Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-30@10:12:52 GMT

مجلس دهم پایان یافت/ لاریجانی: 200 قانون تصویب کردیم

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۱۹۶

مجلس دهم پایان یافت/ لاریجانی: 200 قانون تصویب کردیم

علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پایان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، آخرین جلسه علنی مجلس دهم امروز- چهارشنبه- برگزار شد، علی لاریجانی در پایان مجلس دهم ضمن تشکر از نمایندگان و نمایندگان پارلمانی، خبرنگاران، دست اندرکاران ضمن و گرامیداشت یاد نمایندگان فقید این دوره گفت: مجلس تمام گشت ولی باید گفت در تو پایان نیست آغازی دگر باید تو را؛ ختم جلسه را اعلام می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجلس دهم از هشتم خردادماه سال ۱۳۹۵ آغاز به کار کرد و امروز پس از چهار سال به کار خود خاتمه داد.

آخرین نطق لاریجانی در آخرین روز مجلس دهم

رئیس مجلس گفت: برخی از آقایان در رسانه می‌گویند مجلس دهم عرضه و جرائت ندارد ؛ این مجلس قانونی که از زمان دولت آقای خاتمی مانده بود، تعیین تکلیف کرد.

به گزارش ایلنا، علی لایجانی در آخرین جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: به پایان آمد این دفتر اما این حکایت همچنان باقی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مجلس دهم چهار سال پیش در همین روزها تشکیل شد آن روزها نمایندگان با افکار هم آشنا نبودند اما در طول این ۴ سال در کنار هم با هم آشنا شدیم، هنگام تصویب و بررسی قوانین باهم بحث کردیم، قانع شدیم .

وی ادامه داد: گاهی به قوای دیگر مطلبی گفتیم از همه طرق به یک مفاهمه رسیدیم. دوستی و مودتی بین همه شکل گرفت که بسیار مهم است و باید قدر بدانیم.

لاریجانی درباره تعداد قوانین تصویب شده در مجلس دهم گفت: قوانین مهمی تصویب شد و تقریبا ۲۰۰ قانون در مجلس شورای اسلامی تصویب کردیم.

وی ادامه داد: قانون تجارت در مجالس دیگر مانده بود اما مجلس دهم جرائت کرد و آن را تعیین تکلیف کرد، برخی از آقایان در رسانه می‌گویند مجلس دهم عرضه و جرائت ندارد؛ این مجلس قانونی که از زمان دولت آقای خاتمی مانده بود را تعیین تکلیف کرد.

لاریجانی درباره قوانین مصوب شده در دهمین مجلس شورای اسلامی گفت: قانون دائمی شدن برنامه‌های توسعه، قانون برنامه ششم، قانون حفاظت و احیای تالاب‌های کشور که قانون بسیار مهمی بود و برای جلوگیری از مشکلات دریاچه‌ها از جمله دریاچه ارومیه تصویب شد. قانون هوای پاک، قانون حفاظت از خاک، قانون بهره برداری از منابع ژنتیکی کشور، قانون حمایت از مرمت و احیای بناها و بافت‌های تاریخی و فرهنگی کشور با کمک بخش خصوصی، قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی، قانون کاهش ساعت کار بانوان شاغل در همین مجلس به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه در زمینه تنقیح قوانین هفت بخش به تصویب رسید، گفت: در زمینه بهداشت، معدن، شوراها، شهرداری‌ها تنقیح قوانین صورت گرفت. قانون برخورد با استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب برق و گاز به تصویب رسید. در این قانون مصوب شد که حاشیه نشینان شهرها بتوانند به طور رسمی از این امکانات استفاده کنند.

رئیس قوه مقننه ادامه داد: قانون هیئت منصفه برای دادگاه‌های سیاسی، قانون پیشگیری از تقلب در آثار علمی، دائمی کردن قانون مجازات اسلامی، علاوه بر این موافقتنامه‌های مهم به تصویب رسید از جمله موافقتنامه در خصوص منطقه اوراسیا و ایجاد منطقه آزاد در منطقه اوراسیا، که امری مهم برای دور زدن تحریم‌ها با استفاده از منطقه اوراسیا است.

وی افزود: در زمینه سرمایه‌گذاری‌های متقابل با کشورهای مختلف قوانینی به تصویب رسید. قانون مدیریت بحران، قانون حمایت از حقوق کودکان، قانون تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان، قانون دائمی شدن شورای حل اختلاف، قانون حمایت از حقوق معلولان، دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری، قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، قانون حمایت از صنایع پایین دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی که قانون بسیار مهمی بود و اجازه می‌دهد پالایشگاه های کوچک در کشور به وجود بیاید، قانون تأسیس و اداره مدارس غیردولتی. تصویب قانون حمایت از توسعه و اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری که کار بسیار پایه‌ای بود در مجلس دهم انجام شد.

----------------------------------------------

بیشتر بخوانید:

لاریجانی: مجلس دهم ۶۲ درصد آراء مردم را داشت (فیلم) علی مطهری دلایل ردصلاحیتش را اعلام کرد علی لاریجانی‌ واقعاً به دانشگاه بر می‌گردد؟ لینک کوتاه: asriran.com/0033m2

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجلس دهم مجلس شورای اسلامی قانون حمایت تصویب رسید تعیین تکلیف مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد

به گزارش خبرنگار مهر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز و در ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳، جدول ۸ با عنوان «برآورد تملک دارایی‌های مالی» را به تصویب رساندند.

گفتنی است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی روز گذشته با جدول ۸ مخالفت کردند، لذا این موضوع برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح این جدول، گفت: موضوع بر سر ۲ رأی بود که در جدول ۸ جابه‌جا شد و قرار شد به دولت اجازه داده شود که در صورت نیاز با یکسری جابه‌جایی‌ مشکل خود را حل کند و با هماهنگی‌های صورت گرفته از نمایندگان درخواست دارند که این جدول را به تصویب برسانند.

کد خبر 6092745 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • شهید مطهری صدای بلند عقلانیت انقلاب اسلامی بود
  • تصویب جدول مربوط در مورد مصارف استانی در مجلس
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد
  • جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • جدول مربوط به «تملک دارایی‌های مالی» تصویب شد
  • قالیباف: جوانان و نوجوانان اندیشه مطهری را چراغ راه خود قرار دهند
  • منابع بودجه ۱۴۰۳ تصویب و جدول حقوق و مزایا رد شد
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی