Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی نیروهای شورشی موسوم به ارتش ملی لیبی اعلام کرد، این ارتش از امروز (چهارشنبه) تا پایان ماه رمضان با هدف اجتناب از درگیری‌ها به صورت یکجانبه آتش بس اعلام می کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از صدی البلد، احمد المسماری، سخنگوی این نیروها که تحت فرماندهی خلیفه حفتر قرار دارند گفت، به منظور اجتناب از درگیریها در هفته پایانی ماه رمضان و آماده شدن شهروندان برای عید فطر از امروز آتش بس اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود، ارتش ملی لیبی تصمیم گرفته است برای توقف درگیری ها در ایام عید فطر و دادن فرصتی به مردم برای انجام فرایض دینی و دید و بازدید در همه محورهای درگیری به مسافت دو تا سه کیلومتر از طرابلس عقب نشینی کند.

المسماری با بیان اینکه نیروهای ارتش ملی از همان آغاز ماه رمضان به صورت یکجانبه آتش بس اعلام کردند اما دولت توافق ملی با آن مخالفت کرد، از این دولت خواست مانند ارتش ملی آتش بس اعلام کند.

همچنین عبدالمالک المدنی، سخنگوی رسانه‌ای عملیات "آتشفشان خشم"، وابسته به دولت توافق ملی لیبی اعلام کرد، نیروهای دولت توافق ملی لیبی صبح امروز حملات گسترده به پایگاه‌های نیروهای حفتر را در شهر ترهونه واقع در جنوب شرقی طرابلس آغاز و با حملات پهپادی سامانه دفاع هوایی ساخت روسیه  "پانتسیر" را منهدم کردند که امارات در اختیار نیروهای حفتر قرار داده بود.

در همین راستا، یک فیلم ویدئویی در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد یک پهپاد وابسته به دولت توافق ملی، باند هواپیماهای شهر ترهونه را هدف قرار داده است.

به نقل از ارم نیوز، همچنین مرکز رسانه‌ای اتاق عملیات الکرامه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌های نیروهای مسلح و غیرنظامیان الاصابعه واقع در ۱۲۰ کیلومتری غرب طرابلس تلاش‌های نیروهای دولت توافق ملی برای حمله و ورود به شهر را ناکام گذاشته و خسارت‌های سنگینی به آنها وارد کردند.

در این حمله نیروهای مسلح وابسته حفتر خودروی زرهی ساخت ترکیه و تعدادی از خودروهای نظامی دیگر را منهدم کردند و علاوه بر کشته شدن تعدادی از نیروهای دولت توافق برخی دیگر فرار کردند.

شهرک الاصابعه یکی از مناطق استراتژیک است چرا که یکی از بزرگترین مناطق شهری بعد از شهر غریان است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جنگ لیبی دولت توافق ملی آتش بس اعلام ملی لیبی ارتش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان

بازدید 8 پس از آنکه سپاه پاسداران امروز در اطلاعیه‌ای از دستگیری گروهی از شبکه پشتیبانی جیش العدل خبر داد، از ساعتی تصاویری از تبادل آتش در زاهدان منتشر شده است. بر اساس گزارش‌های اولیه در پی رصد و پایش گسترده اطلاعاتی یک تیم تروریستی در خیابان کوثر زاهدان توسط نیروهای امنیتی شناسایی و به محاصره در آمده و هم‌اكنون درگیری میان نیروهای امنیتی و این تیم تروریستی در جریان است. نخستین تصاویر این درگیری که توسط محلی‌ها ثبت و منتشر شده را می‌بینید. بر اساس این تصاویر پهپاد شناسایی سپاه در حال پوشش هوایی منطقه درگیری است.

دیگر خبرها

  • کشته‌شدن ۱۰ تروریست در درگیری با نیروهای امنیتی پاکستان
  • ارتش اسرائیل شکست را پذیرفت/ روز نخست مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس پایان یافت+ جزییات/ شمار شهدای غزه به ۳۴هزار و ۶۸۳ نفر افزایش یافت
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • طرح یکجانبه فرانسه برای آتش‌بس در مرز لبنان و اراضی اشغالی
  • درگیری مسلحانه و ۴ کشته و زخمی در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • عضو حماس: نتانیاهو به دنبال توافق نیست
  • روز ۲۱۰ طوفان‌الاقصی| درگیری در طولکرم
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم