Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@05:16:41 GMT

ورود اقتصاد پاکستان به رکود پس از ۶۸ سال

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۶۱۸۵

ورود اقتصاد پاکستان به رکود پس از ۶۸ سال

بحران جهانی ویروس کرونا ضربه سختی به اقتصاد پاکستان زده و باعث اولین رکود آن از سال ۱۹۵۱ تا حالا شده است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲ اقتصادی اقتصاد جهان نظرات - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، درحالی که قرار بود 2020 سال پیشرفت و شکوفایی برای پاکستان باشد، بحران جهانی ویروس کرونا ضربه سختی به اقتصاد این کشور زده و باعث اولین رکود آن از سال 1951 تا حالا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 بحران اقتصادی به همراه کاهش ارزش ارز پاکستان باعث شده اقتصاد این کشور کوچک شده و اندازه آن از 280 میلیارد دلار سال گذشته تا 265.6 میلیارد دلار کاهش یابد.

کمیته حسابرسی ملی پاکستان پیش بینی می کند تولید ناخالص داخلی این کشور نرخ رشد منفی 0.38 درصد را طی سال مالی 2020-2019 تجربه کند. این سال مالی تا پایان بهار ادامه دارد. کمیته حسابرسی ملی پاکستان اعلام کرد این تخمین ها بر اساس 6 تا 9 ماه اطلاعات به دست آمده از فعالیت اقتصادی در کل سال زده شده و تاثیرات همه گیری ویروس کرونا پس از اعمال تعطیلی ها هم در آن لحاظ شده است. صندوق بین المللی پول و وزارت دارایی پاکستان قبل از همه گیری ویروس کرونا پیش‌بینی کرده بودند نرخ رشد اقتصادی این کشور 2.4 درصد باشد.

آمار رشد اقتصادی پاکستان را در سال مالی گذشته 5.53 درصد نشان میدهد که بیشتر مربوط به بخش خدمات میشود. تقریباً تمام بخش‌های اقتصاد در سال جاری میلادی به جز کشاورزی رشد منفی داشته اند.

اقتصاد آمریکا تا پایان 2021 نمی‌تواند خسارات ناشی از کرونا را جبران کندهشدار مجمع جهانی اقتصاد درباره رکود طولانی مدت درپی شیوع کرونا

بخش کشاورزی پاکستان 2.7 درصد رشد داشته در حالیکه دولت نرخ رشد آن را در سال مالی جاری 3.5 درصد پیش بینی کرده بود.

بخش صنعت بیشترین آسیب را از همه گیری ویروس کرونا دیده است. بخش خدمات که 60.4 درصد اقتصاد پاکستان را تشکیل می دهد، 0.6 درصد کوچک شده در حالی که پیش‌بینی می‌شد 4.6 درصد رشد داشته باشد. بخش عمده فروشی و خرده فروشی در پاکستان 3.4 درصد کاهش یافته است، در حالی که رشد 3.9 درصدی برای آن پیش‌بینی می‌شد. بخش های حمل و نقل، انبارداری و ارتباطات 7.1 درصد کوچک شده اند. بخش مالی و بیمه یک رشد کم 0.8 درصدی داشته و بخش مسکن 4 درصد رشد کرده است.

 انتهای پیام/114

R7586/P/S78,83,7,85/CT10

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • سایه روشن ورود توصیه‌ای بانک‌ها به واگذاری سرخابی‌ها
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • رشد اقتصادی روسیه رقم خورد
  • روز دوم سفر رئیس جمهور به پاکستان به روایت تصویر
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • عکس/ ورود رئیس جمهور به شهر لاهور پاکستان
  • یزد در زمینه مجوز الکترونیکی عقب ماند