی فرد را مختل کرده و پس از بروز علائمی نظیر اسهال، استفراغ، شکم‌درد و گرفتگی عضلات؛ سیستم ایمنی بدن ضعیف می‌شود.

آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان نیز ارتباط بیماری «گاستروانتریت» با ویروس کووید ۱۹ را منتفی دانسته و گفته است تمام آزمایش‌های بیماری کرونا بر روی افراد مبتلابه این بیماری به‌ویژه کودکان انجام‌شده است تا خیال خانواده‌ها راحت باشد.

به گزارش فارس، بیماری «گاستروانتریت» از روز جمعه ۲۶ اردیبهشت‌ماه جاری به دلایل نامعلومی در سطح شهرستان آستارا مشاهده‌شده که تحقیقات پزشکان و کارشناسان در خصوص علت بیماری تداوم داشته و تا روشن شدن موضوع، مردم از مصرف آب شرب خودداری کرده و به توصیه‌های بهداشتی توجه کنند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: بیماری کودکان پزشکان گاستروانتریت دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان شهرستان آستارا ویروس کووید ۱۹ آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در واکنش به مسمومیت الکلی جمعی از پزشکان در شیراز گفت: ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، به آن عمل هم بکنند. وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است.

بهرام عین‌الهی درباره مسمومیت الکلی اخیر برای جمعی از پزشکان در شیراز گفت: کلا در علم پزشکی مصرف ۲ دو چیز را همه عالمان پزشکی انکار می‌کنند و من هم جدا از مسائل شرعی صحبت می‌کنم. امروزه می‌گویند بسیاری از بیماری‌ها ناشی از مصرف سیگار است و می‌گویند تقریبا تمام اعضای بدن می‌تواند از مصرف سیگار دچار عارضه شود و متاسفانه می‌بینیم بعضی‌ها سیگار می‌کشند و بعضی‌ها خودشان ممکن است جزو پزشکان باشند، الکل هم همین طور است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان کرد: الکل هم جدا از مسائل شرعی از نظر پزشکی یکی از عواملی است که بسیاری از بیماری ها را ایجاد می‌کند، به خصوص می‌تواند در کبد عوارض بسیار زیادی داشته باشد. در رشته خود ما که چشم پزشکی هستیم؛ الکل‌هایی که استاندارد نیستند و ناخالص هستند باعث کوری می‌شوند که به آن الکل متانول می‌‌گویند در واقع الکل چوب این کار را انجام می دهد.

وی با بیان این که ما انتظارمان این است وقتی دانشمندان و عالمانی داریم که خودشان عوارض را می‌بینند خودشان به آن عوامل استناد کنند، عنوان کرد: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است. بنابراین نه تنها در مورد جامعه پزشکی بلکه درباره مردم هم استفاده از الکل می‌تواند عوارض بسیار زیادی ایجاد کند، عمر افراد را کوتاه می‌کند و می‌تواند بیماری‌هایی را در درازمدت داشته باشد، به خصوص بیماری کبدی را  می‌تواند به وجود بیاورد که آینده بدی را رقم بزند.

عین‌الهی با اشاره به این‌‌که وزارت بهداشت وظیفه‌اش این است که اطلاع‌رسانی کند، گفت: وزارت بهداشت می‌تواند بگوید این عوارض وجود دارد، ولی حالا اگر کسی سیگار می‌کشد ما عوارضش را می‌گوییم، انتخاب خودش است، الکل هم همین است و ما حتما می‌گوییم مردم عزیزمان استفاده نکنند برای این‌که عوارض درازمدتی دارد.

دیگر خبرها

  • ساماندهی بهداشتی اسکله‌های صیادی و محصولات شیلاتی استان بوشهر
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز/ عین‌الهی: وقتی می‌گویند عالم بدون عمل همین است!
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت الکلی پزشکان
  • واکنش وزیر بهداشت به مسمومیت پزشکان در شیراز
  • وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت الکلی پزشکان واکنش نشان داد
  • واکنش وزیر بهداشت به ماجرای مسمومیت پزشکان در شیراز
  • آجر شدن کار پزشکان قلابی در رشت