Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه تارنمای سی‌ان‌ان، در این مقاله انتقادی به قلم «پیتر برگن - Peter Bergen» تحلیلگر مسائل امنیتی آمریکا آمده است:‌ دونالد ترامپ مساله مقابله با ویروس کرونا در آمریکا را به یک جناح‌بندی سیاسی برای بردن در انتخابات ریاست جمهوری و نه شکست دادن ویروس کرونا بدل ساخته است. 
این مقاله می‌نویسد: ترامپ چند روز گذشته در کاخ سفید به صراحت گفت که از داروی « هیدروکسی کلروکین - hydroxychloroquine » استفاده می‌کند؛ دارویی که استفاده از آن در درمان بیماری کووید-۱۹ بارها از سوی کارشناسان و متخصصان پزشکی بی‌اثر و خطرناک اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

تجویز سرخود
برگن نوشت: ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا می‌توانست بهترین متخصصان و پزشکان جهان را برای توصیه‌های پزشکی در اختیار داشته باشد، حال کار به اینجا رسیده که او برای خود داروی منع شده هیدروکسی کلروکین را تجویز و از آن استفاده می‌کند. 
در ادامه این مقاله آمده است: حتی زمانی که « نیل کاواتو  - Neil Cavuto » مجری شبکه تلویزیونی فاکس‌نیوز، مخاطبان این شبکه را از پیروی از رئیس جمهوری آمریکا از این دارو برحذر داشته و به آمریکایی‌ها می‌گوید این دارو خطر مرگ دارد، ترامپ در حساب توئیتر خود به او حمله می‌کند.
 

دروغ‌های ترامپ
این تحلیلگر مسائل امنیتی در ادامه نوشت: از زمان شروع همه‌گیری ویروس کرونا در آمریکا ترامپ ادعاهای خلاف واقع بسیاری داشته است؛ از جمله آنکه «هوای گرم باعث از بین رفتن این ویروس می‌شود و زیاد به آن اهمیت ندهید»؛ یا اینکه «ویروس کرونا کاملا تحت کنترل است»؛ اما امروز شاهدیم که این ویروس تاکنون سبب جان باختن بیش از ۹۱ هزار آمریکایی شده است؛ یا اینکه ترامپ به تازگی گفته «واکسن کرونا به زودی در دسترس خواهد بود» اما کارشناسان و دانشمندان این ادعا را رد می‌کنند. 

آمریکایی‌ها در سال ۲۰۲۱ باید فرد دیگری در کاخ سفید قرار دهند
سی‌ان‌ان در ادامه نوشت: ادعاهای خلاف واقع ترامپ سبب شد حتی نشریه پزشکی «لانست - The Lancet » نیز وارد سیاست شود و در یادداشتی بنویسد: آمریکایی‌ها باید در ژانویه ۲۰۲۱ میلادی فردی را بعنوان رئیس جمهوری در کاخ سفید قرار دهند که درک کند سلامت جامعه را نباید با بازهای سیاسی و جناحی هدایت و پیش برد. 

 آمریکا به ۱۰۰ هزار کشته نزدیک می‌شود
برگن نوشت: در حقیقت شمار مرگ و میر مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا قدم به قدم و روز به روز به سمت ۱۰۰ هزار جان‌باخته نزدیک‌تر می‌شود؛ مساله‌ای که بسیاری از داشنمندان از جمله «رابرت رد فیلد» مدیر «مرکز درمان و پیشگیری بیماری» در آمریکا (CDC) نیز بر این واقعیت توافق دارند که موج دوم همه‌گیری کرونا در آمریکا در پیش است. 

ترامپ ژنرالی که فقط در فکر پیروزی در انتخابات است
در ادامه این مقاله انتقادی سی‌ان‌ان آمده است: ترامپ بعنوان رئیس جمهوری آمریکا خود را در (توهم) نبرد با ویروس کرونا می‌بیند که شهروندان آمریکایی سربازان و سلحشوران این نبرد هستند. 
اما اگر ترامپ دراین نبرد خود را یک «ژنرال» (جنگی) می‌پندارد، او نیروهایش را در این نبرد با احتملات و دادن اطلاعات غلط هدایت می‌کند؛ وی بعنوان فردِ مسئول، تلاش در کنترل این «داستان» دارد و آنچنان که مشهود است، او بیشتر نگران برنده شدن در انتخابات ریاست جمهوری است تا شکست دادن ویروس کرونا. 
برگن در پایان نوشت: بسیار غم‌انگیز است که آمریکایی‌ها چنین فرد بی‌کفایتی را در وخیم‌ترین بحران دهه‌های اخیر آمریکا در منصب فرماندهی خود دارند.
**۱۳۰۲** 2023
 

برچسب‌ها شبکه سی ان ان ویروس کرونا دولت ترامپ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شبکه سی ان ان ویروس کرونا دولت ترامپ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا شبکه سی ان ان ویروس کرونا دولت ترامپ دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا کرونا در آمریکا آمریکایی ها ویروس کرونا رئیس جمهوری سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، اما ریگ‌ها و گرد و غبار بیابان، ماشین‌های جنگی پیشرفته آمریکایی را زمین گیر کرد و شکستی مفتضحانه را برای این کشور رقم زد.  

حمله ای که هدف از آن آزادی جاسوسان سفارت آمریکا بود و شب و روز برای اجرای آن نقشه کشیده‌ بودند.

 گروه ویژه ۱۳۲ نفره‌‌ی آمریکایی که به دلتا فورس معروف بودند در عملیاتی با اسم پنجه عقاب وارد صحرای طبس شدند.

البته در این میان خائنان داخلی هم برای نابودی اسناد خیانت و جاسوسی آمریکایی‌ها بیکار ننشستند.

واقعه طبس که از آن به عنوان امداد الهی یاد می‌شود، آن قدر مهم و سرنوشت‌ساز بود که  برژینسکی مشاور سابق امنیت ملی در دولت جیمی کارتر آن را یکی از عوامل مهم شکست کارتر در انتخابات و موجب یاس و ناامیدی ملی عنوان کرد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • پنجم اردیبهشت، سالروز شکست حمله نظامی آمریکا درصحرای طبس
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • تنبیهِ متجاوز؛ از طوفان شن تا وعده صادق
  • جنگ غزه با هدف از بین بردن بافت زندگی فلسطینی ها انجام می شود
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت