Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-04@01:55:38 GMT

اولین پرواز امارات - اسرائیل

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۵۹۹۹

اولین پرواز امارات - اسرائیل

به گزارش عصرایران، خبرگزاری فرانسه و رویترز با انتشار این خبر گفته اند این هواپیما، حامل کمک های دولت امارات برای فلسطینی ها در زمینه مبارزه با کروناست.

به گفته مقامات اماراتی، این هواپیما حامل هیچ مسافری نبود و تنها کمک های امارات به فلسطینی ها برای مقابله با کرونا را حمل کرد.

 

شرح عکس: هواپیمای اماراتی شرکت اتحاد در فرودگاه تل آویو در حال تخلیه کمک های دولت امارات به فلسطین - منبع: سایت فرودگاه بن گورویون تل آویو

این اتفاق را می توان به عنوان نشانه ای از بهبود روابط میان اسرائیل و امارات تفسیر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرودگاه بن گوریون تل آویو نزدیکترین فرودگاه به مناطق فلسطینی (کرانه باختری) است. شهروندان فلسطینی و اسرائیلی معمولا از این فرودگاه استفاده می کنند. 

غیر از این فرودگاه، فرودگاه شهر امان (عَمان) پایتخت اردن نزدیک ترین مرز هوایی به کرانه باختری فلسطین است.

قبل از این هم ترکیه و قطر نیز برای ارائه کمک به فلسطینی ها از فرودگاه تل آویو استفاده کرده بودند.

امارات به مانند اکثر کشورهای عربی، رابطه رسمی و دیپلماتیک با اسرائیل ندارد و اسرائیل را به رسمیت نمی شناسد اما در ماه های اخیر برخی ورزشکاران و مقامات اسرائیلی توانسته اند برای حضور در مسابقات ورزشی یا برنامه ها و همایش های بین المللی به امارات سفر کنند.

در میان کشورهای عربی تنها اردن، فلسطین و مصر، اسرائیل را به رسمیت می شناسند و رابطه دیپلماتیک دارند. همچنین اسرائیل قرار است در نمایشگاه بزرگ اکسپو دبی نیز غرفه داشته باشد.

خبرگزاری رسمی امارات (وام) هم خبر این پرواز را بدون اشاره به فرودگاه تل آویو منتشر کرد.

این کمک ها شامل وسایل حفاظت شخصی، تجهیزات پزشکی و 10 دستگاه تنفس مصنوعی است.

دفتر "هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد برای روند صلح در خاورمیانه" نیز در بیانیه ای از اقدام دولت امارات برای حمایت از فلسطینی ها در مقابله با کرونا تشکر کرد.

در بیانیه این دفتر سازمان ملل آمده است: "از دولت امارات برای ارسال 14 تُن کمک های پزشکی فوری برای پشتیبانی از تلاش های مقابله با کووید19 و کاهش تاثیرات آن در سرزمین های فلسطینی اشغال شده، تقدیر و تشکر می کنیم".

همچنین فیلم منتشر شده از سوی خبرگزاری رسمی امارات (وام) نشان دهنده عملیات بارگیری و تخلیه کمک ها در یک فروند هواپیمای شرکت "اتحاد" است.
هواپیمایی اتحاد متعلق به دولت ابوظبی است.

فلسطین تاکنون بیش از 380 مورد ابتلا به ویروس کرونا (عامل بیماری کووید19) را اعلام کرده که 20 مورد آن مربوط به منطقه غزه است. همچنین تاکنون 2 نفر هم به این دلیل فوت کرده اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دولت امارات فلسطینی ها تل آویو کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۵۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، پرواز‌های ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت براساس این برنامه انجام می شود.

دیگر خبرها

  • سرنوشت غزه پس از آتش بس چه خواهد بود؟
  • اولین اظهارات اردوغان پس از قطع روابط تجاری با اسرائیل/ نتانیاهو بی‌رحم است
  • پرواز تهران - خرم‌آباد به فرودگاه مهرآباد بازگشت
  • تداوم بارندگی همراه با رعد و برق شدید در امارات+فیلم
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۴ اردیبهشت
  • فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان (۱۴اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • لغو ۱۳ پرواز فرودگاه امارات به علت شرایط نامساعد جوی
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه در ۱۳ اردیبهشت
  • بازگشت اولین کاروان حج عمره به سیستان و بلوچستان
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه بین المللی ارومیه