Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@20:08:08 GMT

آمار بالای خشونت‌های طالبان به رغم توافق با آمریکا

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۶۳۳۷

آفتاب‌‌نیوز :

شان اودانل، بازرس کل پنتاگون در مقدمه گزارش خود درباره عملیات مقابله با تروریسم آمریکا نوشت: آمریکا و طالبان برای کاهش خشونت‌ها به مدت یک هفته در آستانه امضای توافق خروج موافقت کردند اما خشونت های طالبان طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی در سطح بالایی قرار داشته است.

به گزارش پایگاه خبری هیل، در این گزارش آمده است: طبق گفته مقامات ارشد آمریکایی، طالبان حملات خود را طی هفته‌ای که برای کاهش خشونت‌ها مورد مذاکره قرار گرفته بود، به طرز چشمگیری کاهش داد که به امضای توافق خروج انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال هم در دوران کاهش خشونت‌ها و هم پس از امضای توافق، طالبان به حملات خود علیه نیروهای افغان ادامه داد.

این گزارش به نقل از وزارت امور خارجه آمریکا اظهار می‌کند، "طی آن هفت روز، طالبان عمدتا حملات خود علیه نیروهای آمریکا و ائتلاف را متوقف کرد اما حملات گسترده کوچک‌تری را برای آزار نیروهای امنیتی و دفاعی ملی افغان انجام داد."

این بازرس کل به نقل از گزارش‌های رسانه‌ای اظهار کرد، طالبان در دو هفته پایانی ماه مارس بیش از ۳۰۰ بار حمله کرده است.

این گزارش تازه‌ترین مدرک از افزایش خشونت‌ها در افغانستان به رغم توافق آمریکا و طالبان است.

این گزارش در حال منتشر شده که گزارش ماموریت سازمان ملل در افغانستان نیز حاکی از افزایش آمار تلفات غیرنظامی در ماه آوریل در قیاس با سال گذشته میلادی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: طالبان ترور خشونت طالبان خشونت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش سرقت در اردبیل

 جلال آفاقی گفت: با انجام اقدام‌های پیشگیرانه در بحث سرقت در یک سال گذشته شاهد کاهش حدود ۲۵ درصدی وقوع این جرم در شهرستان اردبیل بودیم.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با اشاره به اثربخش بودن تمهیدهای در نظر گرفته شده برای تعطیلات نوروزی، بیان کرد: همچنین نوروز امسال با تلاش‌های صورت گرفته حدود ۲۸ درصد آمار وقوع سرقت در اردبیل به نسبت مدت مشابه پارسال کاهش داشت.

بر اساس آمار نهادهای مربوطه اردبیل یکی از استان‌های امن ایران و به گفته رئیس پلیس آگاهی استان اردبیل، در بحث کشف سرقت‌ها جزو سه استان برتر کشور در سال ۱۴۰۲ بوده است.

۳۳ درصد سرقت‌های به وقوع پیوسته در استان اردبیل مربوطه به واحدهای مسکونی، مغازه‌ها، مکان‌های دولتی، خودروها، موتورسیکلت‌ها و ۶۷ درصد سرقت‌های خُرد مانند سرقت قطعات خودروها، دوچرخه‌ها و جیب‌بری است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • آمار شهدای امروز حمله های رژیم صهیونیستی به غزه
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ تن رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی/تعداد شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۴۸۸ نفر رسید
  • شرط مهم حماس برای توافق آتش بس با اسرائیل/حملات موشکی سنگین از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی
  • کاهش سرقت در اردبیل
  • دولت تورم ۳۰ درصد را موفقیت می‌داند
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • برنج هندی عقب‌نشینی کرد