Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، فرامرز مداح ، اظهار داشت: سیستم توزیع سوخت طبق پیمایش و بر مبنای میزان حرکت وسیله نقلیه و کارایی آن تخصیص می‌یابد، اما معمولا زمانی لازم داریم تا در طول این دوره به خودروهای فعال سهمیه سوخت پایه هم بدهیم.

وی ادامه داد: با توجه به این که شرایط دریافت باربرگ توسط ناوگان کامیونی درون شهری مناسب شده است و وزارت کشور نیز در این حوزه به خوبی عمل کرده است و از سوی دیگر در بخش ناوگان کامیونی برون شهری استفاده از بارنامه که از مدت‌ها قبل انجام می‌شد به خوبی در حال انجام است، بنابراین استفاده از سهمیه سوخت پایه، توجیهی ندارد و باید این سهمیه گازوئیل به تدریج کاهش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

* کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار داشت: برای تشویق راننده‌ها در گرفتن باربرگ (برای کامیون‌های درون شهری) و بارنامه (برای کامیون‌های برون شهری) کاهش سهمیه سوخت پایه ضروری است.

* سهمیه پیمایشی سوخت بیشتر از سهمیه پایه است

مداح تأکید کرد: این کاهش سهمیه سوخت پایه برای ناوگانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند اثری ندارد زیرا آنها سهمیه پیمایشی دریافت می‌کنند که بیشتر است.

وی با بیان این که نداشتن باربرگ و بارنامه خلاف قانون است، گفت: وقتی بار توسط ناوگان کامیونی درون و برون شهری جابه جا می‌شود، ضرورت دارد باربرگ و بارنامه اخذ شود.

* کاهش 10 درصد سهمیه پایه گازوئیل ناوگان کامیونی از اول خرداد

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در این راستا از ابتدای خرداد ماه کاهش 10 درصدی سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی آغاز می‌شود و این روند به تدریج ادامه می‌یابد، اما سهمیه‌های پایه به صورت ناگهانی کاهش نمی‌یابد.

* سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری بین 800 لیتر و 3 هزار لیتر است

مداح با بیان این که ناوگان کامیونی ظرفیت‌های مختلف بین 6 تا 10 تن،‌ 10 تا 25 تن و 50 تن به بالا دارند، افزود: هر سهمیه پایه‌ای که این ناوگان دریافت می‌کنند 10 درصد آن کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: حداقل سهمیه پایه در ناوگان برون و درون شهری 800 لیتر و حداکثر 3 هزار لیتر است.

* کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان این که به تدریج به سمت صفر شدن سهمیه پایه سوخت ناوگان پیش می‌رویم، گفت: کسانی که باربرگ و بارنامه دریافت می‌کنند نیازی به سهمیه سوخت پایه ندارند چون سهمیه سوخت پیمایشی دریافت می‌کنند، بنابراین اگر این سهمیه سوخت پایه صفر هم شود، مشکلی نخواهند داشت.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کامیون گازوئیل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سهمیه سوخت پایه باربرگ و بارنامه سهمیه سوخت پایه ناوگان کامیونی دریافت می کنند سهمیه پایه درون شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد در راستای اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت، عملیاتی جهت شناسایی مخازن حاوی میلیون ها لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی شهرستان میناب اجرا شد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این عملیات موفق، با حضور دادستان مرکز استان هرمزگان، دادستان شهرستان میناب، فرمانده انتظامی هرمزگان و فرمانده مرزبانی استان هرمزگان در بندر کلاهی با اقدام مشترک فراجا و دریابانی ضمن شناسایی ۲۶۵ عدد مخزن نگهداری سوخت قاچاق و بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل و فرآورده های نفتی کشف و ضبط شد.

قهرمانی گفت: همچنین ۱۷ فروند شناور متعلق به قاچاقچیان سوخت نیز توسط مأموران توقیف شده است.

وی در ادامه با اشاره به کشف بیش از ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت قاچاق در این منطقه اضافه کرد: به دستور مقام قضایی این لوله ها که سوخت قاچاق را از مخازن به سواحل و اعماق دریا منتقل می‌کردند، به محض شناسایی جمع آوری و ضبط شدند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان ضمن قدردانی از فرماندهان فراجا و مرزبانی استان به دلیل اجرای موفق و مدبرانه این عملیات، تأکید کرد: با اقدامات ویژه دستگاه قضایی و تلاش شبانه روزی نیروهای فراجا و دریابانی استان هرمزگان، فضای استان برای فعالیت مجرمان ناامن شده که این دستاورد مهم در سایه تعامل خوب و تشریک مساعی تحقق یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • کاهش سهمیه سوخت تراکتورداران مهمترین دغدغه کشاورزان اسدآبادی
  • کشف انبار دپوی ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندر ماهشهر
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر/ ۳ نفر دستگیر شدند
  • کشف ۵ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ماهشهر
  • بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب کشف شد
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب
  • کشف بیش از سه میلیون لیتر گازوئیل قاچاق در میناب/ جمع آوری ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت+عکس
  • کشف بیش از ۳ میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و ۷۵ کیلومتر خطوط لوله انتقال سوخت!