Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-07@11:46:25 GMT

برای خوشبختی بیشتر، گردش کنید

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۶۷۹۰

برای خوشبختی بیشتر، گردش کنید

ساعت 24-رفتن به دشت و کوه، دوچرخه‌سواری در محلات دیگر شهر، بازدید از یک موزه و فعالیت‌های دیگری از این دست کارهایی هستند که معمولاً به‌سختی در روند روزمره زندگی شهروند امروزی می‌گنجد؛ اما دانشمندان می‌گویند که برای خوشبخت‌تر بودن این نوع فعالیت‌ها را باید افزایش داد.

پژوهشگران در تحقیقی جدید با دنبال کردن مکان و نوسانات در وضعیت روحی و خُلق و خوی ۱۲۲ نفر در سراسر شهر نیویورک و ایالت میامی طی سه تا چهار ماه به این نتیجه رسیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتیجه این پژوهش این است که تجربیات جدید و متنوع روزانه با احساسات مثبت در ارتباط است .کاترین هارتلی و ارون هلر، از محققان این پژوهش به نشریه رسانه آمریکایی «اینوِرس» می‌گویند که تنوع‌بخشی به تجربیات روزانه، گردش بیشتر و کشف مکان‌ها و تجربیات جدید نه تنها حس خوشبختی را در فرد افزایش می‌دهد بلکه برای مغز نیز سودمند است .توصیه آنها این است که افراد دست‌کم یک فعالیت متنوع در روز داشته باشند.
تحقیقات مشابهی که پیش از این بر روی حیوانات انجام شده نشان داده حیواناتی که نسبت به همنوعان خود زندگی متنوع‌تری دارند هم مقاومتشان در برابر استرس بیشتر است و هم بهتر می‌آموزند و بخش‌های مربوط با یادگیری و حافظه و پردازش در مغز آنها عملکرد بهتری دارد .پژوهش جدید که برای اولین بار در این زمینه بر روی انسان‌ها انجام شده و اکنون در نشریه «نیچر نوروساینس» منتشر شده به نتایج مشابهی رسیده و نشان می‌دهد که تجربیات متنوع‌تر روزانه هماهنگی فعالیت بین دو ناحیه از مغز یعنی اَسبَک و جسم مخطط شکمی مغز را بهتر کرده و قدرت پردازشی مغز را بهبود می‌بخشد.در این روزهای کرونایی، به اجرا گذاشتن این توصیه شاید آسان نباشد اما هارتلی می‌گوید که تنوع‌بخشی به تجربیات روزانه را می‌توان در خانه هم انجام داد.به گفته او این کار با آموختن یک مهارت جدید مانند نقاشی و طراحی در یک مکان ناآشناتر از خانه و تغییر دادن نوع محتوای مطالعه میسر است.به گفته محققان این تحقیق جدید، حس خوب یک روز پرتجربه، فردای آن روز هم باقی می‌ماند و با متنوع‌تر کردن زندگی، آثار خوب این کار بر روی روحیه و توان مغزی فرد درازمدت و ماندگار خواهد شد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ ️ مجموعه خبری "گشت خبری"، خبر‌های متنوع و رویداد‌های خبر ساز استان سمنان است که در بخش خبری ۲۰ سیما مرکز سمنان در شب گذشته پخش شده است.
در این مجموعه خبری، دیگر رویداد‌های متنوع از سراسر استان سمنان، با موضوعات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، هنری، علمی به نمایش درآمده است و مخاطبان می‌توانند این مجموعه خبری را مشاهده کنند.
مجموعه "گشت خبری" خبر ۲۰ سیما مرکز سمنان، هم چنین در کانال فضای مجازی خبرگزاری صداوسیما استان سمنان به نشانی @news_semnsnirib نیز بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان به دنیای خبر می‌توانند این اخبار را مشاهده و یا دانلود کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • «توسعه خواندنی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • «توسعه خواندی است» در راه نمایشگاه کتاب
  • پالایشگاه آبادان به سوددهی ۱۲هزار میلیارد تومانی رسید
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • خبر‌هایی از اجرای برنامه های بسیج سازندگی در میامی
  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • اجرای برنامه‌های متنوع به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟