Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@11:47:06 GMT

شبح کرونا در بیمارستان‌های مازندران

تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۰۱۷۷۵۱

شبح کرونا در بیمارستان‌های مازندران

به گزارش خبرنگار ایرنا ، با وجود سفت و سخت شدن رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز بیمارستانی استان مازندران و جداسازی بیمارستان ها برای پذیرش بیماران کرونایی ، همچنان ترس و دلهره ناشی از بالا بودن سطح آلودگی بیمارستان ها برای ابتلا به ویروس کرونا باعث شده تا کمتر بیماران برای درمان به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دلهره کرونایی در بیمارستان های مازندران صرفا به بیماران و خانواده آنها خلاصه نمی شود و گویی به پزشکان متخصص و فوق تخصص از جمله جراحان نیز سرایت کرد به گونه ای که آنها نیز حداقل به این بهانه اکثر فعالیت های پیش بیمارستانی مانند آزمایش ، سی تی اسکن و سایر مراحل را که پیش از شیوع کرونا در داخل مراکز درمانی و پس از بستری بیماران انجام می دادند ، اکنون به مراکز خارج بیمارستانی انتقال داده و بر عهده خانواده ها گذاشته اند.
اگر چه انجام این مراحل پیش از بستری برای کاهش احتمال ابتلا بیماران به ویروس کرونا به دلیل بالا بودن آلودگی مراکز درمانی و بیمارستانی انجام می شود، ولی پیگیری این مراحل در خارج از مراکز بیمارستانی به خصوص برای بیماران فاقد بیمه اصلی و تکمیلی هزینه های زیادی را تحمیل می کند و گاهی از عهده خانواده ی متوسط نیز خارج است.
کاهش دوران بستری در بیمارستان و پیگیری طول درمان در منازل به خاطر ترس بی دلیل از کرونا نیز دیگر فرایند پیگیری درمانی در مراکز بیمارستانی مازندران است که مشکلات خانواده بیماران را این روزها دو چندان کرده است.
کوتاه شدن بستری 
یک پزشک جراح و متخصص کلیه در مازندران گفت : در شرایط فعلی سطح آلودگی بیمارستان ها به ویروس کرونا از سایر نقاط دیگر بالاتر است و باید احتیاط لازم برای جلوگیری از ابتلا بیماران به این ویروس در سطح بیمارستانی از سوی بیمار و پزشکان انجام شود.
وی که به دلیل منع قانونی برای گفت و گو با خبرنگاران از ذکر نامش خودداری کرد ، افزود : اگر چه در مراکز درمانی تمام پروتکل های بهداشتی و درمانی به طور کامل رعایت می شود و ضد عفونی نیز مطابق با پروتکل صورت می گیرد و کمتر جای نگرانی است ، ولی به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بیماران ، هرگونه  بی احتیاطی احتمال ابتلا آنها را به ویروس کرونا افزایش خواهد داد.

این پزشک جراح گفت : به همین گاه است که اکثر بیمارانی که نیاز اورژانسی صد در صدی ندارند و می توانند چند روزی کارهای پیش بیمارستانی از قبیل آزمایش، عکسبرداری، سی تی اسکن و سایر مراحل را در بیرون از مراکز و یا حتی در داخل بیمارستان ها بدون نیاز به بستری انجام بدهند، به آنها واگذار می کنیم تا زمان بستری بیماران در بیمارستان ها کاهش یابد.
این پزشک متخصص کلیه در ساری ترس و واهمه ابتلا به ویروس کرونا را برای بیماران و حتی پزشکان عاقلانه و عادی توصیف کرد و افزود : تجربه جهانی نشان داده که این ویروس به هیچ کس رحم نمی کند و تمام پروتکل های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی، محدودیت سفر، استفاده از ماسک و دستکش و الزامی شدن انجام برخی اقدامات برای حفاظت از افراد انجام می شود و پزشکان تنها به خاطر داشتن تخصص از این بیماری مصون نیستند و چه بسا تعداد زیادی از همکارانمان در همین مدت براثر ویروس کرونا جان باختند.
خانواده یکی از بیماران کلیوی ( پروستات : Prostate) که برای بستری به یکی از مراکز درمانی مرکز استان مراجعه کرد هم به خبرنگار ایرنا گفت : بیمار ما نیاز به عمل جراحی پروستات داشت که برای بستری طبق زماببندی بیمارستان مراجعه کردیم ولی پزشک معالج به دلیل آنچه که وجود عفویت در بدن بیمار و جلوگیری از ویروس کرونا نامید ، به جای بستری بیمار ، داروهایی تجویز کرد که باید بیمار را در منزل نگه داریم تا برای بستری و جراحی آماده شود.
فرهاد اکبری افزود : نگهداری بیمار با این سطح از عفونت و مشکل در دفع ادار ، در منزل برای ما بسیار دشوار است و علاوه بر آن باید تمام آزمایش و عکس و سی تی اسکن بیمار نیز درمراکز خارج بیمارستانی انجام و به پزشک ارائه شود که برای هر خانواده ای در شرایط فعلی کمرشکن است.
ضرورت پذیرش بیماران در بیمارستان‌ها
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم گفت : پذیرش بیماران در تمام بیمارستان های استان به دنبال کاهش  ایپدمی ویروس کرونا در استان بر اساس دستورالعمل و پروتکل های بهداشتی در حال انجام است.
دکتر تورج اسدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : در حال حاضر پنج مرکز بیمارستانی استان از شرق تا غرب شامل بیمارستان امام بهشهر ، امام آمل ، شهید بهشتی نوشهر ، شهید رجایی تنکابن و رازی قائمشهر به عنوان بیمارستان ریافرال برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافت که بیماران به این بیمارستان ها انتقال داده می شوند.
وی ادامه داد : البته سایر بیمارستان های تخصصی نیز موظف به پذیرش بیماران کرونایی هستند که نیاز به خدمات درمانی همزمان در سطح جراحی و خدمات  سطح دو و سه ( تخصصی و فوق تخصصی ) دارند ، مانند بیمارستان قلب ؛ بخش اطفال بیمارستان بوعلی ، عفونی رازی قائمشهر و حتی امام ساری و این بیمارستان ها باید با اختصاص بخش ویژه و رعایت پروتکل های بهداشتی این بیماران را نیز پذیرش کنند.
وی گفت : تمام خدمات به بیماران در بیمارستان های استان به جز انجام جراحی زیبایی بینی در این مراکز انجام می شود و از افزون بر چهار هزار تخت بیمارستانی حدود ۵۰۰ تخت برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد و بقیه تخت ها برای پذیرش سایر بیماران با رعایت پروتکل های بهداشتی فراهم شده است.
دکتر اسدی در مورد نگرانی بیماران برای آلودگی بیمارستان ها پس از شیوع ویروس کرونا هم گفت : پس از ورود بیماران به بیمارستان ها ، جداسازی بر مبنای اصول بیماریابی و تریاژ اورژانس ها انجام می شود و بخش های جدا برای سایر بیماران در نظر گرفته شد و پروتکل های بهداشتی نیز به طور دقیق در این مراکز انجام می شود.
کاهش مراجعه بیماران به بیمارستان‌ها
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران هم گفت : با روند نزولی بیماری کرونا در سطح استان مازندران ، پذیرش بیماران در مراکز بیمارستانی برای درمان سایر بیماری ها شروع شد، ولی مراجعه بیماران به مراکز درمانی و بیمارستانی ما نسبت به پیش از شیوع کرونا کاهش چشمگیری داشت.
دکتر سید عباس موسوی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا دلیل این کاهش را نگرانی بیماران نسبت به احتمال ابتلا به ویروس کرونا در مراکز بیمارستانی است و افزود : این در حالی است که تمام پروتکل های بهداشتی برای بستری در بیمارستان های ما انجام می شود.
وی اضافه کرد : توصیه ما به بیماران اورژانسی و حتی  غیر اورژانسی این است که برای درمان خودشان به مراکز درمانی مراجعه کنند، چرا که عدم پیگیری برای مداوا برخی بیماری می تواند مشکلات را بیشتر کند.
دکتر موسوی در مورد کاهش زمان بستری بیماران در بیمارستان ها و نگرانی خانواده بیماران در این زمینه گفت : به هر حال آلودگی احتمالی در مراکز بیمارستانی نسبت به سایر مراکز بالاتر است و طبیعی است که به پزشکان توصیه شده تا طول دوره بستری در بیمارستان را برای بیمارانی که می توانند طول درمان را در خانه دنبال کنند، کاهش دهند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار داشت : با این وصف برای بیمارانی که نگهداری در منزل برایشان دشوار است، قطعا این کار در بیمارستان انجام خواهد شد و تمام این مسایل بسته به تشخیص پزشکان ما دارد تا بتوانیم احتمال ابتلا به کرونا را برای بیماران ما در بیمارستان ها کاهش دهیم.
شیوع ویروس کرونا در مازندران از سی ام بهمن ماه سال گذشته شروع شد و بر اساس آخرین آمار در بیمارستان های دو دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران حدود ۳۳۰ بیمار کرونایی در استان بستری هستند و روزانه نیز بیش از ۶۰ بیمار جدید به این مراکز مراجعه می کنند.
همچنین بر اساس آخرین گزارش وزارت بهداشت ، تا روز سه شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۲۴ هزار و ۶۰۳ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا هم در کشور به هفت هزار و ۱۱۹ رسید.

 

برچسب‌ها کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا کرونا بیماران در بیمارستان ها مراکز بیمارستانی پروتکل های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیماران کرونایی ویروس کرونا پذیرش بیماران خبرنگار ایرنا مراکز درمانی احتمال ابتلا برای بیماران انجام می شود بستری بیمار برای بستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۰۱۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز

خلبان برزو فرجی فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه گفت : خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام چهار پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های کرند غرب و ماهیدشت در استان کرمانشاه و اسدآباد در استان همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در این مناطق توانستند به چهار نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این افراد به‌علت بیماری نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگرد‌های اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین
  • جان باختن پدر و فرزند در ویلای شخصی
  • جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی
  • نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند
  • حادثه تلخ برای جوان معلول ساروی که نخبه دانشگاه بود
  • انجام چهار عملیات مردم یاری توسط بالگرد‌های پایگاه هوانیروز
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • استان تهران چطور تقسیم می شود ؟ مراکز استان ها مشخص شدند
  • جلب رضایت مردم اساس کار مسوولان کردستان است
  • نماینده همدان در مجلس خبرگان رهبری به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شد