Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی معتقد است مهمترین حلقه مفقوده صادرات گیاهان دارویی استان بازاریابی است. ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

سید هاشم نقیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: 93 هزار هکتار از اراضی استان خراسان رضوی به کشت زعفران اختصاص دارد که سالانه 320 تن محصول در آن به دست می‌آید؛ همچنین حدود 28 هزار هکتار از زمین‌های استان به گیاهان دارویی همچون کتیرا و باریجه اختصاص دارد که  20 هزار تن محصول گیاهی دارای ارزش ریالی بالا در آن تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پایه اصلی کاشت گیاهان دارویی، صادرات این محصول است که کشورهای متقاضی این محصولات دارای استانداردهای متفاوتی از نظر بررسی درصد اسانس و یا بار میکروبی موجود در این گیاهان هستند و صادرکنندگان و تجّار می‌توانند به این اطلاعات به راحتی دست یابند تا به جای خام‌فروشی آن، بتوانیم در بسته‌بندی مناسب طیف وسیعی از گیاهان دارویی را صادر کنیم.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: به غیر از دمنوش‌های گیاهی می‌توان گفت مابقی محصولات گیاهان دارویی به صورت فّله صادر می‌شود. 

از گوشه و کنار خراسان رضوی|ظرفیت کمربند سبز مشهد برای گیاهان دارویی تا انتظار واحدهای اقامتی برای بازگشاییگرگان| کشت گیاهان دارویی از سوی معتادان بهبودیافته؛ سالن‌های ورزشی در روستاها تجهیز شودبرداشت گل محمدی در مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی آغاز شد‌

نقیبی بیان کرد: در تولید محصولات گیاهان دارویی مشکل خاصی نداریم ولی حلقه مفقوده آن را باید در بازاریابی و صادرات براساس استانداردهای هر کشور متقاضی جستجو کرد تا ارزش افزوده بسیار بالایی در اختیار کشور خودمان قرار گیرد.

مدیر امورباغبانی سازمان جهاد کشاورزی  خراسان رضوی با اشاره به ورود برخی از گیاهان دارویی به کشور گفت: تا زمانی که واردات محصولی ارزان‌تر از تولید داخل باشد نمی‌توان انتظار داشت که تولیدکنندگان به سمت کاشت و بهره برداری از این محصولات علاقه‌ای داشته باشند و نیاز است تا همانند حمایت کشورهای چین و هند از زعفران تولیدی کشور خودشان، برای واردات زعفران ایرانی تعرفه 30 تا 40 درصدی تعریف کرده‌اند.

نقیبی عنوان کرد: کارگروه تخصصی بررسی ظرفیت‌های اشتغال آفرینی حوزه گیاهان دارویی معین اقتصادی شهرستان مشهد در این زمینه فعال است و می‌توان از ظرفیت اشتغال‌زایی گیاهان دارویی در این حوزه بهره گرفت.

انتهای پیام/281 / ت

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گیاهان دارویی خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۶۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان

صادق برزگر، ناظر گمرکات گیلان از صادرات ۱۰۵ هزار و ۶۱۸ تن کالای اساسی به ارزش ۵۱ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۹۲۶ دلار از ابتدای امسال تاکنون به کشور‌های همسایه از طریق گمرکات این استان خبر داد.

او با بیان اینکه این کالا‌ها شامل محصولات کشاورزی، معدنی و غذایی است، افزود: محصولات کشاورزی شامل انواع میوه، کیوی، سیب، پرتقال و سبزیجات و محصولات معدنی هم شامل سیمان، سنگ، نمک و شیشه بوده است. 

به گفته ناظر گمرکات گیلان، محصولات شیمیایی، پلاستیکی و صنایع غذایی شامل بیسکوییت، کلوچه، رب گوجه و کنسانتره نیز در این مدت به دیگر کشور‌ها صادر شده است.

برزگر مقصد کالا‌های صادراتی را کشور‌های هند، روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، افغانستان، اوکراین، ترکمنستان و بلاروس اعلام کرد.

او تصریح کرد: این مقدار کالا از نظر وزن ۳ درصد و از نظر ارزش یک درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • فرش قرمز خراسان شمالی برای سرمایه گذاری
  • ظرفیت کشت گیاهان دارویی در بیش از ۵۰ نقطه لرستان
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • افزایش ۲۰ درصدی صادرات غیر نفتی خراسان رضوی
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود