Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@02:19:19 GMT

رئيس جمهور فقط با تعمير اتوبوس‌ها موافقت کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۴۸۱

رئيس جمهور فقط با تعمير اتوبوس‌ها موافقت کرد

خبرگزاری آریا- عضو شورای اسلامی شهر تهران :بعد از نامه شهردار به رئیس جمهور برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی فقط با تعمیر اتوبوس‌ها موافقت شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: حل مشکل ترافیک و آلودگی هوا از جمله مهمترین و در صدر مطالبات مردم شهر تهران است به گونه‌ای که در نظرسنجی‌ها مردم تهران بیش از 80 درصد مشکلاتی را که اشاره می‌کنند مسئله ترافیک و آلودگی هواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همه جای دنیا برای حل ترافیک و آلودگی هوا گسترش حمل و نقل عمومی جزو مهمترین راهکار‌هایی است که مدیران محلی و ملی برای این کار پیش بینی می‌کنند.
وی گفت: یکی از مهمترین دلایلی که 60 درصد مردم تهران از خودروی شخصی استفاده می‌کنند این است که متاسفانه حمل و نقل عمومی ما مدت هاست گسترش پیدا نکرده و نوسازی نشده است. نزدیک 10 سال است که دولت به وظایف خودش درباره توسعه حمل و نقل عمومی و تامین اتوبوس عمل نکرده است.
فراهانی افزود: بر اساس برنامه توسعه دوم شهر تهران نیاز شهر تهران تا انتهای سال 97 نه هزار و پانصد اتوبوس بوده است. این در حالی است که هم اکنون تهران ده هزار و پانصد اتوبوس دارد و پانصد دستگاه اتوبوس هم در تعمیرگاه هاست.
وی گفت: در آخرین مرحله قرار بود 19 هزار اتوبوس به کلانشهر‌ها توسط سازمان شهرداری‌ها اضافه شود.
عضو شورای شهر تهران افزود: دریک ماه گذشته شهردار
تهران برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی نامه‌ای به رئیس جمهور نوشت و رئیس جمهور فقط با تعمیر کردن اتوبوس‌هایی که نیاز به تعمیرات دارد، موافقت کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: هم اکنون شهر تهران به 5 هزار اتوبوس نیاز دارد و از رئیس جمهور درخواست می‌کنیم به وظایف دولت برای توسعه حمل و نقل عمومی توجه بیشتری کند و این غفلت 10 ساله دولت در تامین اتوبوس جبران شود.
فراهانی درباره پروژه‌های محله مقیاس افزود: تهران امروز بیش از گسترش و اجرای طرح‌های بزرگ به طرح‌های کوچک مقیاس محلی برای حل مشکلات 354 محله نیاز دارد.
شهردار قرار بود طرح‌های کوچک مقیاس محلات را با امضای شورایاران به شورا برای تصویب نهایی ارائه کند که هنوز انجام نشده است. امیدواریم با ارجاع این طرح‌ها به شورا و تصویب نهایی شورا هرچه سریعتر شاهد کلنگ زدن طرح‌های کوچک مقیاس محلی برای حل مشکلات محلات باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: رئیس جمهور اتوبوس حمل و نقل عمومی رئیس جمهور شهر تهران طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است

وزیر کشور با اشاره تشیکل استان تهران شرقی و غربی گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود و این موضوع در دست بررسی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد وحیدی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع انسداد مرزها گفت: انسداد مرز یک پروژه قدیمی است و کار در مقاطع مختلفی دنبال و بعضاً رها شده است. اکنون رئیس‌جمهور در این خصوص تصمیمات مهمی گرفته‌اند و برای آن منابع جدیدی پیش‌بینی شده تا این کار با همت بیشتری انجام شود که در دست اجراست.

وی با بیان اینکه موضوع استان تهران شرقی و غربی در دست بررسی است، گفت: برنامه تقسیمات کشوری، براساس نیازهای هر منطقه به توسعه و اداره بهتر با توجه به میزان جمعیت، طراحی می‌شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره توافق با پاکستان برای ورود به خاک این کشور به منظور مبارزه تروریست‌ها، گفت: مقامات پاکستانی کاملاً اظهار آمادگی کردند که با هماهنگی هم اقداماتی هم انجام دهیم. الان بحث ادامه عملیات مطرح نیست؛ موضوع مهم این است که آنها هم کاملاً با جمهوری اسلامی ایران در موضوع مبارزه با تروریسم هم‌نظر هستند. بعد از سفر رئیس جمهور گام‌های خوبی برداشته می‌شود.

وحیدی با اشاره به تخصیص اعتبار برای بازسازی خرابی‌های پس از سیل استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: فعلاً دولت مصوب کرد که ۱.۵ همت اعتبار تخصیص پیدا کند، البته طبیعتاً ممکن است بیش از اینها نیاز باشد که در وقت مقتضی با ارزیابی‌های مجدد، تخصیص اعتبار خواهد کرد.

کد خبر 749710

دیگر خبرها

  • سوالی که گم شد؛ قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • وزیر کشور: تقسیم استان تهران به شرقی و غربی در دست بررسی است
  • وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ ها کجاست؟
  • قرارداد خرید اتوبوس از چینی‌ها کجاست؟
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه با وزیر دفاع ایران در تهران