Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-08@15:34:09 GMT

تمامی معاملات باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۶۸۶

تمامی معاملات باید در دفاتر اسناد رسمی ثبت شود

نمایندگان مجلس تصویب کردند تا از این پس تمامی معاملات ثبت شود و در صورت عدم ثبت، این معاملات در ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۳۱ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول به پیشنهاد حسینعلی حاجی دلیگانی که جایگزین ماده ۱ این طرح شد، رأی مثبت داده و به تصویب رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر پیشنهاد جایگزین حاجی دلیگانی ماده ۱ این طرح به شرح ذیل است:

کلیه امور و معاملات راجع به حقوق، عین و منافع اموال غیرمنقول ثبت شده از قبیل انتقال مالکیت و اجاره برای مدت بیش از دو سال، پیش فروش ساختمان اعم از اینکه به صورت سهمی از کل عرصه و یا اعیان باشد و تعهد به انجام کلیه موارد مذکور باید در دفاتر اسناد رسمی به ثبت برسد و عقود و معاملاتی که به ثبت نرسیده در هیچیک از ادارات و محاکم پذیرفته نخواهد شد و فقط کسی مالک ملک شناخته می‌شود که در دفتر املاک سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که از این پس در این قانون سازمان نامیده می‌شود ملک به نام او به ثبت رسیده یا ملک مذکور به طور رسمی به او منتقل شده یا از مالک رسمی به ارث برده باشد.

تبصره ۱- در مورد اموال غیرمنقول در جریان ثبت که تاکنون در دفاتر املاک به ثبت نرسیده نیز حکم ماده فوق مجری است.

تبصره ۲- وکالت در فروش و انتقال مالکیت و عزل وکیل در مورد اموال غیرمنقول ثبت شده باید در دفتر الکترونیک املاک سازمان ثبت شود و در پاسخ استعلام به اطلاع متعاملین برسد. میزان مالیات، حق الثبت و حق‌التحریر بر تنظیم وکالت بلاعزل در این تبصره در دفاتر اسناد رسمی معادل تنظیم سند رسمی انتقال ملک خواهد بود. چنانچه ظرف مدت ۶ ماه اموال مذکور به وکیل منتقل شود سند رسمی انتقال بدون نیاز به پرداخت مجدد مالیات نقل و انتقال ملک تنظیم می‌شود.

کد خبر 424771

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی نماینده مجلس شورای اسلامی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق اموال غیرمنقول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۶۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود

مهدی سیدهاشمی؛ اظهار کرد: شهروندانی که به دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنند می‌توانند تخلفات، بدرفتاری‌ها و هر مشکل دیگری را که در این دفاتر مشاهده می‌کنند به سامانه ۱۹۷ گزارش کنند.

وی افزود: سامانه ۱۹۷ در واقع سامانه بازرسی کل فراجا است که تخلفات مربوط به بخش‌های مختلف را به بازرسی‌های آن بخش‌ها اعلام می‌کند تا بعد از بررسی در صورت لزوم با فرد متخلف برخورد شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا بیان کرد: به همین منظور بازرسی بنیاد تعاون هم عملکرد دفاتر پلیس+۱۰ را بررسی می‌کند و حتی تا شدیدترین مجازات، یعنی لغو امتیاز برای فرد متخلف پیگیری می‌کند.

سیدهاشمی با بیان اینکه با بدرفتاری‌ها در دفاتر پلیس+۱۰ صد درصد برخورد می‌شود، گفت: مدیران دفاتر و کاربران آن ها حتما باید تایید صلاحیت بگیرند و هیچ فردی بدون تایید صلاحیت ما نمی‌تواند در این دفاتر مشغول به کار شود و به منظور نظارت بر این موضوع بازرسی‌های دوره‌ای انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در دفاترپلیس+۱۰ تخلفات سازمان یافته نداریم اما در برخی مواقع مواردی مشاهده می‌شود که شامل بدرفتاری و یا دریافت وجه بیشتر از حد معمول بوده، که البته بلافاصله برابر دستورالعمل رسیدگی به تخلفات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرعامل شرکت پژوهش و توسعه ناجی بنیاد تعاون فراجا با بیان اینکه در طی سال مجوزهای حدود ۱۰ تا ۱۵ دفتر خدمات الکترونیک انتظامی به دلیل تخلف لغو امتیاز می‌شوند، یکی از مهمترین تخلفاتی که موجب لغو دفتر می‌شود، حضور نداشتن مدیر دفتر در محل کار و یا اشتغال به شغل دیگری می‌باشد که بلافاصله به محض این که متوجه شویم امتیاز ان دفتر باطل خواهد شد.

سیدهاشمی گفت: افزایش متعارف تعداد دفاتر پلیس+۱۰ در دستور کار است و مناسب با جمعیت هر استان در صورت لزوم فراخوان ایجاد دفاتر منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • سازمان اموال تملیکی ۳۲۴ ملک را به مزایده گذاشت
  • رتبه برتر اردبیل در حدنگاری
  • اسناد مالکیت تمام واحدهای صنعتی گرمسار صادر شد
  • واگذاری ملک در مزایده سراسری اموال تملیکی
  • کدام مشاغل از ارایه اسناد و دفاتر مالی معاف شدند؟
  • دانشگاه آزاد اسلامی برگزیده استان فارس در حوزه اسناد و املاک شد
  • آموزش و پرورش علیه یک سریال نمایش خانگی شکایت کرد
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • فیلم| یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره
  • شیوه‌نامه خدمات غیرحضوری دفاتر اسناد رسمی تصویب شد