Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@20:10:15 GMT

شهری عمودی ۲۰۳۰ را اکنون ببینید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۶۸۴

شهری عمودی ۲۰۳۰ را اکنون ببینید

‌ گروهی از معماران ایتالیایی در واکنش به چالش افزایش جمعیت جهان و به دنبال آن انتشار گاز کربن، شهری پایدار طراحی کرده‌اند.

‌به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی سازمان ملل متحد تا سال ۲۰۳۰ بیش از پنج میلیارد نفر از جمعیت جهان در شهرها زندگی خواهند کرد. به همین منظور معماران ایتالیایی شهری عمودی با کربن خنثی طراحی کرده‌اند که از ظرفیت پذیرش بیش از ۲۰۰ هزار ساکن برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر پایدار The Link قرار است در ایتالیا احداث شود اما شهرهای دیگر جهان نیز می‌توانند از ایده طراحی آن برای ایجاد شهرهایی خود کارآمد بهره گیرند.

شهر هوشمند The Link از چهار آسمان‌خراش تشکیل خواهد شد که بزرگ‌ترین آن‌ها ۳۰۰ طبقه خواهد بود و به منطقه مسکونی با آپارتمان‌ها، ویلاها، مکان‌های مشترک و انواعی از فضاهای سبز اختصاص داده خواهد شد. برج مسکونی از ارتفاعی بیش از هزار و ۲۰۰ متر برخوردار خواهد بود و به سایر آسمان‌خراش‌هایی که بین ۶۵۰ تا ۸۵۰ متر ارتفاع دارند، متصل خواهد شد. قرار است در ساختمان‌های غیر مسکونی دفاتر اداری، وزارتخانه‌های دولتی، مراکز درمانی، مؤسسات آموزشی، فروشگاه‌ها و سایر امکانات دایر شود.

معماران در نظر دارند سراسر شهر عمودی The Link را با بیش از ۱۲۰ هزار درخت و دو میلیون گیاه از ۱۵۰ گونه بپوشانند تا از این طریق از گرمای زمین بکاهند، انتشار گاز کربن و به تبع آلودگی هوا را به حداقل برسانند و ساکنان آن‌جا را با طبیعت پیوند دهند. سیستم‌های انرژی تجدید پذیر متعددی نظیر پنل‌های خورشیدی و سیستم‌های بادی، انرژی مورد نیاز شهر عمودی را به طور کامل تأمین خواهد کرد و نیاز آن به انرژی شهری را به صفر خواهد رساند.

علاوه بر این، معماران در نظر دارند فضای کافی برای تولید محصولات غذایی را در اختیار شهروندان The Link قرار دهند تا ساکنان شخصاً مواد غذایی خود را تأمین کنند. از همه مهم‌تر اینکه، سیستم‌های حمل و نقل شهری منبع حرکتی خود را به طور کامل از انرژی تجدید پذیر تأمین خواهد کرد.

معماران در نظر دارند در شهر عمودی ایتالیایی از هواپیماهای بدون راننده، یا تاکسی‌های پرنده، به عنوان وسیله حمل و نقل عمومی اصلی در این شهر بهره گیرند و از فضاهای زیرزمینی برج‌های شهر به عنوان پارکینگ وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

کد خبر 424772

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کربن صفر شهرهای جهان ایتالیا شهر عمودی انرژی تجدیدپذیر شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گریه پورحمیدی در رختکن بند نمی‌آمد!

به گزارش ورزش سه، محمد نصرتی مربی تیم تراکتور پس از پیروزی تیمش مقابل ذوب آهن در گفتگو با خبرنگاران گفت: بازی دشواری بود ولی خدارا شکر به شیرینی برای تراکتور به پایان رسید. اول از همه به همه هواداران عزیزمان تبریک می‌گویم و امیدوارم گوشه‌ای از دل‌شان را شاد کرده باشیم. من در جریان بازی هم متوجه شدم که دو نفر از هواداران دچار مشکل قلبی شدند و امیدوارم مشکلی برای آن دو هواداری هم که حال نامساعدی داشتند پیش نیامده باشد و سلامت باشند.
او ادامه داد: به بازیکنان‌مان هم تبریک می‌گویم که در این شرایط پر استرس خیلی خوب کار کردند. نکته‌ای که می‌خواهم به آن اشاره کنم این است که تاثیر حضور هواداران و انرژی‌ای که می‌فرستند بسیار موثر است. امروز دیدیم وقتی هواداران پورحمیدی را تشویق کردند چقدر او روحیه گرفت و در جریان بازی یک موقعیت جدی را از حریف گرفت.

وی افزود: شما خودتان را جای بازیکن بگذارید. واقعا همه بچه‌ها خوب کردند و استرس هم باعث می‌شود انرژی بازیکنان از دست برود و دیدیم که محمد نادری و مهدی شیری که بازی خوبی هم داشتند تحت تاثیر استرس بودند. درود به شرف هواداران که می‌دانستند بازی حذفی است و آمدند. دیدید که چقدر انرژی مثبت به ما دادند و کمک کردند این روند ادامه داشته باشد. بازیکنان ما هم با یک انرژی و تلاش بیشتری پا به زمین گذاشتند و فوتبال است.

ویدئو: 331145

نصرتی در ادامه خاطرنشان کرد: من بعد بازی لیگ که آن اتفاق افتاد. یک حادثه بود و این بازی هم پیش آمد. پورحمیدی بعد از آن بازی در رختکن گریه می‌کرد و ما نتوانستیم گریه‌اش بند نمی‌آمد و می‌خواستم بیاورمش تا مصاحبه کند ولی گفت نمی‌توانم. به او هم گفتم که حسین جان پیش می‌آید و این باعث می‌شود بزرگتر شوی. ما می‌خواستیم همه کنار هم جمع شویم.

نصرتی درباره حضور حمید مطهری تاکید کرد: حمید مطهری در دوران فوتبالش دچار آسیب دیدگی شد و نتوانست بع عنوان فوتبالیست زیاد بازی کند. ایشان خودشان هم گفتند که در این مقطع باید دست به دست یکدیگر بدهیم و به تیم بزرگ تراکتور کمک کنیم. الان شرایط گونه‌ای است که ما باید کمک کنیم. الان استقلال و پرسپولیس از حذفی حذف شدند و این شرایط خوبی است. من در مصاحبه قبل هم گفتم واقعا از آسیا که حذف شدیم من غم بزرگی در سینه داشتم. فکر می‌کنم با حذف تیم های بزرگ می‌توانیم در اینجا دوباره خودی نشان دهیم و به آسیا برسیم. امیدوارم که این اتفاق دوباره رخ دهد و نماینده‌ی ایران در آسیا باشیم.

دیگر خبرها

  • انگلیس قصد دارد ارتش خود را با موشکهای ساخت داخلی مجهز کند
  • کمک 500 میلیارد دلاری چین به پروژه شهر هوشمند نئوم
  • جای توربین‌های بادی دیگر در خیابان‌ها است
  • کشف وتوقیف ۲۲ بسته نوشابه انرژی زا قاچاق در ورزنه
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته ای جدید
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • قصد امارات برای ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید
  • سیاست‌های خلاف تولید، بازنگری شود
  • ویدیو/ هوش مصنوعی مس می‌خورد؟
  • گریه پورحمیدی در رختکن بند نمی‌آمد!